Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 آبان 1401

سوتین بارداری چیست ؟ + ویژگی سوتین بارداری !

همه چی درباره سوتین بارداری!

در دوران بارداری، حتما مادران نیاز است که از سوتین مناسب و راحت بارداری استفاده کنند؛ چرا که هم پشتیبانی خوبی از سینه ها را در پی دارد و هم با افزایش سایز سینه؛ اندازه سوتین هم بزرگ می شود. سوتین مخصوص بارداری ، که به آن سوتین بارداری نیز گفته می شود، یکی از لباس زیر های مخصوص و اساسی برای مادران حامله است.

در این مقاله مفید برای بانوان باردار، به ویژگی های مهم سوتین بارداری، زمان مناسب استفاده از آن، عوارض نبستن سینه بند بارداری و تفاوت آن با سوتین شیردهی و معمولی خواهیم پرداخت.

تفاوت سوتین بارداری با سوتین شیردهی در چیست؟

سوتین های بارداری فقط برای دوران بارداری بانوان طراحی شده اند و اغلب کاپ های مخصوص شیردهی ندارند. این نوع از سینه بندها، به گونه ای طراحی و تولید شده اند که به سینه ها کوچکترین فشاری وارد نشود، پشتیبانی قوی از سینه صورت گیرد و متناسب با افزایش سایز سینه شما، اندازه کاپ سوتین مخصوص بارداری نیز افزایش پیدا کند.

سوتین بارداری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در انتخاب سینه بند بارداری دقت فرمایید. یک سوتین بارداری مناسب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • یک سوتین مخصوص بارداری باکیفیت، نرم و دارای حالت کشسانی مناسب است و با این وجود پشتیبانی مناسبی از سینه ها انجام می دهد.
  • سینه بند مخصوص حاملگی، معمولاً در سه ماهه دوم بارداری که سینه ها بزرگتر می شوند به راحتی  سفت می شود.
  • نوار زیر نیم تنه باید از الاستیک با کیفیت بالا ساخته شود، بنابراین می تواند کشش داشته باشد ،اما شکل خود را حفظ کند.
  • طرح کاپ فنجان کششی است و برای حمایت از سینه مادران باردار طراحی شده است، حتی اگر دو الی سه سایز افزایش سایز داشته باشند.(اندازه فنجان، همچنین اندازه باند).
  • در انتهای باند و کمری این نوع سوتین باید تعداد قزن های تنظیم کننده زیادی داشته باشد، که مادران باردار بتوانند به راحتی با افزایش سایز سینه شان آنرا تنظیم کنند.
  • این نوع سینه بند باید فضای زیادی برای کشش در اطراف نیم تنه و پشت داشته باشد و حس راحتی به مادران باردار بدهد.
  • بندهای سوتین نباید فشاری به شانه هایتان وارد کند.
  • یک سینه بند بارداری مناسب باید، سینه های حساس و در حال رشد یک زن باردار را در خود جای دهد و برای یک دوره سه ماه مناسب باشد.
  • داخل کاپ فنجان سینه بند نرم و لطیف باشد، به طوری که به نوک سینه ها فشاری وارد نکند و مادران در طی بارداری حس راحتی داشته باشند.
  • بند کمری سوتین مناسب حاملگی باید پهن باشد و کل حجم سینه را در کاپ سوتین جای دهد تا پشتیبانی محکمی از سینه ها انجام گیرد.
  • سوتین در دوران بارداری باید به حدی از سینه های مادر حامله پشتیبانی کند که با انجام ورزش و فعالیت های روزمره تکان نخورد و درد ایجاد نکند.
  • سوتین های بارداری، در دو نوع سوتین فنر دار وسینه بند عرضه می شوند. به این دلیل که راحتی مادر در دوران بارداری در الویت هست؛ بهتر است از سوتین های بدون فنر استفاده گردد. سوتین مخصوص بارداری فنردار امکان دارد که به دلیل افزایش کاپ سینه مادر؛ فنرش خارج شود و یا رد سیم بر روی بدن مادر بماند.
  • حتما جنس سوتین راحت و باکیفیت بارداری باید از نخ باشد، در زمان خرید حتما به این نکته توجه کنید.
  •  پارچه این نوع سوتین به گونه ای طراحی شده است که با افزایش سایز سینه در دوران بارداری به راحتی کشش پیدا کنند و با کوچکتر شدن سینه، به حالت اولیه خود برگردند.

اگر سینه بند دوران بارداری نبندیم چه اتفاقی می افتد ؟

یادتان باشد كه در خرید سینه ­بند مخصوص دوران بارداری هرگز خساست به خرج ندهید؛ زیرا استفاده از سینه ­بند نامناسب در طي دوران بارداري ممکن است باعث انسداد مجاری وصل شده به سینه­ هايتان شده و شما را برای شیردهی فرزندتان بعد از زایمان دچار درد و ناراحتی کند.

البته، بروز این حالت شانسی است! اما انتخاب سینه ­بند مخصوص دوران بارداری و در دسترس بودن اتصالات یدکی از ارکان مهم حاملگی بوده و می­تواند سلامت مادر را در دوران بارداری و شیردهی تامین کند.   ترجیحا سینه بندی را خریداری کنید که حداقل دارای یک بند سیمی یدکی نیز باشد، تا توانید با استفاده از آن سینه­های خود را به طور کامل در هنگام نياز بیرون بیاورید، در غیر این صورت استفاده از آن برای شما بسیار ناراحت­کننده خواهد بود.
به عنوان يك خانم جوان و بي­تجربه به خاطر داشته باشيد كه در هنگام خرید سینه­بند مخصوص دوران بارداری سعی کنید حداقل سه عدد از این لباس زیر را بخرید، تا اگر یکی را پوشیده باشید و دیگري هم برای شستن در لباس­شویی باشد، یکی را همیشه به صورت آماده داشته باشید!

لباس زیر بارداری

از ابتدای بارداری تا پایان این دوران حجم و سایز سینه و باسن زنان شروع به اضافه شدن می کند و لباس های زیر قبلی، دیگر برای این دوران مناسب نیست. انتخاب لباس زیر مناسب در دوران بارداری می تواند سیر رشد سینه ها را کنترل کند. بهتر است در این دوران لباس های زیر نخی انتخاب کنید و از پوشیدن سوتین های فانتزی اجتناب کنید زیرا این لباس های زیر تمام سینه را پوشش نیدهد.

همچنین در این دوران سوتین فنردار نپوشید ، این سوتین ها اغلب باعث ناراحتی مادر می شود و همچنین ممکن است فنر آنها خارج شود و سینه را زخم کند. در ماه های آخر بارداری برای خرید سوتین اقدام می کنید، می توانید سوتین هایی را انتخاب کنید که برای دوران شیردهی نیز مناسب است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز