Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
17 مهر 1401

روش های نگهداری از لباس کودک و نوزاد چیست؟ + شستشوی لباس نوزاد و کودک!

همه چیز در رابطه با نگهداری لباس کودک و نوزاد

لباس کودکان همیشه دارای شرایط ویژه ای بوده است. این شرایط شامل خرید و مراقبت های پس از آن می شود. مراقبت از لباس کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. شستشو و نگهداری از آن ها به علت حساسیت کودکان با سایر لباس ها کاملا متفاوت می باشد و با اصول ویژه ای همراه است. یکی از مهم ترین دغدغه های مادر ها، شستشوی صحیح و مناسب لباس نوزادان و کودکان است. کودکان، خصوصاً در سال اولیه زندگی، پوست نازک و حساسی دارند و باید هنگام شستن لباس هایشان، این نکته را در نظر گرفت. مواد شیمیایی قوی و معطر می توانند باعث ایجاد آلرژی یا حساسیت در کودک شوند، از طرفی لباس کودکان معمولاً لکه های پر رنگی می گیرد و به سادگی تمیز نمی شود. در این مقاله با راه های شستشوی لباس نوزاد و کودک آشنا شوید.

انتخاب شوینده مناسب شستشوی لباس نوزاد

پیش از این که اقدام به شستن لباس نوزاد خود کنید می بایست مواد شوینده مناسب برای انجام این کار را انتخاب نمایید. همیشه محصولات شوینده گوناگونی با برند های متفاوت در قفسه فروشگاه ها یافت می شوند. برخی از نوزادان به هر محصولی که دارای رایحه خاصی باشد حساسیت نشان می دهند. بنابراین برای آن که پوست نوزاد را تحریک نکنید بهتر است که از همان ابتدا به سراغ شوینده های غیر معطر بروید.همچنین توصیه می شود برای لباس های کودکان، از شوینده های مایع استفاده کنید

چرا مراقبت از لباس کودکان مهم است؟

مراقبت از لباس کودکان از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. تماس مستقیم لباس با پوست حساس کودک این الزام را ایجاد می کند تا از لباس های تمیز، عاری از آلودگی و نرم استفاده شود. سیستم ایمنی نوزادان در بدو تولد ضعیف است، بنابراین نباید در معرض آلودگی قرار بگیرند. در این بین، لباس ها اهمیت زیادی دارند چون مستقیم با کودک در تماس هستند و آلودگی زیادی جذب می کنند. روش شستشوی لباس های نوزادان و کودکان با بزرگسالان متفاوت است. پوست آسیب پذیر و نازک نوزاد، ممکن است در مقابل مواد شوینده شیمیایی واکنش نشان دهد و سلامتی کودک به خطر بیفتد. رعایت شستشوی صحیح و به کار بردن نکات صحیح در مراقبت از لباس کودک می تواند در این امر تاثیر گذار باشد و سلامتی کودک شما حفظ گردد. در این مقاله سعی داریم به اصول نگهداری و مراقبت از لباس کودکان بپردازیم.

زمانی که می‌خواهید ماشین لباسشویی را روشن کنید به این مواد دقت کنید

  •  اطلاعات روی برچسب لباس را بررسی کنید تا از این که اندازه لباس‌های کودکان و نوزادانتان کوچک شوند و یا به اصطلاح آب بروند، جلوگیری به عمل آورید. از طرف دیگر همیشه سعی کنید تا لباس‌های آن‌ها را با ولرم و آب سرد بشویید.
  • گزینه دیگر این است که لباس‌ها را برعکس کنید. به این ترتیب طراحی‌ها و تصاویر روی لباس محو نمی‌شوند و زیپ و دکمه‌هایشان از جا در نمی‌آیند.
  • نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که دو بار لباس‌های کودکان و نوزادان خود را آبکشی کنید. بیشتر ماشین‌های لباسشویی به طور اتوماتیک این کار را می‌کنند. هم چنین تا زمانی که از تنظیمات شستشوی سریع استفاده نکنید، همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

بهترین روش نگهداری از پوشاک کودکان چیست؟

به دلیل حساس بودن پوست کودکان، تمیز و سالم بودن لباس های بچه گانه به ویژه در نوزادان بسیار مهم است. پروسه شستن که شامل شستن لباس با مواد شوینده، آب کشی و خشک کردن آن ها به شیوه درست و اصولی می شود، بهترین روش نگهداری از لباس های نوزادان و کودکان است. با شستشوی صحیح لباس های بچه گانه علاوه بر این که سلامت و بهداشت کودک را حفظ می کنید، کیفیت و طول مدت استفاده از لباس ها را هم افزایش می دهید.

به دلیل حساسیت بالای کودکان، رعایت نکات بهداشتی ضرورت بیشتری دارد. چون لباس ها تمام مدت و به طور مستقیم با پوست کودکان در تماس هستند، باید در شستشو و پاک کردن آن ها از هر آلودگی دقت بیشتری داشته باشید

اهمیت و ضرورت نگهداری از لباس ها

احتمالا همه شما لباس های با ارزشی در کمد خود دارید که می خواهید از آن ها برای مدت طولانی تری استفاده کنید یا لباس های گران قیمتی خریداری کرده اید که یک بار پوشیدن آن ها از نظر اقتصادی چندان منطقی نیست. به هر حال هزینه تهیه لباس به ویژه در مورد تامین پوشاک بچه گانه می تواند برای همه ما مشکل و دردسر ساز شود.

از طرف دیگر مراقبت از لباس ها و نگهداری از لباس بچه گانه ما را از خریدن لباس های متعدد باز می دارد و هزینه های بالای تهیه لباس را کمتر می کند. همچنین با نگهداری اصولی از لباس ها دوام و زیبایی آن ها هم برای مدت بیشتری حفظ می شود.

با توجه به رقابت گسترده برندهای مطرح تولید کننده لباس ها در سراسر جهان، انواع لباس ها با طرح های بسیار متنوع و در زمان کوتاه روانه بازار می شوند. اگر بخواهید با روند بسیار سریع مد پیش بروید، باید از نظر مالی هزینه های گزافی را صرف کنید که این امر برای همه امکان پذیر نخواهد بود. اما برای این که استایل های شیک و جذابی داشته باشید، نیازی به خریدن لباس های زیاد و گران قیمت نیست، شما می توانید با نگهداری صحیح و اصولی عمر مفید لباس های خود را افزایش دهید. لباس های تمیز، سالم و زیبا در پدید آوردن استایل های ساده اما شیک بسیار تاثیر دارند، بدون این که نیازی به صرف هزینه های بالا باشد.

همانطور که گفتیم نگهداری از پوشاک بچه گانه اهمیت بیشتری دارد، زیرا نیاز کودکان به لباس بیشتر از بزرگسالان است. کیفیت پوشاک بچه گانه باید به صورتی باشد که بتوان از آن ها برای مدت بیشتری استفاده کرد و نگهداری درست از آن ها سبب می شود که لباس ها مدت بیشتری، کیفیت اولیه خود را حفظ کنند. پس حفظ کیفیت لباس های بچه گانه، نگهداری از آن ها را ضروری می سازد که این امر خود سبب کاهش هزینه ها برای خرید لباس های بیشتر می شود.

توصیه هایی برای نگهداری از پوشاک مخصوص کودکان

در این قسمت توصیه های کاربردی برای نگهداری از لباس های بچه گانه را به شما آموزش خواهیم داد.

  • برای پاک کردن لکه های به وجود آمده در لباس های زیر کودکان می توانید از ترکیب آب و جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین یک ماده طبیعی با قدرت پاک کنندگی بالا است که استفاده از آن برای تمیز کردن لباس های بچه گانه بهتر است.
  • در هنگام غذا خوردن کودک حتما از پیش بند استفاده کنید. با این کار احتمال کثیف شدن لباس را کمتر می کنید.
  • فضای کافی برای نگهداری لباس ها اختصاص بدهید و از فشردن و تلمبار کردن آن ها اجتناب کنید.
  • برای جلوگیری از ایجاد چین ها روی لباس ها، آن ها را در محل نگهداری توسط چوب رختی آویزان کنید.
  • هرگز لباس کثیف را در محل نگهداری لباس های نو و تمیز قرار ندهید.
  • لباس ها را بر اساس جنس پارچه ها دسته بندی و نگهداری کنید.
  • برای این که پرز لباس ها را از بین ببرید، می توانید از چسب های نواری استفاده کنید. کرک و پرز لباس از عوامل ایجاد آلرژی در کودکان است.

شستشوی لباس نوزدان

گاهی استفاده از شوینده ها باعث تحریک، خارش یا سوزش پوست بدن می شود بنابراین انتخاب شوینده ای مناسب که مانع بروز چنین حالاتی شود، اهمیت زیادی دارد اما وقتی پای کودکان و نوزادان به میان می آید، اهمیت موضوع دو چندان می شود زیرا نوزادان با توجه به پوست بسیار لطیفی که دارند بیشتر در معرض بروز حساسیت پوستی هستند.

  • جهت تمیز کردن لکه لباس نوزادان در ابتدا آنها را با آب سرد شستشو کنید.
  • لکه هایی همچون شیر با آب به راحتی تمیز می شوند.
  • لکه هایی هم که برای مدتی روی لباس بوده اند نیز با خیسانده شدن در آب تا حد زیادی از بین میروند.
  • برای حذف اثر لکه از لباس نوزاد میتوانید از یک فرچه نرم و کمی صابون استفاده کنید.
  • به آرامی از فرچه استفاده کنید تا بافت پارچه آسیب نبیند.
  • در صورتی که لکه هنوز باقی بود از شویند قوی تری استفاده کنید.
  • اما نه برای لباس هایی که به طور مستقیم با پوست کودک در تماس اند. مانند لباس های زیر.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست