Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
2 مهر 1401

شلوار لگ چیست؟ + تاریخچه و ویژگی شلوار لگ!

شلوار لگ زنانه چیست؟

در دهه ۱۹۶۰ شلواری با اسم استرج که از جنس پنبه، پلی استر، نایلون و لیکرا بود وارد بازار شد که بسیار انعطاف پذیر بود. شلوار استرج با جنس های ضخیم تر نیز وجود داشت و قد آن ها از مچ پا تا وسط کمر بود که به مرور زمان و با چسبان تر شدن و استفاده برای ورزش به شلوار لگ تبدیل شد. بنابر این شلوار لگ یک شلوار تنگ و چسبان است که امروزه طرفدار بسیار زیادی دارد و شما هنگام استفاده از آن احساس راحتی می کنید.

قابل ذکر است که این شلوار ها در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی تولید می شوند و ویژگی بسیار مهم آن این است که می توان در تمامی روز های سال، هم روز های گرم و هم روز های سرد و در تمامی فصول، در هر زمان و مکانی از آن استفاده کرد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شلوار لگ و ساپورت با وجود شباهت هایی به یکدیگر با هم متفاوتند

تفاوت لگ و ساپورت چیست؟

در این قسمت از مقاله به تفاوت هایی که شلوار لگ و ساپورت با یکدیگر دارند اشاره می کنیم.

  • ساپورت ها بسیار تنگ هستند اما لگ ها همیشه چسبان و تنگ نیستند. به طور مثال شلوارهایی با نام واید لگ در قسمت ران، ساق و زانو گشاد بوده و فقط قسمت باسن آن ها تنگ است.
  • شلوار های لگ و واید لگ بر عکس ساپورت ها که نازک هستند، جنس بسیار ضخیمی دارند.
  • ساپورت ها معمولا کمر کش هستند اما لگ ها کمری و کمربند دارند.
  • لگ ها نوعی شلوار محسوب می شوند در صورتی که ساپورت ها جوراب شلواری هستند.

نکاتی درباره انتخاب و خرید شلوار لگ

هنگام خرید و انتخاب شلوار لگ نکاتی وجود دارد که حتما باید مورد توجه قرار گیرد تا انتخاب درستی داشته باشید. بهتر است قبل از خرید لگ حتما سایز ران و کمر خود را بدانید تا هنگام استفاده احساس راحتی داشته باشید. اگر در قسمت شکم چاق هستید بهتر است از لگ هایی که کمر آن ها به صورت گن طراحی شده استفاده کنید تا شما را لاغر تر نشان دهد. عوامل بسیاری بر قیمت لگ ها موثر است، پس در هنگام خرید بودجه خود را مدنظر قرار دهید. تنوع رنگ لگ ها بسیار متنوع است و انتخاب آن ها به سلیقه شما بستگی دارد. به جنس پارچه لگ توجه کنید تا پس از شستشو تغییر سایز ندهد، معمولا لگ هایی با جنس لاکرا بهتر از جنس های دیگر است و امتحان خود را پس داده.

تاریخچه‌ی استفاده از لگ زنانه:

این پوشش در سال ۱۹۶۰ میلادی برای اولین بار در بین بانوان استفاده شد. لگ برای پوشاندن قسمت پایین تنه از زمان‌های قدیم تا به امروز بوده است. شاید خیلی از شما با خود بگویید که چند سال قبل هم در ایران شلوار استرج توسط خانم‌ها استفاده می‌شده و حالت ظاهری آن چیزی شبیه به لگ‌های امروزی بوده است.

بیشتر ژیمناستیک کاران و کسانی که اهل ورزش بوده‌اند از این شلوارهای استرج بهره می‌برده‌اند. این مدل از شلوارها در قسمت کف پا دارای بندی بودند که به زیر پا می‌رفت، در آن زمان کمابیش همه‌ی خانم‌ها و دختران از آنها استفاده می‌کردند. امروزه لگ پاشنه‌دار نمونه‌ای از این شلوارهای قدیمی می‌باشند.

آشنایی با انواع لگ‌های زنانه موجود در بازار:

  • لگ براق: این لگ‌ها نمونه‌ای از لگ‌های غواصی هستند که به دلیل ظاهر صاف و شفافی که دارند، به این نام، نامیده شده اند.
  • لگ جگینگ: این لگ‌ها در ظاهر شبیه به شلوار لی و جین هستند، اما راحتی آنها بسیار بیشتر از شلوار لی است. یعنی شما هنگام پوشیدن این مدل از شلوار طرح جین استفاده می‌کنید، منتهی با راحتی بیشتر.
  • لگ چرم: ظاهر این لگ‌ها هم براق است، منتهی جنس آن از چرم می‌باشد که معمولا قیمت بالا و زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند.
  • لگ توری: همانطور که از نام این مدل مشخص است، بخشی از این لگ‌ها به حالت توری است و شبکه شبکه بودن این لگ‌ها زیبایی خاصی به اندام شما خواهد بخشید.

لگ زنانه طرح‌دار

شلوار لگینگ مدل دیپلمات جزء شلوار لگ زنانه  طرح دار است که پارچه آن راه راه بوده و دارای استایل بسیار جذب با خطوط عمودی است. این مدل برای دخترها و خانم هایی که پایین تنه آنها درشت تر است، مناسب میباشد. قد شلوار بالای مچ پا بوده و مدل فاق آن کوتاه می باشد.

طرح این مدل می تواند پاهای شما را لاغرتر و کشیده تر نشان دهد. جنس این محصول از  پلی استر و چرم مصنوعی باکیفیتی است. شمد برای مناسبت های رسمی جشن ها و حتی استفاده روزانه می توانید از این شلوار استفاده نمایید

لگ زمستانه بهترین شلوار لگ زنانه

با آمدن زمستان و نزدیک شدن فصل سرما، خانم هایی که سرمایی هستند بیشتر به دنبال لباس هایی هستند که بدن انها را گرم نگه دارد. شلوار لگ زمستانه بهترین گزینه برای آنهاست. چرا که علاوه بر دورو بودن آن، یعنی یک رو ساده و رویه دیگر خزدار و پشمی، تنگ بودن آن نیز به به اندازه کافی برای شما گرما تولید می کند.

این شلوار لگ فری سایز بوده و با داشتن  کمر کشی، با هر سایزی متناسب می باشد. شما از این مدل می توانید در مهمانی ها و حتی فعالیت های روزمره خود استفاده نمایید.

لگینگ زنانه رنگی

می توان از این بعد، به شلوار های لگینگ رنگی نگاه کرد که مخصوص تابستان می باشند. بر خلاف شلوار لگ مشکی که در فصل گرما باعث می شود بدن شما بیشتر عرق کند. از طرف دیگر لگینگ های رنگ روشن طرح دار یا بدون طرح، می توانند باعث شادابی شما شده و تاثیر مثبتی روی ذهن شما بگذارند. جنس این شلوار با رنگ قرمز روشن، از پلی استر , پنبه بوده و با استایل جذب خود ، زیبایی خاصی به ظاهر شما می دهد.

بهترین شلوار لگی زنانه کجا کاربرد دارد؟

جدیدا خانم‌ها بیشتر دوست دارند لباس‌هایی بر تن کنند که کاربرد متنوعی داشته باشند. اگر در خیابان و فروشگاه‌ها به تیپ خانم‌های امروزی توجه کرده باشید، متوجه خواهید شد که اکثرا ترجیح می‌دهند لباس‌های تیپ اسپرت و کژوال بپوشند و تیپ‌های مجلسی و رسمی دیگر آنچنان خواهان ندارد. شلوار لگ یکی از گزینه‌هایی است که اکثر خانم‌‌ها ترجیح می‌دهند تیپ اسپرت و حتی رسمی خود را با آن ست کنند.

این مدل شلوار را می‌توان هنگام ورزش و تمریناتی که بدن بیشتر عرق می‌کند، زمانی که می‌خواهید یوگا کار کنید و یا زمانی که نیازی به پوشش رسمی ندارید و با دوستان خود قرار گذاشته اید بپوشید. بنابراین این شلوارهای تنگ و چسبان در کمد لباس‌ هر دختر خانمی پیدا می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست