Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
21 آذر 1401

طلای زرد خوب است یا سفید؟

زمانی که برای خرید جواهرات به بازار می‌روید، قطعاً مدل‌های متنوع سرویس‌های طلا را با رنگ زرد یا سفید پشت ویترین مغازه‌ها خواهید دید. برخی افراد برای انتخاب طلای زرد یا سفید دچار مشکل می‌شوند؛ زیرا نمی‌دانند که کدام‌یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های بهتری است.

 

همچنین میزان ارزش واقعی طلای سفید یا زرد برای مشتریان سوال بی‌پاسخی باقی‌مانده است. در ادامه این مطلب قصد داریم طلاهای سفید یا زرد را به طور کامل بررسی کنیم و بگوییم که هر کدام از آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارند.

 

معرفی کوتاه طلای سفید

طلای سفید به طور کلی شباهت ظاهری زیادی نسبت به جواهرات نقره‌ای دارد، اما از نظر آلیاژ و ارزش قیمتی در جایگاه به مراتب بالاتری قرار می‌گیرد. به طور کلی طلای سفید در ترکیب خود از فلزات بیشتری نیز بهره برده است

 

. مشتریان جواهرات مختلف مانند گردنبند، انگشتر، گوشواره و دستبند نیز این نوع طلا را نسبت به سرویس‌های طلای زرد برتر می‌دانند؛ زیرا بر این باورند که سرویس‌های طلای سفید طراحی مدرن‌تر و شیک‌تری دارند.

 

مزایای خرید طلای سفید

طلای زرد یا سفید هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. اگر شما هم طلای سفید را بیشتر می‌پسندید، بهتر است که نسبت به مزایا و امتیازات مثبت این مدل طلا آگاه باشید. در این بخش، سه امتیاز مثبت طلای سفید را بررسی کرده‌ایم که عبارت‌اند از:

 

  • ظاهر جوان پسند و مدرن که طلاسازان را مجبور به استفاده از این نوع طلا می‌کند.
  • وجود فلزات قیمتی دیگر در آلیاژ که امتیازات خاص خود را به همراه دارد.
  • زیبایی ظاهری که هنگام ترکیب با سنگ‌های قیمتی دارد.

 

ظاهر زیبا و جوان پسن

عده زیادی از مشتریان که بیشترشان افراد جوان هستند، طلای زرد را قدیمی می‌دانند. به همین دلیل، خرید سرویس‌های ساخته شده با طلای سفید را ترجیح می‌دهد. به طور کلی طلای سفید دارای رنگ نقره‌ای درخشان و  طیف رنگی سرد است. همچنین به دلیل این نوع طیف رنگی، جواهرات و فلزات با طلای سفید به راحتی تطابق پیدا می‌کنند.

 

تفاوت طلای سفید و طلای زرد در حالت کلی به رنگ این دو بر می گردد. طلای زرد و طلای سفید دو نمونه از رنگ‌های پراستفاده در صنعت طلا و جواهرسازی می‌باشد. اما دلیل این محبوبیت چیست؟ طلای زرد چیست؟ طلای سفید چیست؟ و دقیقاً تفاوت طلای سفید و طلای زرد چیست؟ با هم نگاهی به پیشینه این فلز گران‌بها می‌اندازیم، عیار طلا یکی از مواردی است که در تولید رنگ‌های طلا نقش زیادی دارد.

 

تفاوت طلای سفید و طلای زرد و نوع ساختار آنها

طلای زرد و سفید شباهت‌های ساختاری مشابهی با هم دارند و بر روی هر نوع رنگ طلا می‌توان جواهر موردعلاقه را استفاده کرد. تفاوت طلای سفید و طلای زرد و حتی رزگلد، نوع عیار کردن آن است و به عبارتی رنگ طلا بسته به فلزی که با طلا ترکیب شده می‌تواند تغییر کند.

برای عیار کردن طلا، متداول‌ترین فلزات عبارت‌اند از: مس، نقره، نیکل، پالادیوم و روی. بسته به نوع فلز مورداستفاده و درصدی که از آنها استفاده می‌شود، این سه رنگ رایج تشکیل می‌شود. به‌عنوان‌مثال طلای سفید، نیکل و روی بیشتری دارد، درحالی‌که طلای زرد، حاوی مس بیشتری است.

در این جا شاید دچار شبهه شوید که طلای خالص آنها چه تفاوتی با هم دارند، در واقع این شماره عیار است که به ما درصد خالص بودن طلا را نشان می‌دهد. به‌عنوان‌مثال طلای زرد 18 عیار و طلای سفید 18 عیار به میزان هم درصد طلا را دارند، به‌علاوه 6 قسمت از “فلزات دیگر” (مجموعاً 24 عیار).
اگر انگشتری پیدا کنید

که طلای آن 24 عیار باشد، 100٪ خالص است. بااین‌حال، ازآنجاکه طلا فلزی نرم و چکش‌پذیر است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای یک حلقه نامزدی و یا ازدواج، حلقه‌ای با طلای 24 عیار خریداری نکنید.

طلای سفید چگونه ساخته می‌شود؟ 

خوب، طلای سفید در واقع ترکیبی (آلیاژی) از طلا و یک فلز سفید است، این فلز سفید معمولاً نیکل، نقره یا پالادیوم می‌تواند باشد. در نهایت طلای سفید با رادیوم آبکاری می‌شود، چراکه طلای سفید به رنگ خاکستری روشن می‌باشد و درخشنده و براق نیست

. رودیوم فلزی نقره‌ای – سفید می‌باشد که رنگ براقی دارد و دوام بیشتری به حلقه‌های طلا سفید می‌بخشد. همان‌طور که در بالا اشاره شد تفاوت طلای سفید و طلای زرد در واقع همین آلیاژ ترکیبی است.

طلای سفید گران‌تر است یا طلای زرد؟ تفاوت قیمت طلای سفید و زرد​

حتماً این سؤال بارهاوبارها در ذهنتان آمده که از لحاظ قیمتی تفاوت طلای سفید و طلای زرد به چه میزان است و آیا یکی از دیگری گران‌تر است؟ در قیاس قیمتی این دورنگ از طلای سفید و زرد باید گفت که ازآنجایی‌که مقدار طلای خالص این دورنگ به یک میزان هست پس باید به طور مساوی قیمت‌گذاری شوند. ا

گرچه بعضاً دیده می‌شود که بعضی از طلا و جواهرفروشان به دلیل آبکاری رودیوم، قیمت بالاتری برای طلای سفید می‌گذارند اما در عمل این کار اشتباه می‌باشد.

طلای سفید گران‌تر است یا طلای زرد؟ تفاوت قیمت طلای سفید و زرد​

آیا طلای سفید طلای واقعی است؟

آیا طلای سفید طلای واقعی است؟ بله! جواب این سؤال مثبت بوده و طلای سفید طلای واقعی است. اما، همان‌طور که در بالا ذکر شد، هنگام انتخاب نوع فلزی، باید عیار آن را بررسی کنید تا ببینید چه مقدار از آن خالص است

. معمولاً در نقاط مختلف جهان از طلای 14 عیار و 18 عیار به‌عنوان طلای مورداستفاده در حلقه‌های ازدواج استفاده می‌شود. هرچند در ایران استاندارد کلی عیار طلا، طلای 18 عیار می‌باشد، چراکه دوام آن از طلای 24 عیار بیشتر می‌باشد. (هرچه عیار طلا پایین‌تر باشد به این معنی که طلای خالص کمتر وجود داشته باشد، مصنوعات طلا از دوام بیشتری برخوردار هستند).

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز