Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
23 آذر 1401

روش های رفع کردن جای زخم پوست چیست؟ + درمان زخم روی پوست!

وجود لکه‌های ناشی از جای زخم بر روی پوست اعتمادبه‌نفس افراد را کاهش می‌دهد، بخصوص اگر این زخم‌ها در نواحی حساسی مانند پوست صورت باشند؛ بنابراین بهتر است اگر گرفتار چنین معضلی شده‌اید در برطرف کردن آن بشتابید.

 

کلاژن موجود در پوست وظیفه ترمیم و بهبود وضعیت پوست را به ‌عهده دارد. با افزایش سن عملکرد کلاژن ضعیف می‌شود؛ از‌این‌رو باید با استفاده از روش‌هایی، کلاژن موجود در پوست تقویت و تحریک شود که وظیفه خود را انجام دهد.

 

روش‌های درمان خانگی برای از بین بردن جای زخم، علاوه بر بهبود جای زخم تاثیرات مثبت قابل توجه دیگری نیز برای پوست دارند. بدن انسان به انواع و اقسام مواد مقوی و مغذی نیاز دارد. امروزه به دلیل تغییراتی که در چرخه موادغذایی ایجاد شده ‌است، لازم است که نیازهای بدن از روش‌های دیگری نیز تامین شود.

 

روش‌هایی مانند لیزردرمانی، فرکشنال CO2، فرکشنال RF، استفاده از کرم‌های پوستی و غیره برای درمان جای زخم توجه عده زیادی را به خود جلب کرده است.

 

این روش‌ها به دلیل استفاده از امواج لیزری و رادیویی کم خطر و بی عارضه هستند اما اگر به دنبال روش های خانگی هستید ما در این بخش از وبلاگ خانه سفید چندین معجون معجزه آسای درمان جای زخم را برای شما گردآوری کرده ایم.

 

آیا روش های مدرن از بین بردن جای زخم را می‌شناسید ؟

وجود این لکه‌های تیره روی پوست اعتماد‌به‌نفس افراد را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. این افراد به‌طور قطع روش‌های متعددی را برای از‌بین‌بردن جای زخم امتحان می‌کنند. مهم اینجاست که بدانیم کدام روش موثرتر واقع خواهد شد.

 

در سنین پایین‌تر افراد کمتر با این مشکل مواجه می‌شوند. کلاژن موجود در پوست این افراد قوی و استوار در حال انجام وظیفه است و دائما به بهبود وضعیت پوست و بازسازی آن کمک می‌کند. کافی است کمی سن افراد بالاتر رود، دیگر رهایی از شر این لکه‌های پوستی امری دشوار خواهد بود.

 

روش‌های خانگی و کلینیکی متنوعی برای درمان جای زخم وجود دارد. مسلما در مراحل ابتدایی افراد به روش‌های درمان خانگی روی می‌آورند و پس از ناامید شدن از نتایج این روش سراغ روش‌های کلینیکی می‌روند.

 

در این بخش می‌خواهیم شما را با انواع مختلف روش‌های کلینیکی درمان جای زخم آشنا کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

نکاتی درباره جای زخم

  • در بیشتر موارد، هرچه زخم سریع‌تر بهبود یابد و کلاژن کمتری رسوب کند، جای زخم کمتر به نظر می‌رسد.
  • معمولاً شدت آن بستگی به شدت جراحت یا آسیب دارد.
  • بر روی قسمت‌های مختلف بدن به شکل‌های متفاوتی ایجاد می‌شود.
  •  بسته به سن فرد مصدوم به شکل متفاوتی بروز می‌کند.
  •  انواع مختلفی دارد

 

درمان خانگی برای رفع جای زخم

هیچ روش شناخته‌شده‌ای برای درمان جای زخم به طور کامل وجود ندارد، اما بسیاری از آن‌ها به مرور زمان خود به خود محو می‌شوند.

 

طرفداران درمان‌های طبیعی بر این باورند که با کمک درمان‌های خانگی می‌توان روند محو شدن جای زخم را تسریع کرد تا از این طریق کمتر به چشم بیاید. در ادامه چندین روش درمانی که برای برخی افراد می‌تواند موثر باشد را می‌خوانیم.

 

درمان خانگی برای رفع جای زخم

 

ورقه‌ها و ژل‌های سیلیکونی

از بین تمام درمان‌های خانگی موجود جهت رفع جای زخم، سیلیکون بیشترین شواهد را برای کارایی دارد.

 

تحقیقاتی که در طی ۲۰ سال گذشته صورت گرفته نشان می‌دهد، که استفاده از ورقه‌ها یا ژل‌های سیلیکونی می‌توانند به تدریج اسکار را بهبود بخشند:

 

  • بر اساس مطالعات صورت گرفته ورقه‌های سیلیکونی به عنوان راهکاری ثابت شده، جهت درمان جای زخم استفاده می‌شود.
  • دیگر تحقیقات نشان می‌دهد که ژل موضعی سیلیکونی باعث بهبود جای زخم‌های کلوئیدی و هیپرتروفیک می‌شود.

 

ژل‌ها و ورقه‌های سیلیکونی را می‌توان بدون نیاز به نسخه پزشک تهیه کرد. پزشکان معمولاً این روش درمانی را بعد از عمل جراحی و یا برای کمک به تشکیل اسکار بعد از آسیب‌دیدگی تجویز می‌کنند.

 

برای کمک به رفع جای زخم، ژل‌ها یا ورقه‌های سیلیکونی باید به مدت 12 ساعت در روز به مدت حداقل 3 ماه روی جای زخم قرار داده شوند. سیلیکون عوارض جانبی کمی داشته و معمولاً استفاده از آن آسان و بدون درد است.

 

نوع زخم خود را تشخیص دهید

اولین مرحله برای درمان و از بین بردن جای زخم یا اسکار، این است که تشخیص دهید اسکار شما نشات گرفته از چه نوع زخمی است. بسیاری از افراد با همه انواع زخم‌ها یکسان برخورد می‌کنند و به اشتباه با یک سری درمان‌هایی که برای همه انواع زخم توصیه می‌شود، باعث بدتر شدن جای زخم‌شان می‌شوند.

 

به همین دلیل به شدت توصیه می‌کنیم پیش از آن که هر راهکار درمانی را امتحان کنید و با انواع و اقسام روش‌های توصیه شده از طرف دیگران به جان جای زخم‌تان بیفتید، نوع زخم را تشخیص دهید.

 

برای مثال بسیاری لک صورت خود را با جای زخم و اسکار اشتباه گرفته و راهکارهای نادرستی را برای رفع آن در پیش می‌گیرند. بدیهی است که بهترین راه تشخیص نوع اسکار، مراجعه به پزشک متخصص است.

 

با این حال ادامه این مطلب کمک بسیاری در شناخت نوع زخم تان و به تبع آن برداشتن اولین قدم برای از بین بردن جای زخم می‌کند.

 

اسکار یا جای زخم آتروفیک

اسکارهای آتروفیک فرورفتگی‌های کم عمقی یا عمیقی هستند که معمولا در زیر لایه فوقانی پوست به وجود می‌آیند. در این شرایط پوست توانایی احیای خودش را ندارد و در حین ترمیم زخم، کلاژن کافی تولید نمی‌شود.

 

معمولا این نوع جای زخم نتیجه آکنه‌های کیستیک شدید است که درمان نشده‌ و یا به اشتباه دستکاری شده‌اند. البته انواع جوش و آکنه‌های دیگر، آبله مرغان و خال برداری هم می‌تواند منجر به این نوع اسکار شود. ظاهر جای زخم آتروفیک بسیار به تجربه شخصی فرد با آکنه بستگی دارد. بر این اساس این نوع جای زخم‌ها را به سه دسته تقسیم می‌کنند:

 

اسکار واگنی یا مستطیل (Boxcar Scar): این نوع جای زخم‌‎ها پهن و U شکل هستند و گوشه‌های تیزی دارند. معمولا این نوع اسکار در مناطقی مانند پایین گونه‌ها و فک، جایی که پوست نسبتا ضخیم‌تر است، دیده می‌شود. عمیق و یا سطحی بودن این نوع اسکار، تعیین می‌کند که فرایند درمان و از بین بردن جای زخم تا چه حد موفقیت آمیز خواهد بود.

 

⦁ اسکار چکشی یا آیس پیک (Ice Pick Scar): جای زخم آیس پیک کوچک‌تر بوده و فرورفتگی‌های سوزنی شکل و باریکی است که در عمق پوست ایجاد می‌شود. معمولا این نوع اسکارها روی گونه‌ها به وجود می‌آید و شباهت زیادی به منافذ پوستی دارد. از بین بردن جای زخم چکشی مستلزم روش‌های درمانی تهاجمی‌تر است؛ چرا که ممکن است تا لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده باشند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست