Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 آبان 1401

سوتین ورزشی چیست ؟ + ویژگی سوتین را بدانید !

همه چی درباره سوتین ورزشی زنانه!

پوشیدن سوتین ورزشی مناسب نه تنها شما را در حین ورزش راحت نگه می‌دارد، بلکه از کشش بیش از حد رباط‌های سینه و ایجاد درد جلوگیری می‌کند. چه زمانی که برای اولین بار اقدام به خرید سوتین ورزشی می‌کنید و چه زمانی که نوبت تعویض سوتین جدیدی فرارسیده، در صورتی که با راهنمای خرید سوتین مخصوص ورزش آشنا نباشد، می‌تواند روی ورزش کردن شما تاثیرگذار باشد.

نکات مختلفی برای خرید سینه بند مخصوص ورزش وجود دارد که اگر به این نکات دقت کنید، می‌توانید احساس فوق العاده راحتی در باشگاه ورزشی داشته باشید. علاوه بر این خبری هم از درد در نواحی مختلف بدن نبوده و در دراز مدت دچار عوارض مختلفی مثل افتادگی سینه نخواهید شد.

حال بیایید در ادامه  بررسی این موضوع بپردازیم و ببینیم که بهترین سوتین ورزشی کدام است و چگونه باید آن را بپوشیم که برای هر نوع ورزشی متناسب ما باشد.

سوتین ورزشی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

سوتین ورزشی یا sport bra همانطور که از نامش مشخص است مخصوص استفاده برای ورزش ایجاد شده و مناسب فعالیت‌هایی است که بدن ما تب و تاب زیادی دارد. همانطور که می‌دانید هنگام انجام دادن ورزش سینه خانم‌ها در اثر دویدن، پرش، بالا و پایین شدن و دیگر حالات مختلف تکان‌های زیادی دارد.

سینه انسان از طریق رباط‌هایی به بخش شانه متصل بوده و توسط این رباط‌ها حمایت می‌شود. زمانی که فعالیت‌های زیاد و سنگین مثل ورزش کردن انجام دهید، به دلیل وزن سینه‌ها این بالا و پایین پریدن‌ها موجب کش آمدن رباط در بدن خواهد شد. خصوصا برای خانم‌هایی که سینه بزرگ‌تری دارند.

نتیجه این پیامد این خواهد بود که در دراز مدت رباط کش آمده و باعث عارضه افتادگی سینه در خانم‌ها می‌شود. همین امر سبب می‌شود تا پیش از اینکه به سنین بزرگسالی بگذارید، خانمی با سینه‌های افتاده باشید که مجبور است حالا در این سنین نسبتا پایین و کم، از سوتین مخصوص برای افتادگی سینه استفاده کنید.

چرا که فرم سینه‌های شما از دست رفته است و شاید تنها راه موجود برای رفع این مشکل از طریق عمل جراحی باشد که آن هم مخاطرات و مشکلات خاص خود را دارد.

سوتین ورزشی با حمایت مناسب را پیدا کنید

  1. سوتین ورزشی ضد تعریق و جذب کننده رطوبت انتخاب کنید.

لازم است که سوتین ورزشی از مواد جذب کننده رطوبت ساخته شده باشد تا قابلیت تنفس را به سینه‌های شما بدهد. هنگام انجام فعالیت ورزشی بدن در ناحیه سینه تعریق زیادی کرده و اگر سوتینی انتخاب کنید که این تعریق را جذب نکرده و به بیرون از پوست بدن منتقل نکند هم احساس خفگی و خستگی بیش از حد خواهید داشت و هم اینکه می‌تواند موجب ایجاد قارچ پوستی شود.

اکثر سوتین‌های ورزشی جدید این روزها دارای فناوری برای دفع عرق هستند که آن‌ها را به انتخابی ایده‌آل برای ورزش تبدیل می‌کند. سعی کنید از پنبه که تمایل به جذب رطوبت و مرطوب ماندن دارد دوری کنید. انتخاب مواد ضد رطوبت نیز به تنظیم دمای بدن شما در حین تمرین کمک می‌کند.

  1. به اندازه سوتین ورزشی توجه کنید.

هدف از خرید سوتین ورزشی حمایت بهتر از سینه‌ها برای انجام فعالیت‌های سنگین است که مقاومت بالاتری دارند. لذا باید اندازه این سوتین دقیقا متناسب سایز بدن شما بوده و قابلیت تنظیم اندازه بند روی شانه و بند پشتی در آن فراهم باشد.

  1. سوتین های ورزشی دارای گیره را انتخاب کنید.

سوتین های ورزشی پولیور ایده آل نیستند زیرا در صورت لزوم نمی‌توان اندازه آنها را تنظیم کرد و نسبت به انواع دیگر کشیده‌تر هستند. سوتین ورزشی را انتخاب کنید که دارای بند قابل تنظیم باشد. با بند، می‌توانید از درونی‌ترین بخش داخلی قلاب تا بیرونی‌ترین بخش قلاب گیره را حرکت داده و سوتین را دقیقا متناسب با سایز خود کنید.

فواید سوتین ورزشی شامل این موارد است:

  1. سینه بند ورزشی؛ مانع از حرکت ناگهانی سینه و آسیب به آنها می شود.
  2. عرق را از روی بدن به خود جذب می کند.
  3. سوتین ورزشی؛ در عین پشتیبانی از قفسه سینه، با توجه به منفذ های خود، باعث ایجاد جریان هوا بر روی پوست سینه می شود.
  4. زیبایی و فرم بدن شما را در حین استفاده بهبود می دهد.

با توجه به سایزتان انتخاب کنید

معمولاً خانم هایی که سایز سینه بزرگی دارند احتیاج به سینه بند های محکم تری دارند. راهنمایی های زیر به شما کمک می کنند تا با توجه به سایز سینه خود انتخاب مناسبی داشته باشید.

  • برای کاپ a، سوتین های نیم تنه می تواند بهترین انتخاب باشد.
  • این مدل سوتین که با فشار سینه ها را جمع می کند، می تواند از سینه های کوچک و متوسط به اندازه کافی محافظت کند.
  • برای کاپ های b,c و حتی d سوتین هایی با جنس ضخیم تر از سوتین های معمولی نیاز است. اگر علاقه ای به این نوع سوتین ندارید می توانید از سوتین هایی که برای سینه ها کاپ های جداگانه و سیم زیرین دارد استفاده کنید. در این نوع سوتین سیم های زیرین مانع افتادگی سینه می شوند.
  • تحقیقات انجام شده در بریتانیا بر روی 70 زن با سایز سینه مختلف نشان داده است که سوتین هایی که سیم زیرین دارند هنگام ورزش مانع از حرکت سینه ها به اطراف می شوند و درد را کاهش می دهند

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست