Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
10 شهریور 1401

شلوار واید چیست؟ + ویژگی شلوار واید؟

تاریخچه شلوار واید؟

در دهه‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰ میلادی، با الهام از لباس‌های آسیایی (به‌ویژه پوشش مردمان کشور چین) شلوار واید به کمدهای ساکنان آمریکا و اروپا راه پیدا کرد. کافی است به تصاویر به‌جا مانده از ستارگان سینما و سلبریتی‌های آن دوران نگاهی بیاندازید تا شلوارهای گشاد ساتن یا ابریشمینی را ببینید که به زیبایی با مانتوهای بلند، تونیک‌های چشم‌نواز یا کت‌های مخملی ست شده‌اند. در اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی، محبوبیت این شلوارها به‌اندازه‌ای افزایش یافت که علاوه بر ستارگان نظر مردم عادی کوچه و خیابان را هم به خود جلب کرد.

معروف‌ترین سلبریتی‌های قدیمی در مراسم گوناگون با شلوار واید ظاهر می‌شدند.

در دهه ۱۹۳۰ میلادی، شلوار گشاد به بخش جدایی‌ناپذیری از استایل روزانه غربی‌ها تبدیل شد. در این دوران، پوشیدن لباس‌های منزل و پیژامه‌های واید هم در میان خانم‌ها گسترش پیدا کرد. با این حال، این پیژامه‌های خوش آب‌ورنگ و ابریشمی تنها برای خواب طراحی نشده بودند؛ بسیاری از افراد این لباس شیک و راحت را در اوقات فراغت، گشت‌وگذار در شهر یا در سفرهای دریایی بر تن می‌کردند.

با نگاه کردن به تصاویر قدیمی، بانوان بسیار زیبایی را می‌بینید که در کوچه و خیابان و در سفرها شلوار واید بر تن کرده‌اند.

در دهه ۱۹۷۰، بار دیگر توجه طراحان مد به این استایل جذاب جلب شد و ترکیبات متنوعی از شلوار واید دوباره به بازار آمد. در این دوره هم درست مانند دوران‌های پیشین، شلوار پالازو به شدت مورد استقبال سلبریتی‌ها و مردم عادی قرار گرفت.

در دهه هفتاد میلادی و در سالیان پس از آن هم شلوار پالازو به شدت مورد استقبال سلبریتی‌ها و مردم عادی قرار گرفت.

در فاصله دهه‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ میلادی، این لباس باز هم در نمایش‌های مد پدیدار شد و نهایتا از کمد لباس افراد شیک‌پوش و مدرن سردرآورد. شلوارهای دمپا گشاد، چند سالی است که مجددا در دل مردم جا باز کرده‌اند و به یکی از اصلی‌ترین لباس‌های دوست‌داران مد و فشن تبدیل شده‌اند.

انواع شلوار واید را بدانید!

شلوار جین واید

شلوار جین واید را هم با بالاتنه رسمی و هم با بالاتنه کژوال می‌توانید ست کنید. برای داشتن ظاهری غیررسمی،کافی است شلوار جین گشادتان را همراه با یک تاپ کوتاه بپوشید؛ اگر می‌خواهید ظاهرتان رسمی‌تر باشد هم می‌توانید آن را با یک شومیز حریر یا ابریشمی زیبا ست کنید.

شلوار واید مجلسی

برای شرکت در مراسم رسمی کافی است یک شلوار واید مجلسی را با یک شومیز زیبا ست کنید./ عکس از: Elena-Boltunova

این نوع شلوار معمولا با استفاده از پارچه‌های منسجم و در عین حال، افت‌داری مانند کرپ یا لینن دوخته می‌شود. شلوار واید کرپ یا لینن علاوه بر دورهمی‌ها و میهمانی‌ها در دیدارهای کاری هم کاربرد دارد. بسته به نوع مراسم، می‌توانید آن را با کفش و بالاتنه مناسبی ست کنید و به‌صورت کاملا رسمی یا نیمه‌رسمی به‌کار برید.

جامپسوت یا سرهمی واید

جامپسوت یا سرهمی واید بسته به نوع پارچه و روش ست کردن با اقلام دیگر هم به صورت رسمی و هم به صورت کژوال کاربرد دارد.

جامپسوت واید یا سرهمی گشاد در قسمت بالاتنه کاملا منسجم و فیت بدن است. اما از زیر باسن به پایین کم‌کم گشاد می‌شود تا به قسمت دمپا برسد. این لباس هم بسته به پارچه مورد استفاده و نحوه ست کردن با دیگر اقلام می‌تواند به‌صورت کژوال یا رسمی به‌کار رود

شلوار راحتی واید

شلوارهای راحتی واید معمولا با استفاده از پارچه‌های استرچ و تنفس پذیر تهیه می‌شوند.. عکس از: DragonImages

شلوارهای راحتی واید معمولا با استفاده از پارچه‌های تریکو، پارچه‌های استرچ و دیگر الیافی دوخته می‌شوند که از تنفس‌پذیری بالایی برخوردارند. بنابراین، این لباس را می‌توانید به‌عنوان پیژامه در منزل بپوشید و استراحت کنید؛ یا آن را در هنگام انجام تمرینات و فعالیت‌های ورزشی به‌کار برید.

شلوار واید فاق بلند بدون پیلی

شلوار واید فاق بلند بدون پیلی مناسب افرادی است که کمر و پاهای باریکی دارند.

این نوع شلوار پالازو معمولا در قسمت بالا کاملا تنگ و چسبان است و به وسیله دکمه و زیپ بسته می‌شود. این الگو بیش‌تر مناسب افرادی است که کمر و پاهای باریکی دارند.

شلوار واید لگ برای چه اندام‌هایی مناسب است؟

یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر این مدل شلوار، این است که فاق بلندی دارد و به همین دلیل پاها را بسیار کشیده نشان می‌دهد. پس برای خانم‌هایی با قد بلند، متوسط یا حتی کوتاه هم مناسب است. علاوه بر این، فرقی نمی‌کند که یک بانوی لاغر اندام باشید یا اندام تپلی داشته باشید، چون این شلوار برای هر نوع اندامی هم مناسب است. اما در هنگام خرید شلوار واید لگ، باید به یک نکته خیلی خیلی مهم توجه کنید:

اگر خانمی با قد کوتاه یا متوسط هستید، به هیچ وجه به سراغ واید لگ‌هایی با قد کمتر از ۹٠ نروید، چون این اندازه از شلوار باعث می‌شود که قدتان کوتاه‌تر از حد طبیعی نشان داده شود. شلوارهای واید لگ بلند برای شما بهترین انتخاب هستند، به خصوص اگر:

• آنها را با کفش پاشنه بلند همرنگ شلوار خود بپوشید.

•اگر از مانتوی جلو باز و شومیز یا زیرسارافنی استفاده می‌کنید، حتما آن را داخل شلوارتان قراردهید.

• از کفش‌های پاشنه بلند نوک تیز استفاده کنید.

• یک خط اتوی صاف و تمیز روی شلوار پارچه‌ای واید لگ خود بی‌اندازید.

• اگر شلوار واید لگ خود را با مانتوی همرنگ خودش بپوشید.

5 نکته برای اینکه استایل جذابی با شلوار های واید لگ داشته باشید.

1- برای افرادی که اندام ریزی دارند پوشیدن شلوار هایی که کمر بلندی دارد سبب می شود تا پا های آن ها بلند تر نشان داده شود.
2- اگر در استایل خود قصد دارین تا انحنای باسن که نشان از کمرباریک دارد را درظاهر خودایجاد کنید شلوار های گشاد انتخاب خوبی هستند.
3- پوشیدن شلوار های واید لگ با کفش پاشنه بلند سبب می شود تا قد شما بلند تر به نظر برسند البته با توجه به ماهیت و الگوی شلوار های واید لگ پا ها را بلند تر نشان می دهد از طرفی می توانید آن ها را با کفش های کتونی و تخت و همچنین بوت هم بپوشید
4- زمانی که می خواهید استایل مهمانی خود را با شلوار واید لگ ست کنید بهتر است برای قسمت بالا تنه از لباس هایی که گشاد هستند استفاده نکنید زیرا لباس های آزادبا شلوار های واید استایل شما را بهم ریخته نشان میدهد. می توانید از کراپ و تاپ های چسبان که قد آن تا روی کمر شلوار است بهره ببرید البته برای مهمانی ها رسمی تر می توانیداز شومیز های مختلف استفاده کنید فقط دقت کنید که خیلی گشاد نباشد وحتما داخل شلوار بزنید.
5- برای استایل رسمیی می توانید از کت های برش خورده کوتاه بهره ببرید نکته ای این قسمت این است که اگر از کت جین به همراه شلوار واید لگ استفاده می کنید استایل شما را از حالت رسمی خارج می کند بنابراین کت های استریم کوتاه انتخاب بهتری برای استایل با شلوار های واید لگ هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست