Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
7 شهریور 1401

شلوار پارچه ایی زنانه + انواع شلوار زنانه

منظور از شلوار‌‌  زنانه‌ چیست؟

شلوار در واقع همان پاپوش یا پای جامه پوششی است که برای پوشاندن پایین تنه در آقایان و خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاریخچه ورود شلوار به ایران مربوط به سده ششم قبل از میلاد می‌شود. یعنی زمانی که بشر شروع به اسب سواری کرد در آن دوران کشورهایی مانند: ترکیه و فرانسه استفاده از شلوار را برای زنان ممنوع اعلام کردند. این قانون تا سال ۲۰۱۳ میلادی ادامه داشت و این کشورها همزمان با هم در این سال قانون ممنوعیت استفاده از شلوار برای بانوان را حذف کردند.

انواع مختلف شلوار پارچه ای زنانه کدامند؟

شاید شما هم جز افرادی باشید که در هنگام انتخاب لباس برای یک قرار کاری مهم  یا یک جشن دوستانه و حتی استایل روزمره، درگیر انتخاب لباس مناسب می شود و زمان زیادی را برای این کار صرف می کنید و در آخر سر درگم می شوید .

یکی از اصلی ترین آیتم ها در شکل دهی استایل شلوارها  هستند با شناخت انواع شلوار های مختلف و کاربردشان می توانیم راحت تر تصمیم بگیریم که از چه لباس هایی استفاده کنیم .

در ادامه می خواهیم انواع مختلف شلوار های پارچه ای زنانه را بیان کنیم و کاربرد هر کدام را بررسی کنیم .

شلوار اسکینی، مخصوص افراد لاغر

اسکینی در واقع به شلوار های تنگی گفته می شود که در نواحی باسن ، رون و ساق پا کاملا جذب می باشد همچنین به دلیل استفاده از الیاف مصنوعی خاصیت کش سانی در آن ایجاد می شود.

برای کسانی که پاهای خیلی لاغر و باریک دارند مناسب نیست.همچنین شلوار های اسکینی برای استفاده طولانی مدت خسته کننده می شود.

مناسب: مهمانی ، دورهمی های دوستانه ، استفاده روزمره ، محیط اداری.

شلوار راسته، مناسب تمام سنین

شلوار راسته از ان دسته شلوار هایی است که نامش زیاد شنیده می شود و طرفداران فراوانی دارد این شلوار نه بسیار گشاد است و نه تنگ و عرض آن در تمامی قسمت های شلوار ثابت می باشد.

شلوار راسته برای تمامی سنین مناسب است.

مناسب: مهمانی ، دورهمی های دوستانه ، استفاده روزمره ، محیط اداری

جیب دار

همانطور که از اسمش پیداست شلوار های جیب دار معمولا 5 و یا 6 جیب در قسمت جلو و عقب شلوار دارند که دو جیب آن ها در قسمت میانی شلوار به شکل پاکتی می باشد امکان دارد این جیب ها طرح جیب بوده و بلا استفاده باشند.

این شلوار ها معمولا حالتی راسته و یا گشاد دارند.

شلوار پلیسه، مناسب فصل تابستان

پارچه پیلیسه با تمامی سادگی که دارد زیبایی را به استایل شما می بخشد و از زمان های گذشته در لباس های بانوان  مورد استفاده قرار می گرفت.

شلوار های پیلیسه ای در دسته شلوار های گشاد قرار می گیرد در واقع باعث حجم دهی می شود.

برای حجیم نشان دادن پاها استفاده از شلوار پیلیسه ای مناسب است.

به دلیل ضخامت پایین شلوار های پلیسه ای بسیار مناسب برای فصل تابستان مناسب است.

مناسب : مهمانی ، دوره همی

مناسب : دور همی دوستانه ، استفاده روزمزه ، تفریح

دم پا گشاد

دمپاگشاد نوعی از شکل شلوار می باشد که از کمر تا زانو جذب و کاملا تنگ بوده اما از زانو به پایین به شکل اوریب گشاد می شود.

سندبادی، شلواری بسیار خنک

سند بادی شلواری بسیار گشاد است که فاق این شلوار بسیار بلند بوده و تا زانو ادامه دارد از ویژگی های ظاهری دیگر این شلوار می توان به قسمت دمپای آن که با کش به دور مچ می چسبد اشاره کرد.

شلوار سندبادی بسیار خنک می باشد و در هند بیشترین استفاده را دارد در واقع می توان گفت برای اولین بار مردم هند از این مدل شلوار استفاده کردند.

سندبادی بسیار خنک است و مناسب فصل گرماست همچنین با پارچه های نازک دوخته می شود.

مناسب : مهمانی،تفریح

شلوار بگ، شلواری خوش فرم

شلوار بگ را می توان در دسته شلوار های گشاد قرار داد که سر تا سر گشاد بوده و بلند می باشد.

که امروزه بسیار ترند شداست؛ این شلوار هم مناسب اقایان و هم بانوان می باشد.

شلواربگ بسیار راحت بوده و با توجه به  دوخت آن ها توسط پارچه های متفاوت می توان برای تمام فصول استفاده شود.

شلوار دامنی، مناسب مهمانی

این مدل از شلوار ها بسیارگشاد می باشد به طوری که هنگام ایستادن به سختی می توان تشخیص داد که شلوار است یا دامن .

برای دوخت این شلوار از پارچه های لخت استفاده می کنند تا حالت دامنی بیشتری داشته باشد.

مناسب: مهمانی ، دورهمی

مناسب : استفاده روز مره، مهمانی ، دوره همی ، تفریح

شلوار دم پا گشاد در دوره ی پهلوی ر ایران بین بانوان و آقایان بسیار رایج بود ولی امروزه بیشترین استفاده بین بانوان می باشد.

مناسب : مهمانی ، دورهمی ، استفاده روزمزه

شلوار پاکتی، مناسب زنان

شلوار های پاکتی را با عنوان دمپا پاکتی نیز معرفی می کنند در واقع تفاوت این شلوار با بقیه شلوار ها در قسمت دمپای آن می باشد که مانند یک پاکت تا میخورد.

شلوار های پاکتی می توانند تنگ و یا گشاد باشند تنها قسمت دمپای ان ها مورد توجه است.

بیشتر استفاده ی این شلوار برای بانوان می باشد.

مناسب : مهمانی ، دور همی دوستانه ، استفاده روزمره

شلوار گت، شلواری راحت

شلوار گت را با عنوان های شلوار دمپا کش و یا دمپا گت می توان شناخت.شلوار های گت خیلی تنگ و یا خیلی گشاد نیستند همچنین گت را میتوان در دسته شلوار های اسپرت قرار داد که هم برای آقایان مناسب است و هم بانوان.

اندازه ی شلوار های گت معمولا تا بالای مچ پا دوخته می شوند و زیاد بلند نیستند.

گت در جنس های مختلف دوخته و تولید می شود که برای تمامی فصول مناسب است.

مناسب: دور همی دوستانه ، تفریح

شلوار رکابی، مناسب ورزش

شلواری است که در پارچه ی ان از الیاف مصنوعی با درصد بالا استفاده شده است به همین دلیل خاصیت کشسانی بالایی دارد و بسیار جذب است.

تفاوت این شلوار با بقیه شلوار ها  بندی است که در قسمت دمپای ان زیر پا قرار می گیرد تا آن را محکم نگه دارد.

مناسب : ورزش

شلوار ملوانی، شیک و مجلسی

شلوار های ملوانی دارای فاق بلند می باشد و در قسمت فاق دارای چند دکمه به شکل لباس ملوان ها که به صورت موازی قرار دارد دوخته می شود.

پایین این شلوار ها می تواند تنگ و یا گشاد باشد و ظاهری بسیار شیک دارند.

مناسب : مهمانی ، دور همی

شلوار ابر و بادی مناسب گرما

در واقع  شلوار های ابرو بادی به دلیل جنس شلوارشان اینگونه نامگذاری شده اند که از پارچه ی ابرو بادی می باشند.شلوار هایی نازک و خنک که معمولا گشاد دوخته می شود و مناسب فصل تابستان می باشد.

مناسب : دورهمی،تفریح

نکات کلیدی مهم هنگام خرید شلوار زنانه را بدانید!

قیمت شلوار: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، بهتر است قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید شلوار را مشخص کنید. با مشخص شدن میزان بودجه خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برایتان آسان می‌شود.

نوع شلوار: خوشبختانه شلوار یکی از پوشاک‌های با تنوع مدل بالا می‌باشد. یعنی هر شخص با هر سلیقه‌ای می‌تواند، شلوار مورد نظر خود را انتخاب کند. اگر به تیپ و استایل اسپورت علاقه دارید، بهتر است به سراغ شلوار‌های اسپورت بروید و اگر به تیپ رسمی و اداری علاقه دارید، بهتر است به سراغ شلوار‌های راسته پارچه‌ای بروید.

سایز شلوار: به سایز شلوار دقت کنید، بهتر است اگر شلوار پارچه‌ای نخی و پشمی خریداری می‌کنید، از فروشنده بپرسید که این جنس دارای کسر آب هست یا خیر. اگر دارای کسر آب بود باید حتما یک سایز بزرگتر را انتخاب کنید. در غیر این صورت سایز شلوار خود را دقیق انتخاب نمایید

رنگ شلوار: به رنگ شلوار هم موقع خرید توجه کنید، بهتر است در فصل بهار و تابستان به سراغ رنگ‌های روشن و در فصل پاییز و زمستان رنگ‌های تیره را انتخاب نمایید. زیرا رنگ‌های روشن خنک‌تر و رنگ‌های تیره گرم‌تر هستند. همچنین شما می‌توانید بر اساس رنگ پوست و چاقی و لا‌غری رنگ شلوار

کلام آخر..

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید شلوار زنانه مورد نظر خود را خریداری نمایید. امید واریم توانسته باشیم به شما کمک کرده باشیم…

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست