Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
10 شهریور 1401

شلوار کارگو چیست؟ + ویژگی های شلوار کارگو

شلوار کارگو چیست؟

شلوار کارگو در اصل شلواری کاربردی بود و به‌لطف جیب‌های زیادی که داشت، برای کارگران و سربازان گزینه‌ای عالی به شمار می‌آمد. این شلوارها به جز دو جیب استاندارد در جلو و دو جیب در پشت، دو جیب هم در قسمت ران و کمی نزدیک به زانو داشتند که جمعا شش عدد می‌شد و به همین دلیل این شلوار به شلوار شش‌جیب هم معروف است.

دو جیب مخصوص این شلوار که آنها را جیب کارگو می‌نامیدند، جیب‌هایی مربعی و بزرگ بودند و آنها را با گیره یا چسب می‌بستند. روی این جیب‌ها را پیلی می‌دوختند که وقتی وسایل را در آنها قرار می‌دهند باز شود و فضای بیشتری مخصوصا برای اقلام بزرگ‌تر ایجاد شود. شلوارهای کارگو امروزی هم از همین قاعده پیروی می‌کنند؛ اما ممکن است تعداد جیب‌های آنها به‌شکل سلیقه‌ای یا با مد روز کمتر یا بیشتر باشد

تاریخچه شلوار کارگو

همان طور که گفتیم، شلوار کارگو در اواخر دهه ۱۹۹۰ بود که وارد صنعت مد شد. اولین بار نوازندگان هیپ هاپ آن را امتحان کردند و همین امر باعث شد که این شلوار راهش را به بازار پیدا کند. بعد از آن تقریبا در هر بوتیکی شلوارهای کارگو مردانه و زنانه دیده می‌شد. جیب‌هایی که تا پیش از آن حالت کاربردی داشتند، اکنون فقط جنبه تزئینی پیدا کرده بودند و کسی در آنها چیزی قرار نمی‌داد.

خانم‌ها چطور شلوار کارگو را ست کنند؟

ابتدا نحوه ست کردن شلوار کارگو را برای خانم‌ها توضیح می‌دهیم. آقایان، می‌توانید از این بخش بگذرید.

با تی‌شرت آستین بلند تای دای

تای دای به تی‌شرت یا تاپ‌هایی می‌گویند که طرح آنها حالت رنگین‌کمانی یا ابر و بادی با رنگ‌های شاد دارد. می‌توانید شلوار کارگو رنگ روشن را با تی‌شرت تای دای آبی سفید ترکیب کنید. همچنین می‌توانید شلوار کارگو مشکی فاق بلند را با تی‌شرت آستین‌بلند تای دای که در آن رنگ‌های قرمز و سفید داشته باشد امتحان کنید. بهتر است لبه شلوار به اندازه یکی دو اینچ از مچ پا کوتاه‌تر باشد. کفش‌تان را به‌ رنگ بژ انتخاب کنید. اگر کیف‌تان هم قرمز باشد با یک مانتو مشکی عالی خواهد شد.

با تاپ‌های کراپ

تاپ کراپ تاپی کوتاه است که بلندی آن بین سینه و کمر قرار می‌گیرد. لبه زیری آن کاملا گشاد و آزاد است. این تاپ را می‌توانید راحت با شلوارهای کارگو ست کنید. چون شلوار کمی راحت و گشاد است، تاپی بهتر است که به کل لباس حالت تعادل ببخشد. برای این منظور تاپ کراپ مناسب است؛ با این حال بهتر است رنگ آن را ساده یا شطرنجی انتخاب کنید که کنتراست زیادی ایجاد نکند و دخترانه به نظر برسد.

با ژاکت کشباف

در این صورت ژاکت کشباف پشمی زرد خردلی را امتحان کنید. بهتر است کاملا بلند باشد و تا ران پایین بیاید. یک روسری گرم و شیک با رنگ‌های سبز و خردلی ملایم با طرح چهارخانه بپوشید و همه اینها را با شلوار کارگو خاکستری ترکیب کنید. این استایل زمستانی جوان‌پسند را بوت‌های بلند به رنگ قهوه‌ای شاه‌بلوطی تکمیل می‌کند. زرد روشن واقعا تضاد جذابی با قهوه‌ای یا خاکستری دارد.

می‌توانید یک ژاکت کشباف سفید دکمه‌دار را با شلوار کارگو قهوه‌ای برنزی امتحان کنید.

۳ اشتباه بزرگ درباره انتخاب شلوار کارگو که حتما برای خرید آن باید بدانید

۱. کارگوهایی که زیاد جیب دارند واقعا جذاب نیستند. معمولا دو جیب در قسمت ران‌ها کافی است، زیاد هم هست. این جیب‌ها امروزه کاربرد خاصی ندارند که بخواهید تعداد زیادی از آنها را داشته باشید. بنابراین از پوشیدن شلوارهای کارگو که جیب‌های اضافی زیادی دارند خودداری کنید. مثلا برخی از آنها چهار جیب در پهلوها دارند.

۲. کارگو را با هر لباسی نمی‌توانید بپوشید. شلوار کارگو در اصل برای ارتش و سربازان طراحی شده بود و حالت رزمی آن کاملا مشخص است، حالا هم بیش‌ازحد غیررسمی هستند. واقعا لزومی ندارد آنها را با پیراهن رسمی، کت بلیزر یا کت مخصوص کت‌وشلوار بپوشید.

همچنین کفش آکسفورد، بلوچر و نظایر آنها را هرگز با کارگو نپوشید، مگر اینکه عزم‌تان را جزم کرده باشید که ظاهری خنده‌دار برای خودتان درست کنید!

۳. لطفا شلوار کارگو طرح ارتشی را کنار بگذارید! این شلوار برای شکار، صیادی و نظایر آنها هیچ ایرادی ندارد؛ ولی چه لزومی دارد که از این طرح در کوچه و خیابان استفاده کنید؟ این شلوارها جز اینکه ظاهری مانند یک شبه‌نظامی به شما بدهند، هیچ جذابیت خاصی ندارند. شما که نمی‌خواهید جایی استتار کنید، پس نیازی ندارید از بین این همه رنگ زیبای شلوار کارگو، طرح ارتشی را بپوشید. به‌جای آن از رنگ‌های خنثا مانند آبی‌سرمه‌ای، خاکی، ذغالی و سبز زیتونی استفاده کنید که فوق‌العاده زیبا هستند.

با بوت بلند برای زمستان

معمولا کارگو را با بوت بلند نمی‌پوشند؛ زیرا کمی گشاد است و در بوت چروک می‌شود. با این حال اگر شلوارتان به‌اندازه کافی قالب‌ تن هست، می‌توانید آن را با بوت بلند بپوشید. اضافه‌کردن شال‌گردن و ژاکت پشمی متناسب با آن می‌تواند ظاهرتان را تکمیل کند

کلام آخر…

، امیدوارم با مطالعه این پست به هدفتان رسیده باشید و همچنین امیدواریم که توانسته باشیم به شما کمک کرده باشیم

نظرات کاربران

  • بسیار عالی و مفید ?

  • دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

     

    کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

    محصول به سبد خرید اضافه شد

    هیچ محصولی در سبد نیست