Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
27 شهریور 1401

عوارض پوشیدن لباس پلاستیکی چیست؟ + لباس های پلاستیکی و پلی استر کدامند؟

پوشیدن لباس پلاستیکی چه عوارضی دارد

همواره لباس های نخی و الیاف طبیعی به عنوان بهترین جنس برای لباس های روزمره معرفی شده اند که علاوه بر راحتی و احساس آرامش، با انواع پوست سازگاری دارند. در مقابل لباس های پلاستیکی مانند جنس نایلونی، پلی استر و اکریلیک علاوه بر تاثیری که در افزایش تعریق بدن دارند و راحت نیستند، می تواند مشکلات پوستی زیای را بهمراه داشته باشد.

پوشش‌های پلاستیکی در هنگام ورزش باعث عرق‌کردن می‎شوند، اما در ازدست‌دادن چربی شکم کمکی نمی‌کنند و شما می‌توانید تنها با ورزش‌کردن و کاهش مصرف کالری این چربی‌ها را کاهش دهید. شما ممکن است با انجام این روند، مقدار کمی از شکم خود را به‌دلیل عرق‌کردن فراوان کاهش دهید؛ اما ازدست‌دادن وزن آبی، تغییر موقتی است و این وزن به محض اینکه فرد بدن خود را احیا کند، بازمی‌گردد.
عرق‌کردن فرایندی است که بدن به‌وسیله آن از بروز گرمازدگی جلوگیری می‌کند. هنگام ورزش دمای بدنتان بالا می‌رود و غدد ترشح عرق زیر پوستتان شروع به فعالیت می‌کند که در نتیجه احساس کاهش دما و خنک‌شدن خواهید کرد. اما آیا تعریق باعث لاغری می‌شود؟ همیشه عرق‌کردن نشانه یک جلسه تمرینیِ چربی‌سوز و فوق‌العاده نیست؛ همچنین اینکه چقدر در حین ورزش عرق کرده‌اید، نشان‌دهنده کالری‌سوزی نخواهد بود.
گفته می‌شود استفاده از لباس‌های نایلونی برای چربی‌سوزی بیشتر، آسیب‌های جدی به بدن می‌رساند. یکی از آن‌ها آسیب غده هیپوتالاموس است؛ هیپوتالاموس مسئول تنظیم حرارت و تعریق است و افزایش حرارت بدن بدون توانایی دفع حرارت منجر به آسیب می‌شود. مواد موجود در نایلون، یعنی پلی‌وینیل‌کلرید که در پوشش‌ها استفاده می‌شود، اثرات خطرناکی بر بدن شما دارد. این ماده با سرطان در ارتباط است و مواد مضری را منتشر می‌کند که بر طحال، کبد، کلیه، وزن بدن و تشکیل استخوان تأثیر منفی دارد.
لباسهای تهییه شده از پلی استر نیز حاوی آنتیموان است ، که سرطان زا است و برای قلب، ریه ها، کبد، پوست مضر است.
بسیاری از رنگهای نساجی و سفید کننده ها حاوی فلزات سنگین و سمی مانند کادمیم و کروم هستند. تمام این مواد در تماس با پوست مشکلاتی ایجاد می کنند. بهتر است بجای استفاده از این پارچه های صنعتی از پارچه های طبیعی و ارگانیک سازگار با محیط زیست استفاده کنید. لباس های طبیعی و ارگانیک واکنش های آلرژیک و تحریک پوست کمتری دارند. برای کاهش خطرات پوستی و مشکلات دیگر سعی کنید موارد زیر را در نظر بگیرید:
به دنبال لباس های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند کنف، بامبو، پنبه آلی، پشم، ابریشم، کتانی باشید.
راش، کهیر، خارش، تاول، قرمزی یا دیگر واکنش های منفی به لباس های خود را در نظر بگیرید.
سعی کنید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.
مقدار صابونی که در شستشو لباس استفاده می کنید کاهش دهید زیرا ممکن است صابون باقی مانده در لباس ها و ملافه باعث سوزش پوست شود.

عوارض لباس پلاستیکی

در بسیاری موارد چنین لباس هایی با عنوان جنس با کیفیت، ضد چروک و ماندگار با ثبات رنگ بالا معرفی می شوند اما این ویژگی ها به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی است که برای پوست مضر هستند و در طولانی مدت می تواند مشکلاتی را برای بدن بوجود بیاورند.

همچنین برخی پوشیدن لباس های پلاستیکی را راه حل مناسبی برای کاهش سریعتر وزن می دانند، در صورتی که تنها موجب تعریق بیشتر بدن شده و با کاهش آب بدن و بروز گرمازدگی می تواند باعث آسیب به غده هیپوتالاموس، آسیب کبدی و کلیوی یا حمله قلبی و سکته شود.

سردرد

از جمله عوارض پوشیدن لباس های پلاستیکی بروز سردرد در افراد است. این لباس ها به دلیل جنس نایلونی که دارند، باعث افزایش تعریق و ایجاد گرما در بدن فرد می شوند و آب بدن به سرعت تبخیر می شود که با سردرد همراه است.

ضایعات پوستی

از جمله عوارض پوشیدن لباس پلاستیکی در طولانی مدت ایجاد ضایعات پوستی در فرد است. گفته می شود الیاف لباس های نایلونی می تواند باعث ایجاد خارش، سوزش، کهیر و یا آکنه در پوست افراد شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست