Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
9 دی 1401

سایه چشم چیست ؟ + انواع سایه چشم!

سایه چشم، یکی از لوازم آرایشی برای چشم است که بر روی پلک ها و زیر ابروها قرار می گیرد. با استفاده از سایه چشم می توان، زیبایی چشم ها را چندین برابر کرد. با سایه چشم می توان، به چشم ها عمق و بعد خاصی داد که با تنوع رنگی که در سایه های چشم وجود دارد، جذابیت چشم ها بیشتر می شود، طوریکه چشم هایی که ریز هستند را درشت، و چشمان درشت را جذاب تر و گیرا تر نمایش می دهد.

از طرفی دیگر، با وجود فرهنگ های متفاوت در جهان، استفاده از سایه چشم، عموما برای خانم ها در نظر گرفته شده است؛ با این حال، آقایونی هم هستند که با توجه به فرهنگشان، از لوازم آرایش چون سایه چشم نیز استفاده می نمایند

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، پخش پوشاک حمیدی تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

. بسیاری از افراد، از سایه چشم برای زیبایی ظاهری خود استفاده می کنند، اما افرادی هم هستند که از سایه چشم، برای تئاتر و دیگر نمایش ها استفاده می کنند.

مواد تشکیل دهنده سایه چشم چه چیزهایی هستند؟

سایه یکی ازلوازم آرایشی سایه چشم است.سایه یکی از لوازم آرایشی شیمیایی چشم است. مواد تشکیل دهنده سایه بی خطر است. بهتر است در صورت وجود بیماری های چشمی و حساسیت به مواد آرایشی قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.

مواد گوناگونی در ساخت سایه چشم ها مشارکت می کنند. به طور کلی این مواد را می توان به چهار دسته زیر تقسیم بندی کرد:

سایه چشم

اولین گروه بیس فیلرها هستند که ماده اصلی سازنده سایه چشم است و آن را برای پر کردن سطح پوست مناسب می سازد. این مواد غالبا شامل مواد معدنی همچون میکا، تالک یا خاک رس هستند که به سایه چشم بافت و حجم اضافه می کنند.

گروه دوم موادی هستند که به سایه چشم خاصیت چسبندگی می بخشند تا سایه چشم بر روی پوست یا بر پشت پلک ها به اصطلاح بنشیند. به طور مثال عناصر روی و منگنز که هر دو سفید رنگ می باشند دارای این خاصیت هستند و در تولید سایه چشم به عنوان چسب خشک مورد استفاده قرار می گیرند.

دسته سوم موادی هستند که باعث ایجاد لغزندگی در سایه چشم ها شده تا بتوانند به آرامی بر روی سطح پوست بلغزند. امکان دارد برای این منظور از سیلیس و یا نایلون استفاده شود.

انواع سایه چشم بر اساس ساختار

سایه چشم بر اساس بافت و ساختار انواع مختلفی دارند که همگی آن ها در بازار موجود هستند. اما برای آن که بتوان از میان آن ها سایه چشمی که متناسب با نیاز و شرایط ما باشد، انتخاب کنید، باید اطلاعات کافی در مورد هر کدام از آن ها داشته باشید.

 

به همین دلیل در ادامه مطلب به معرفی انواع سایه چشم بر اساس ساختار خواهیم پرداخت.

 

۱- سایه چشم پودری

در میان انواع سایه چشم، سایه های پودری رایج تر و شناخته شده تر هستند و در کیف آرایشی بیشتر خانم‌ها پیدا می‌شود. این نوع سایه چشم اغلب به صورت پالت های دوتایی یا چندتایی عرضه می شوند.

 

سایه‌ چشم پودری تنوع رنگ بسیار زیادی دارد و در میان آن ها می توان انواع سایه چشم اکلیلی و سایه چشم مات را پیدا کرد. ویژگی که این نوع از سایه ها دارند و باعث تمایز آن در میان انواع سایه چشم شده، قابلیت مخلوط شدن است.

 

به این صورت که به کمک سایه های پودری خیلی راحت می توانید، رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب یا در کنار هم استفاده کنید.

 

این نوع سایه ها برای کسانی که نوع پوستشان معمولی یا چرب است، گزینه بسیار‌ خوبی‌ است. برای استفاده از سایه های پودری باید از قلم‌موی متوسط و تخت کمک بگیرید و آن را آرام و خیلی ملایم به روی پلک بزنید. البته جالب است، بدانید که حتی با انگشتانتان هم می توانید، از سایه های پودری استفاده کنید.

 

نکته ای که باید در حین استفاده از سایه های پودری به آن توجه داشته باشید، این است که اگر از هیچ ماده ای به عنوان زیر سایه استفاده نکنید، سایه های پودری بسیار بی دوام خواهند بود. اما اگر قبل از سایه زدن چشم، یک لایه کرم یا پرایمر روی پلک ها بزنید، پودر روی پوست تثبیت می شود و نمی ریزد.

– سایه چشم کرمی

سایه چشم کرمی یکی دیگر از انواع سایه چشم است که بافت مخملی و یک‌دستی دارند و معمولا در یک ظرف کاسه ای کوچک عرضه می شوند.

 

سایه‌های کرمی اغلب براق هستند. به همین خاطر نسبت به سایر سایه چشم ها برق بیشتری به چشم ها می دهد. از این رو می توانیم از آن برای شرکت در محالس و میهمانی هایی که می‌خواهیم در آن حسابی بدرخشیم، استفاده کنیم.

 

اما اگر آرایش طبیعی مد نظرتان است، پیشنهاد ما این است که پس از استفاده از آن، به کمک سایه مات پودری روی آن را بپوشانید.

 

نکته دیگری که در رابطه با سایه های کرمی وجود دارد، این است که تنوع رنگ آن کم است و به اندازه‌ سایه پودری زیاد نیست و به صورت تکی به فروش می رسد.

 

البته شما می توانید، دو یا چند رنگ از آن را مخلوط کنید تا به رنگ دلخواهتان برسید. برای این کار باید دقت کنید که این نوع سایه خیلی زود خشک می‌شود. اگر بخواهیم آن را تغیر دهیم،باید خیلی سریع دست به‌کار شویم.

 

سایه های کرمی از آن جایی که برق بیشتری به پلک ها می بخشند، معمولا برای پوست های چرب مناسب نیستند. اما برای خانم‌هایی که پوست خشک و حساس دارند، گزینه بسیار خوبی است.

 

ویژگی که سایه های کرمی را در میان انواع سایه چشم برجسته کرده، دوام خوب آن هاست. این سایه ها آنقدر دوام خوبی دارند که تا آن‌ها را پاک نکنیم، روی پوست‌مان تکان نمی‌خورند.

 

با این حساب اگر برای مدت طولانی می خواهید، آرایش داشته باشید و در کنار آن تا پایان سایه چشم‌تان مرتب باشد، پیشنهاد ما استفاده از سایه های کرمی است.

 

نکته:

توجه به این ‌که چشم ‌ها، اولین قسمت از چهره هستند که نشانه ‌های پیری را نمایان می‌ کنند، استفاده درست و دقیق از سایه چشم را به نکته حائز اهمیتی تبدیل می کند.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

اصول سایه زدن

سایه زدن اصولی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که در فرم چشمه (بزرگتر، کوچکتر و فاصله چشم ها) تاثیر به سزایی دارد.

 

اصول سایه زدن به صورت زیر می باشد.

  • ابتدا از کرم بر روی پلک ها استفاده می شود تا روی پلک کاملا صاف و مرتب شود، از سایه تیره برای گوشه های خارجی پلک  و از سایه های روشن برای گوشه های داخلی پلک استفاده می شود.

 

  • اگر سایه را از گوشه خارجی چشم به سمت بالا و بیرون امتداد دهیم، چشم ها درشت و کشیده تر می شوند.

 

  • پائین ابرو می توان از سایه سفید برای خوش فرم شدن ابرو و چشم استفاده نمود.
  • همچنین در پلک پائینی می توان برای جذابیت بیشتر چشم ها از سایه استفاده نمود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست