Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 مرداد 1403

ریزش ابرو چگونه رخ می‌دهد؟ + جلوگیری از ریزش ابرو

ریزش ابرو که نام پزشکی آن هیپوتریکوزیس ابرو یا ماداروز ابرو است، شرایطی است که در آن فرد متوجه نازک شدن مو یا ریزش تکه‌های مو در ابروهای خود شود. این اختلال می‌تواند هم در مردان و هم در زنان رخ دهد. ریزش ابرو ممکن است در یک ابرو یا هر دو ابرو رخ دهد.

‌علائم این ریزش می‌تواند شامل خارش، خشکی پوست و ریزش مو یا نازک شدن مو در سایر قسمت‌های بدن باشد.

حتما از خود می‌پرسید ریختن ابرو نشانه چیست! دلایل ریزش ابرو می توانند بسیار متنوع باشد، مانند عفونت، بیماری‌های پوستی، تغییرات هورمونی یا وجود یک بیماری خودایمنی.

کمبودهای تغذیه‌ای‌، آسیب‌های جسمی یا استرس عاطفی هم می‌تواند باعث ریزش ابرو شود. بسیاری از این علل با علت ریزش مو یکی است و معمولا راه‌حل‌‌های مشترکی هم دارند.

با تشخیص علت ریزش ابرو، شما و پزشکتان می‌توانید درمان مناسبی را برای کمک به پیشگیری، معکوس کردن یا به حداقل رساندن ریزش موی ابرو پیدا کنید

ریز‌ش ابرو

کمبود کدام ویتامین باعث ریزش ابرو میشود؟

بدن انسان به مواد مغذی از جمله منابع انرژی ( کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها)، اسیدهای آمینه و چرب، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. برخی از این ریز مغذی‌ها رشد مو را حفظ کرده و بر آن تأثیر می‌گذارند، بنابراین کمبود هر یک از آنها می‌تواند باعث ریزش مو شود.

کمبود ویتامین A یا روی می‌تواند رشد سلولی را کُند کند و مانع از تولید سبوم شود. سایر کمبودهای خاص‌تر که می‌توانند بر ریزش مو تاثیر بگذارند عبارت‌اند از:

  • ویتامین B۷
  • ویتامین C
  • آهن
  • ویتامین‌های E، B۱۲ و D
  • اسیدهای چرب امگا ۳.

علت ریزش ابرو بعد از میکروبلیدینگ (آیا میکروبلیدینگ باعث ریزش ابرو میشود؟)

میکروبلیدینگ یا دیگر روش‌های ترمیم ابرو باعث رشد مجدد مو نمی‌شود، اما می‌تواند ظاهری پرتر به ابروها بدهد. این روش باعث ریزش ابرو هم نمی‌شود.

این روش شامل تزریق رنگدانه با سوزن‌های خیلی ظریف به زیر پوست است و ظاهر ابرو را تغییر می‌دهد.

راه‌های پیشگیری از ریزش ابرو

همانطور که گفتیم همین که سن شما رو به افزایش می‌گذارد، ابروها خود به خود کم پشت می‌شود. به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه به این مرحله برسید، اقداماتی برای پیشگیری از این عارضه انجام دهید.

برای پیشگیری از ریزش ابروها راه‌های زیادی وجود دارد، که موثرترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • تا جایی که ممکن است از اصلاح کردن و کندن ابروها خودداری کنید، زیرا این کار نه تنها باعث ریزش ابرو می‌شود، بلکه به مرور زمان ابروها را نازک و کم‌پشت می‌کند.
  • سعی کنید غذاهای غنی از پروتئین، آهن، روی، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های A، Eو C را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • غذاهایی که حاوی مواد مغذی برای رشد مو هستند را در طول هفته حتما مصرف کنید. این غذاها شامل؛ تخم‌مرغ، ماهی، گوشت بدون چربی، عدس، سبزیجات سبز، لوبیا و محصولات لبنی است.
  • استرس ممکن است باعث ریزش مو نشود، اما می‌تواند مشکل را بدتر کند. بنابراین، کاهش اضطراب ایده خوبی برای پیشگیری از کاهش تراکم ابرو است.
  • قبل از مصرف هر دارویی عوارض جانبی آن را بررسی کنید. چون کم پشت شدن ابروها می‌تواند عارضه دارویی باشد که نمونه بدون عوارض آن نیز موجود است.
  • به جای باریک کردن ابروها، بهتر است فرم آن را به گونه‌ای دیگر تغییر دهید. خیلی از اوقات ابروها از جایی که برداشته می‌شوند، دچار ریزش شده و هیچوقت دیگر رشد نمی‌کنند.
  • برای پاک کردن آرایش از لوازم آرایشی با کیفیت با برندهای معتبر استفاده کنید. البته پیشنهاد ما این است که از محصولات طبیعی برای هر اقدامی که بر روی ابرو انجام می‌دهید، استفاده کنید. با این وجود هیچ ماده‌ای را بیش از اندازه و با فشار زیاد بر روی ابروها مالش ندهید.

راه‌های درمان ریزش و تقویت ابرو

محصولات شیمیایی زیادی برای تقویت رشد ابرو و از بین بردن ریزش ابرو در بازار وجود دارد. با این حال اولویت با روش‌های طبیعی است. محصولات طبیعی با بدن انسان سازگاری بیشتری داشته و ایجاد حساسیت نمی‌کند.

محققان زیادی در سال‌های اخیر بر روی محصولات طبیعی تحقیق کرده و به خواص این محصولات پی برده‌اند. بر اساس این تحقیقات موثرترین محصولات طبیعی برای درمان ریزش ابرو عبارتنداز:  

روغن تقویت مژه و ابرو زیما

این محصول ترکیبی از بهترین مواد پرپشت‌کننده ابرو مانند روغن فندق و روغن آرگان است. روغن تقویت مژه و ابرو زیما در صورت استفاده مداوم، تاثیر بسزایی بر روی تراکم ابروها دارد.

این محصول را باید دو بار در روز بر روی ابروها اعمال کرده و ابرو را با آن ماساژ دهید. بعد از مدت کوتاهی استفاده از این محصول، متوجه رشد ابروهایی می‌شوید که دچار ریزش شده‌‌اند.

روغن آرگان

این روغن همانطور که به روش‌های مختلف رشد و ظاهر موها را بهبود می‌بخشد، بر رشد ابروها نیز تاثیر دارد. روغن آرگان اگر به طور مرتب استفاده شود، ریزش مو را درمان کرده و حتی باعث رشد ابروها می‌شود.

روغن فندق

از میان روغن‌های طبیعی، روغن فندق یکی از بهترین‌ها است. روغن فندق با استفاده از خواص آنتی‌اکسیدان خود، منافذ پوست را پاکسازی کرده و شرایط فعالیت فولکول‌ها را بهبود می‌بخشد.

روغن فندق همچنین جریان خون را در ناحیه ابرو افزایش داده و مواد مغذی را بهتر به فولیکول ابرو می‌رساند.

 

عمده استایل مجموعه ای کامل در تامین پوشاک عمده بچگانه در سراسر کشور. همراه با دیتاهای بروز اینترنتی در فضای مجازی

 

تغذیه

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در کاهش ریزش ابرو بسیار مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 که شامل اسید ایکوزاپنتانونیک (EPA) و اسید آلفالینولئیک می‌باشد در ماهی‌هایی همچون ماهی سالمون، ساردین و قزل‌آلا، روغن سویا و کانولا، روغن گردو و روغن تخم کتان وجود دارد.

اسیدهای چرب امگا 6 نیز در روغن‌هایی همچون روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می‌شود.

ریزش ابرو

  • مصرف حبوباتی مانند لوبیا و عدس که سرشار از پروتئین هستند و برای رشد مو و ابرو بسیار مغذی می ­باشند. این دسته از حبوبات دارای آهن، بیوتین و روی هستند که بیوتین از شکنندگی مو جلوگیری می‌­کند.
  • تخم‌مرغ منبع بسیار غنی از پروتئین است و به دلیل اینکه ماده بیوتین و ویتامین B12 دارد، یک ماده مغذی برای رشد مو به حساب می­آید.
  • گوشت مرغ و انواع ماکیان حاوی پروتئین است. کمبود پروتئین در بدن یا مصرف پروتئین‌هایی که کیفیت خوبی ندارند، باعث شکنندگی و ضعف مو و حتی تیره شدن آن می‌شود. گوشت مرغ سرشار از آهن است و همان‌طور که گفتیم، آهن برای تقویت موها لازم است.
  • غلات به دلیل اینکه دارای روی، آهن و ویتامین‌های گروه B هستند، برای تقویت مو بسیار مفید است.
  • ویتامین E نیز به عنوان یک آنتی‌اکسیدان نقش مهمی در تقویت پیاز مو دارد. بادام، بادام زمینی، فندق و انبه از بهترین منابع ویتامین E هستند.
  • مصرف حداقل ۸ لیوان آب در روز به بهبود رطوبت ساقه‌های مو کمک بسیار می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user