Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
13 آبان 1401

فیتنس چیست؟ + استایل فیتنسی چیست ؟

همه چی درباره استایل فیتنس!

ورزشکاران می دانند که برای ورزش فیتنس استایل آموزش مهم است و چیزی است که باید بخشی از برنامه روزمره آن ها باشد؛ صرف نظر از اینکه شما برای رقابت تمرین می کنید یا می خواهید تناسب بدن خود را حفظ کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه فیتنس داشته باشید، شما را به مطالعه ادامه متن زیر تشویق می کنیم.

تعریف فیتنس استایل چیست؟

فیتنس استایل یعنی چه؟ یافتن یک تعریف گسسته تا حدودی دشوار است. مطابق فرهنگ لغت، فیتنس استایل به معنای: “کیفیت یا وضعیت تناسب اندام است.” منظور از تناسب اندام این نیست که شما یک ماراتن سوار هستید یا می توانید حرکت کششی را یک یا صد بار انجام دهید. تناسب اندام می تواند برای افراد مختلف معنای مختلفی داشته باشد.

در واقع فیتنس استایل اصطلاحی است که به وضعیت سلامت و رفاه فرد گفته می شود. همچنین توانایی انجام کار، انجام ورزش و سایر فعالیت های روزمره است.

اهمیت فیتنس استایل چیست؟

افرادی که از نظر جسمی متناسب هستند، بدن سالم و توانایی حفظ وزن ایده آل خود را دارند. آن ها همچنین مستعد ابتلا به مسائل بهداشتی مانند بیماری های قلبی نیستند.

مزایای آموزش تناسب اندام چیست؟

  1. فیتنس استایل شما را از نظر جسمی متناسب نگه می دارد: وقتی بدن تمرین منظمی را انجام ندهد، سرانجام قدرت و همچنین توانایی انجام فعالیت های مختلف را از دست می دهد. با انجام منظم تمرینات تناسب اندام، قدرت عضلانی خود را افزایش داده و بهبود می بخشید؛ بنابراین می توانید توانایی خود را در انجام فعالیت های بدنی روزانه بهبود بخشید و همچنین قادر به تمرین موثر و کارآمد باشید تا به شما کمک کند بهترین عملکرد را در طول روز انجام دهید.
  2. به بهبود انعطاف پذیری کمک می کند: تمرینات تناسب اندام که تمرکز بر روی تمرینات قدرتی است همچنین به بهبود انعطاف پذیری و تحرک کلی یک ورزشکار کمک می کند. همیشه به خاطر داشته باشید که عضلات به صورت جفت عمل می کنند؛ بنابراین وقتی یک قسمت از مفصل منقبض می شود، طرف مقابل کشیده می شود. با آموزش منظم، می توانید انعطاف پذیری کلی خود را بهبود ببخشید. همچنین با انجام تمرینات مقاومت، توانایی، سرعت و قدرت یک ورزشکار را بهبود می بخشد.
  3. به کاهش خطر و درجه آسیب کمک می کند: ورزشکاران مستعد آسیب هستند؛ زیرا این اتفاق معمول در دنیای ورزش است. بدن یک ورزشکار به طور مداوم با فعالیت های بدنی روبرو است و به طور منظم دچار فشار است، به همین دلیل تمرین مهم است؛ به طوری که به رشد عضلات، تاندون ها و مفاصل کمک می کند تا آن ها را در برابر نیروها و فشارهایی که در طول مسابقه ایجاد می کنند، مقاوم سازد.

اهمیت آموزش منظم در فیتنس استایل چیست؟

در فیتنس استایل تمرین منظم مهم است؛ زیرا می تواند به افزایش استقامت و قدرت یک ورزشکار و همچنین بهبود سطح مهارت و عملکرد کلی در هنگام مسابقات کمک کند. همچنین باعث افزایش تن عضله، بهبود گردش خون، انعطاف پذیری و تحرک می شود.

ورزشکاری که دوره های تمرینی منظم را پشت سر می گذارد، می تواند زمان بهبودی خود را بعد از هر دوره تمرین بهبود بخشد یا سرعت آن را افزایش دهد. این امر به بدن آن ها کمک می کند تا از عهده تقاضاهای جسمی مورد نیاز بدن برآیند و همچنین به افزایش مقاومت در برابر فشار روانی، آسیب دیدگی و بیماری کمک می کند. آموزش همچنین می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند؛ زیرا باعث افزایش توانایی ذهنی، تمرکز مغز و همچنین افزایش عزت نفس می شود.

غذاهایی که به رژیم غذایی شما در زمان فیتنس استایل اضافه می شود

سه عنصر درشت مغذی وجود دارد که همگی نقش مهمی در حفظ عملکردهای بدن و تقویت تغییرات در قدرت و ترکیب دارند – آن ها کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی ها هستند. ضروری است که برای بهینه سازی پیشرفت، هر سه عنصر را به مقدار کافی مصرف کنیم.

کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی برای بدن هستند و بنابراین مهم ترین نقش را در تقویت ورزش دارند. دو نوع مختلف کربوهیدرات وجود دارد – پیچیده و ساده. این نام ها نشانه ای از زمان هضم بیشتر کربوهیدرات های پیچیده از نوع ساده است.

کربوهیدرات های پیچیده با تأخیر در انرژی طولانی مدت بدن را تأمین می کنند و از نظر تغذیه ای فواید زیادی دارند. در حالی که کربوهیدرات های ساده انرژی کوتاه مدت و آزاد کننده سریع بدن را تأمین می کنند؛ اما حاوی ارزش غذایی کمی هستند.

به همین دلیل، باید به دنبال مصرف کربوهیدرات های پیچیده باشید. برخی از غذاهایی که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید شامل غلات سبوس دار، جو، لوبیا، آجیل، میوه ها و سبزیجات است.

پروتئین

اکثر ورزشکاران به خوبی می دانند که مصرف پروتئین مهم است. دلیل اهمیت این پروتئین این است که ، این یک نقش اساسی در بهبود و ترمیم دارد. در حین ورزش، بدن در معرض فشارها و فشارهایی قرار می گیرد که باعث می شود عضلات در سطح میکروسکوپی آسیب ببینند. برای ترمیم آسیب، به پروتئین نیاز است. بدون آن، دوره های بهبودی طولانی می شوند و خستگی مزمن ممکن است به عاملی تبدیل شود.

پروتئین بیشتر در محصولات دامی مانند گوشت بدون چربی، تخم مرغ و لبنیات یافت می شود. مقدار کمتری از آن را می توان در غذاهایی مانند دانه ها، مغزها، حبوبات، لوبیا و سویا نیز یافت.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست