Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
23 آذر 1401

سرم دور چشم چیست؟ + ویژگی سرم دور چشم چیست !

چین و چروک‌های دور چشم به‌عنوان اولین فاکتوری که سن شما را نشان می‌دهند، توجه زیادی به خود جلب می‌کنند. پوست دور چشم خیلی حساس و نازک است و نسبت به بقیه بخش‌های صورت زودتر آسیب می‌بیند.

 

بنابراین مراقبت از پوست چشمدور چشم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، حالا هر سنی که داشته باشیم. سرم دور چشم یکی از محصول‌هایی است که مشکلات پوستی اطراف چشم را برطرف می‌کند.

 

مشکلات دور چشم

نازک و حساس بودن پوست دور چشم تقریباْ ۸۰ درصد نسبت به بقیه بخش‌های صورت بیشتر بوده و تحت تاثیر شرایط خاص مثل دوران پر‌استرس، کم‌خوابی‌های شبانه، فشار کاری، نگاه کردن طولانی مدت به مانیتور و آلودگی‌ هوا یکی از اولین جاهایی از بدن است که آسیب می‌بیند و دچار چین‌ و‌ چروک، لکه‌های تیره و پف زیر چشم می‌شود.

 

انواع چین‌ و‌ چروک دور چشم و علت به‌ وجود‌ آمدن آن‌ها

وقتی سن‌مان کم است مهم‌ترین علت چین و چروک استفاده زیاد از عضلات دور چشم در طول روز یا به ‌طرز اشتباه خوابیدن است. همچنین ژنتیک هم در این نوع چین و چروک تاثیر دارد. 

 

اما چین‌هایی که با افزایش سن ظاهر می‌شوند، به خاطر کاهش کلاژن در پوست است. وقتی که سن‌مان بالا می‌رود به‌طور‌طبیعی پوست چربی کمتری تولید می‌کند و این تغییر حالت ارتجاعی پوست را کاهش داده و باعث می‌شود خطوطی که در طول زمان عمیق شده‌اند خود را بیشتر نشان می‌دهد.

 

چشم یکی از فعال‌ترین اندام‌های بدن است و فعالیت‌های آن از پلک زدن تا تحت تاثیر قرار گرفتن گستردگی دارد. مثلا خندیدن، گریه کردن و تعجب کردن بر چشم اثر می‌گذارد.

 

همه حالت‌هایی که صورتمان به خود می‌گیرد پوست اطراف چشم را خیلی تحریک می‌کند و این عامل می‌تواند باعث پیری زودرس این ناحیه شود.

 

طریقه مصرف سرم دور چشم

سرم‌های چشم قادر به نفوذ در بالاترین لایه پوست می‌باشند؛ زیرا این سرم‌ها وزن کمی دارند و سریع جذب پوست می‌شوند، همچنین زیرساز خوبی برای آرایش نیز هستند.

 

رعایت برخی نکات در نحوه استفاده از سرم دور چشم بسیار مهم است، بنابراین بهتر است برای استفاده از سرم دور چشم به‌صورت زیر عمل کنید:

 

از آنجایی که پوست دور چشم بسیار حساس است برای استفاده از سرم‌های دور چشم باید بسیار آرام‌تر عمل کنید، پس برای شروع بهتر است که سرم دور چشم را به‌صورت نقطه‌ای بر روی انگشت‌های دستتان بزنید.

 

سپس به‌صورت ضربه‌ای همان انگشت را دایره‌وار از سمت خارج چشم به سمت داخل چشم حرکت دهید.

 

پس از انجام اولین بار نوبت به آن می‌رسد که شما سری بعدی ضربه‌ها را از ابتدا آغاز کرده و برای جذب بهتر همانند ماساژ ضربه بزنید تا سرم را جذب پوست اطراف دور چشمتان کنید

 

طریقه مصرف سرم دور چشم

 

نکات بیشتر درباره نحوه استفاده از سرم دور چشم

حال که با طریقه مصرف سرم دور چشم و خصوصیات ویژه آن آشنا شدید، بهتر است با برخی نکات تکمیلی که برای خرید و استفاده از سرم دور چشم باید بدانید نیز، آشنا باشید.

 

نکاتی که برای استفاده از سرم چشم باید در نظر داشته باشید به شرح زیر می‌باشند:

 

  • بهتر است برای جلوگیری از تحریک چشم هنگام استفاده‌ی این محلول، بیش از حد به چشم‌های خود نزدیک نشوید.

 

  • سرم دور چشم خود را بعد از تمیزکردن و پاک‌سازی کامل پوست و قبل از استفاده‌ی مرطوب‌کننده یا کرم شب خود استفاده کنید.

 

  • برای استفاده از کانسیلر، حدود ۹۰ ثانیه صبر کنید و به آن زمان دهید تا کاملاً جذب پوست شود.

 

  • بهتر است بعد از هر بار شستشو در صورت احساس خشکی و کشیدگی در ناحیه دور چشم، سرم را تمدید کنید.

 

  • می‌توانید برای تأثیر بیشتر سرم آن را در یخچال نگه‌داری کنید، زیرا خنک بودن سرم به رفع التهاب و پف اطراف چشم کمک می‌کند.

 

  • برای گرفتن بهترین نتیجه، صبح و شب از سرم دور چشم استفاده کنید.

 

تفاوت های سرم و کرم دور چشم

تفاوت اول : هدف آنها

همانطور که قبلا ذکر شد، سرم های دور چشم معمولاً به عنوان درمانی برای مشکلات پوستی اطراف چشم هستند. موادی که در سرم های دور چشم استفاده می شود معمولاً وزن مولکولی کمتری دارند.

 

این امکان جذب سریعتر در لایه های پوست را فراهم می کند، جایی که سرم می تواند جادوی خود را انجام دهد. به این ترتیب، سرم های دور چشم اغلب به عنوان محصولات زیبایی ترمیمی برای مقابله با مشکلات پوستی دیده می شوند.

 

در همین حال، یک کرم دور چشم اغلب مواد فعال کمی دارد یا اصلاً وجود ندارد. هدف اصلی آن آبرسانی به پوست ظریف اطراف چشم شما است. به یاد داشته باشید، آبرسانی بهینه پوست بهترین دفاع شما در برابر علائم پیری پوست است. به همین دلیل، کرم های دور چشم اغلب به عنوان یک درمان پیشگیرانه در روتین معمول مراقبت از پوست استفاده می شود.  

 

تفاوت دوم : بافت آنها

سرم های دور چشم عموماً بافت سبک تر و آبکی تری در مقایسه با کرم های دور چشم دارند. اگر به خاطر دارید پیش تر گفتیم که سرعت جذب بیشتری در مقایسه با کرم های دور چشم دارند و به راحتی جذب پوست می شوند. از این رو ، فرمولاسیون آنها معمولاً دارای مواد سبک وزن و اجزای آبکی است.

 

از طرف دیگر، کرم های دور چشم معمولاً بافت سنگین‌تری دارند. کرم‌های دور چشم ضخیم‌ تر و کرمی تر هستند و هنگام استفاده بیشتر بر روی پوست شما احساس می‌شوند.

 

در نتیجه، کرم‌های دور چشم می توانند یک سد محافظتی روی پوست ایجاد کنند که اجازه هدر رفت رطوبت از پوست را نمی دهد و خشکی پوست را از بین می‌برد. تشکیل یک لایه ضخیم بر روی پوست باعث حفظ رطوبت بهتر در زیر سطح پوست شما می شود.

 

در حالی که سرم‌های دور چشم عموماً از نظر بافت سبک‌ تر و کرم‌های دور چشم سنگین‌ تر هستند، اما موضوع به این سادگی نیست و محصولی که انتخاب می کنید باید بیشتر به لیست مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید.

 

به عنوان مثال، یک سرم مرطوب کننده فوق العاده دور چشم که با نرم کننده ها و مسدود کننده ها فرموله شده است، می تواند از نظر بافت حتی از یک کرم دور چشم هم سنگین تر باشد. بسته به اینکه چه نوع موادی در آنها استفاده شده.

 

نکته اصلی این است که بتوانید فرمول محصول را تجزیه و تحلیل کنید تا تصمیم بگیرید که آیا این محصول برای نوع پوست شما ایده آل است یا خیر (به بخش بعدی مراجعه کنید).

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست