Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
9 آذر 1401

شورت گیاهی چیست؟ + ویژگی شورت گیاهی!

همه چی درباره شورت گیاهی!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد هر وقت برای خرید لباس زیر به فروشگاه های لباس زیر زنانه می رویم با تنوع بسیاری از مدل ها و رنگ های خیره کننده و جذاب لباس زیر مواجه می شویم که ممکن است خیلی از ما ناخودآگاه فراموش  کنیم برای خرید چه مدل لباس زیر آمده ایم.

 

اما از آن جا که لباس زیر در تماس مستقیم با پوست بدن است برای جلوگیری از حساسیت ها،  بیماری های پوستی و بیماری های دستگاه تناسلی  توجه به جنس لباس زیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

یکی از انواع مدل های لباس زیر که امروزه تبلیغات و فواید آن توسط فروشندگان لباس زیر زیاد به گوش مان رسیده، انواع لباس زیر گیاهی مثل شورت های گیاهی یا زیرپوش های گیاهی است. شورت های گیاهی و زیر پوش های گیاهی با جنس هایی بسیار نرم، راحت و لطیف  در تنوع رنگی بالا و مدل های متنوع، هم برای زنان و هم برای مردان تولید و در بازار عرضه شده اند.

 

از آن جا که لباس زیر در ارتباط مستقیم با پوست بدن  و دستگاه تناسلی است، توجه به جنس  لباس زیر بسیار مهم و حساس است. عدم توجه به جنس پارچه به کار رفته در  لباس زیر می تواند بهداشت ما را به خطر انداخته و حساسیت های پوستی، بیماری های پوستی و عفونت های دستگاه تناسلی را به همراه داشته باشد.

 

سوالات بسیاری در خصوص لباس های زیر گیاهی مطرح است که به عنوان نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد

 

الیاف گیاهی چیست ؟

پنبه از مهم ترین الیاف گیاهی است که برای تولید انواع لباس زیر مورد استفاده قرار می گیرد. البته الیاف طبیعی دیگری مانند کتان، کنف و… هم وجود دارند که بنابر این که الیاف گیاهی  از کدام قسمت گیاه به دست آمده باشند قابل تقسیم هستند.

 

می توان به الیاف دانه ای مانند پنبه، الیاف برگی مانند سیسال، مانیلا، الیاف ساقه ای مانند کتان، کنف الیاف سلولزی مانند بامبو و الیاف میوه ای مانند نارگیل اشاره کرد.

 

ناگفته نماند که ابریشم  به عنوان الیاف طبیعی از دبرباز به عنوان پارچه ای قیمتی با ظاهری نرم و بسیار مستحکم  بوده که به خاطر قیمت بالای آن، برای تولید لباس های زیر رسمی مورد استفاده  قرار می گیرد.

اگر به عقب برگردیم

در گذشته برای تولید انواع لباس زیر عمدتا  از الیاف طبیعی به خصوص نخ یا پنبه استفاده می شد. اما با گذشت زمان  و عواملی همچون  افزایش جمعیت، کمبود منابع، گسترش استفاده از لباس زیر، تنوع در طراحی و غیره  نیاز بشر به انواع مختلف یا ایجاد تنوع در پارچه بیشتر از قبل شد.

 

از این رو با پیشرفت تکنولوژی الیاف مصنوعی مانند نایلون، پلی استر و… پا  به عرصه گذاشته و به دلایلی مانند قابلیت کشسانی مناسب، انعطاف پذیری بیشتر، دوام بالا، تنوع رنگ  و… در صنعت پوشاک مورد استقبال زیاد قرار گرفت.

 

 اگرچه حضور این الیاف مصنوعی باعث ایجاد تنوع در پارچه ها، پوشش سلایق مختلف، تامین منابع مورد نیاز  نساجی، قدرت انتخاب و طراحی های بیشتر در صنعت پوشاک  نسبت به گذشته شد اما با توجه به حساسیت لباس زیر و تماس مستقیم آن با بدن، استفاده طولانی مدت از لباس های زیر که الیاف نخی کمتری دارند می تواند باعث ایجاد حساسیت ها، بیماری های پوستی و عفونت های دستگاه تناسلی شود. 

 

الیاف طبیعی مورد استفاده در  لباس زیر گیاهی

الیاف پنبه ای : همان طور که عنوان شد . پنبه از مرغوب ترین و قدیمی ترین  الیاف مورد استفاده در انواع لباس زیر است . که به جهت وزن کم ، نرمی ، استحکام ، قابلیت تنفسی مناسب ، قابلیت شست و شو و  لکه بری آسان ، هادی حرارت ، خنکی و ضد حساسیت پوستی و …. به عنوان بهترین لباس زیر جهت استفاده روزانه شناخته می شود .

 

الیاف بامبو : از الیاف سلولزی هستند . که یا به صورت الیاف طبیعی بامبو و یا از پالپ گیاه بامبو ساخته می شوند . این الیاف صد در صد توسط خاک و نور خورشید تخریب می شوند . از این رو به عنوان الیاف گیاهی دوست دار محیط زیست و نسل جدید مواد نساجی در قرن 21 شناخته می شوند 

 

.الیاف بامبو با خواص ضد باکتری ، قابلیت جذب رطوبت و آب ، با قابلیت کشسانی مناسب ، قابلیت تنفسی ، بسیار نرم ، خنک و راحت ، استحکام و عمر بالا   … برای تولید لباس زیر گیاهی بسیار پرطرف دار است. و البته مهم ترین ویژگی الیاف بامبو خاصیت آنتی باکتریال آن است .

 

که مانع از رشد باکتری هایی می شود . که ایجاد بوی نامطبوع می کنند . حتی گفته می شود . الیاف بامبو می تواند . با کتری هایی که روی پوست زندگی می کنند . و باعث ایجاد بوی نامطبوع می شوند . را از بین ببرد .

 

الیاف ابریشمی : در واقع جزء الیاف طبیعی با منشاء حیوانی است . از نخ ابریشم پارچه های ابریشمی تهیه می شود . که جزء نرم ترین ، با دوام ترین و بهترین پارچه های دنیا است .  الیاف ابریشمی  به دلیل قیمت بسیار  بالا ،  بیشتر در لباس های زیر رسمی ، لوکس  و گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرد .

 

فواید لباس زیر گیاهی

*- لباس زیر گیاهی که از الیاف طبیعی تولید شده اند . با پوست بدن سازگار است . و مانع از حساسیت های پوستی می شود . به ویژه  برای کسانی که از حساسیت های پوستی رنج می برند . استفاده از لباس زیر گیاهی یا نخی گزینه ای بسیار مناسب است.

 

*- در لباس زیر گیاهی از رنگ های شیمیایی استفاده نشده . و  الیاف گیاهی دارای رنگ طبیعی هستند .که آسیبی به پوست نمی رساند .

 

*- لباس زیر گیاهی که از الیاف طبیعی تهیه شده باشد . قابلیت تنفسی بالایی دارد . که با جذب عرق و دفع تعریق بدن ، مانع از ایجاد رطوبت و مانع از رشد میکروب ها ، باکتری ها و قارچ ها می شود .

 

 معایب الیاف طبیعی  : از آن جا که  در تولید لباس های زیر گیاهی الیاف طبیعی به کار رفته است  . لباس های زیر گیاهی دارای تنوع رنگی کم هستند . و به دلیل این که قابلیت کششی الیاف مصنوعی بیشتر از الیاف طبیعی است . عموما لباس زیر که صرفا از الیاف طبیعی تهیه شده اند .

 

از انعطاف پذیری کمتری در کشش و حتی مدل ، ثبات کمتری در رنگ و دوام کمتری در برابر شست و شو  دارند . بنابراین معمولا در تولید لباس زیر پنبه ای درصد بسیار کمی لاکرا برای کشسانی و فرم گیری بهتر پارچه استفاده می شود .

 

مضرات استفاده از لباس‌زیرهای گیاهی مردانه یا زنانه چیست؟

همان‌طور که در ابتدای این مطلب به این موضوع اشاره شد، پارچه شورت‌های گیاهی مردانه یا زنانه‌ای که اکنون در بازار با این عنوان به فروش می‌رسند، نه تنها گیاهی نبوده، بلکه کاملاً پلاستیکی و مصنوعی است. به همین سبب استفاده طولانی مدت از این گروه از لباس زیرها می‌تواند برای بدن مضراتی داشته باشد.

 

عمده‌ترین ضرر استفاده از لباس‌زیرهای موسوم به شورت‌های گیاهی، ایجاد واکنش‌های پوستی نظیر کهیر، خارش یا بثورات پوستی است.

 

در ضمن به دلیل آن‌که در تولید این شورت‌ها از الیاف مصنوعی و عموماً پلاستیکی استفاده شده است، در بیشتر مواقع این لباس زیرها کاملاً به بدن می‌چسبند. به همین دلیل جریان طبیعی خون با اختلال مواجه می‌شود. ضمناً بدن بیشتر گرم می‌شود و در نهایت بیشتر عرق می‌کند.

 

شورت گیاهی از کجا آمد؟ تاریخچه شورت های گیاهی را بدانید!

پیشرفت تکنولوژی در صنعت لباس زیر، همانند تمام صنایع دیگر اتفاق افتاد. تکلنولوژی دوخت پارچه ها گسترش یافت و بزرگان این صنعت روی به طراحی و تولید پارچه های جدیدی کردند که این نیاز روزافزون به شورت و لباس زیر را پاسخگو باشند.

 

اما در این میان، شرکت های محدودی با ارایه محصولات جدید مانند لباس زیر گیاهی، سعی در فریب مشتری و بردن گوی سبقت از رقیبان خود را دارند.

 

پارچه گیاهی؛ محصولی جدید با فناوری جدید و ارزانی بود که البته با سوءاستفاده از کلمه “گیاهی” پا در عرصه مد و پوشاک گذاشت. از این لباس به عنوان پوشاکی یاد شد که به ادعای تولید کنند آن از الیاف پنبه تولید شده است. اما با گذشت زمان ثابت شد که همانند مسواک های ارزان قیمتی که در ایستگاه های مترو به نام مسواک نانو به فروش می رسانند، این نیز فریبی بیش نبود.

 

آیا کیفیت لباس زیر در زندگی شما تاثیر گذار است؟

در سال های اخیر بیماری و امراض مربوط به نواحی تناسلی با روند چشمگیری رو به افزایش است. کارشناسان بهداشت و پزشکان متخصص، یکی از اصلی ترین دلایل این رخداد های ناگوار را استفاده از لباس زیر نامناسب عنوان کرده اند.

 

طبق تحقیقات علمی به عمل آمده توسط دانشگاه علوم پزشکی آمریکایی MUA؛ عدم کیفیت پارچه شورت ها، توجه نکردن به سایز مناسب لباس زیر، انتخاب جنس پارچه مضر، همگی تاثیرات منفی بر سلامتی و بهداشت بانوان خواهند داشت.

 

از لباس زیر گیاهی و فانتزی چه مدت استفاده کنیم؟

از انواع شورت گیاهی یا توری، در بهترین حالت، طی مدت زمان کوتاه و نهایتا چند ساعته استفاده کنید. البته در برخی موارد نیز ممکن است بدن به جنس پارچه آن واکنش سریع داشته باشد و پس از مدت کوتاهی پوست دچار خارش شود. بنا به دلایل عنوان شده شورت نخی با داشتن کیفیت و مرغوبیت بالا می تواند انتخاب ایده آل برای استفاده روزمره باشد که با داشتن ویژگی های منحصر به فرد همچون ضد حساسیت، گردش هوا، جذب رطوبت و… نقش مهمی در سلامت بانوان ایفا می کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست