Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
17 مهر 1401

لباس اورال را چه مکان هایی بپوشیم؟ + ویژگی لباس اورال چیست؟

همه چیز درباره لباس اورال

این روز ها لباس های اورال و سرهمی از سری ترند هایی هستند که جایگاه ویژه ای بین طراحان مد و لباس دارند. لباس اورال یا جامپسوت به لباسی می گویند که یکسره می باشد و تمام بدن را بجز کف پا و کف دست می پوشاند. در این مقاله به معرفی بیشتر لباس اورال و اینکه چه کاربردهایی دارد می پردازیم.

لباس اورال چیست

اورال یا سرهمی در سال 1890 میلادی توسط لیوای استرائوس آمریکایی طراحی و تولید شد که جنس آن جین بود و مورد استقبال جوانان آمریکایی قرار گرفت. اما اولین بار لباس چتربازان از این لباس برای پرواز استفاده می کردند تا از بدنشان در تغییرات دما در آسمان محافظت کنند. بعد ها این سبک لباس مورد استفاده خلبانان، فضانوردان و تعمیرکاران قرار گرفت. این نوع لباس زمانی در حاشیه بود تا اینکه در سال 2016 دوباره جای خود را در میان مردم و طراحان لباس و دنیای مد باز کرد.

overall یکی از انواع لباس هایی است که این روزها طرفداران زیادی یافته و در صنعت مد جایگاه ویژه ای یافته است. در واقع باید بگوییم که به مدل لباسی گفته میشود که به صورت یک تکه بوده و کل بدن به غیر از کف پا و کف دستها را پوشش میدهد.

به اورال یا همان سرهمی خودمان، جامپ سوت یا بیلرسوت، پیشبندی، رامپر نیز می گویند پس سردرگم نشوید و بدانید که همه این اسامی یکی هستند و تفاوتی ندارند. باید بدانید بیلرسوت یا بلرسوت تلفظ ترکی واژه سرهمی است که در فرهنگ ایرانی گنجانده شده است.

اورال یا سرهمی درواقع لباسی یکسره است که تمام بدن از پا تا گردن را می‌پوشاند. اورال می‌تواند در مدل‌های آستین‌دار یا بی‌آستین با شلوار یا شلوارک باشد. برای اولین بار سروکله این لباس در اواخر دهه ۱۸۷۰ به‌عنوان یک مدل لباس کارگری پیدا شد و  مورد استفاده کارکنان بیشتر مشاغل از کشاورزان و ماهیگیران گرفته تا چتربازان، خلبانان، فضانوردان و تعمیرکاران قرار گرفت.

تا قبل از جنگ جهانی اول، لباس‌های سرهمی عمدتاً توسط مردان یا به‌عنوان لباس مخصوص بازی برای کودکان استفاده می‌شد. اما جنگ جهانی فراگیر سرانجام زنان را از نقش‌های متعارفی که برای قرن‌ها به آن مشغول بودند جدا کرد و  در جهت حمایت از سربازان زنان را به‌عنوان نیروی کار تازه‌نفس به اجتماع فرستاد. درحالی‌که مردان در خط مقدم می‌جنگیدند، زنان به‌عنوان نیروی کار در حمل‌ونقل، بیمارستان‌ها و مهم‌تر از همه، در صنعت و مهندسی به کار مشغول شدند. لباس‌های روزمره زنانه دیگر جوابگوی این نقش‌های تازه نبود و کم‌کم پای اورال ‌ها را به دنیای زنانه نیز باز کرد.

درست اوایل قرن بیستم طراحی به نام استلا مک-کارتنی با پوشیدن لباس‌های این لباس را در میان سایر اقشار جامعه محبوب کرد و به اورال کارکردی بیشتر از یک لباس کارگری ساده بخشید. با چنین تغییر کاربری، این لباس با تغییراتی در نوع پارچه و ویژگی‌های طراحی از یک لباس کارگری ساده به لباسی مد روز تبدیل شد که ازقضا مورد استقبال اقشار مختلف جامعه نیز قرار گرفت. خلاصه لباسی که  زمانی کاملاً در حاشیه بود در سال ۲۰۱۶ جای جدید برای خود در دنیای مد باز کرد و به مجموعه برندهای مطرح راه پیدا کرد.

انواع اورال

لباس اورال ( overall ) انواع مختلفی دارد. اورال جامپسوت و اورال رامپر دو نوع از لباس های اورال هستند که تفاوت اندکی با هم دارند.

هر دو این لباس ها سرهمی هستند اما اورال جامپسوت سرهمی هایی هستند که دمپاهای بلندی داشته و کل بدن را می پوشانند و در طرح ها و رنگ های متفاوتی موجودند، اورال رامپر سرهمی هایی هستند که به شلوار پیشبندی هم معروفند و دارای پاچه های کوتاه (شرتی) می باشند که در بین جوانان طرفداران زیادی داشته و مناسب روزهای گرم تابستان هستند.

این روز ها تنوع در طراحی جامپ سوت ها و overall ها بسیار زیاد شده و شما می توانید انواع مختلفی از این لباس های سرهمی را در بازار پیدا کنید.

تفاوت بین لباس بیلرسوت و اورال

لباس‌های بیلرسوت و اورال تقریباً یکی هستند و به هم شباهت زیادی دارند. با این تفاوت که لباس‌های بیلرسوت به‌صورت یک سرهمی بلند است که تمام قسمت‌های بدن شما را پوشش می‌دهد. اما لباس‌های اورال معمولاً به‌صورت یک سارافون بندی هستند که بهتر است زیر آن ‌یک تی‌شرت یا لباس آستین‌دار بپوشید.

از لباس‌های بیلرسوت بیشتر به‌عنوان لباس‌های دم‌دستی و بیرونی استفاده می‌شود. اما از لباس‌های اورال بیشتر برای مهمانی‌های عصرانه و دوستانه می‌توانید استفاده کنید.

لباس‌های اورال چه ویژگی‌هایی دارد؟

 از ویژگی‌های مثبت لباس‌های اورال این است که برای تمام سنین و همه جنسیت‌ها مناسب هستند. فقط نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که این لباس‌ها بیشتر برای خانم‌ها حالت رسمی و مناسب مهمانی دارد و بهتر از آقایان برای حضور در مراسم از آن استفاده نکنند. رنگ‌های متنوع و جنس‌های متفاوت این لباس‌ها از ویژگی‌های دیگران آن هستند.

 شما می‌توانید از انواع آنها برای حضور در مهمانی، لباس راحتی در منزل لباس ورزشی  و… استفاده کنید. به یاد داشته باشید که لباس‌های سرهمی برای همه فصل‌های سال مناسبند و شما با هر فرم بدنی و قدی می‌توانید آن‌ها را بپوشید.

اورال رامپر : این سرهمی دارای پاچه های کوتاه (شرت) می باشد و در ایران به شلوار پیشبندی هم معروف است. و بیشتر جوانان به سراغ این طرح میروند. این طرح میتواند انتخاب خوبی برای روزهای گرم تابستانی برای یک مهمانی عصرانه با دوستانتان باشد.

چه زمانی سرهمی بپوشیم

موقعیت‌های رسمی

هنگام شرکت در مناسبت‌های رسمی، زنان اغلب به این فکر می‌افتند که پیراهن تنها گزینه آن‌ها است، درحالی‌که یک اورال  جذاب تأثیری شیک‌تر از یک کت‌وشلوار خواهد داشت. یک لباس اورال سلام  مجلسی می‌تواند به‌اندازه یک پیراهن زیبا و جذاب باشند و درعین‌حال استایلی خاص برای شما رقم بزند. بنابراین برای مهمانی بعدی که پیش رو دارید، یک سرهمی براق و خوش دوخت انتخاب کنید که استایل شما را برجسته کند. فراموش نکنید که چند اکسسوری ساده و درعین‌حال شیک هم حتماً به آن اضافه کنید.

موقعیت‌های غیررسمی

اگر به دنبال انتخاب یک استایل راحت برای استفاده روزمره خود هستید، بی‌شک نمی‌توانید از یک سرهمی کژوال  چشم‌پوشی کنید. اورال ای اسپرت، بسیار راحت، شیک و بهترین گزینه برای رهایی شما از شلوار جین و تی‌شرت‌های تکراری هستند. شما می‌توانید از بین انواع مدل‌های پنبه‌ای یا جین در طیف وسیعی از مدل‌ها موردی را پیدا کنید که مناسب استایل شما باشد. لباس‌های سرهمی گشاد که دارای کمر کشی هستند، معمولاً برای دختران جوان جذاب و مناسب هستند. می‌توانید سرهمی خود را با یک بوت کوتاه، صندل توری یا کتانی ست کنید و از ظاهر راحت و جذاب خود لذت ببرید.

اورال برای چه فصلی مناسب است؟

ازآنجایی‌که این سبک لباس در طرح‌ها و پارچه‌ها مختلفی تولید می‌شود تقریباً در هر فصلی قابل پوشیدن است. مثلاً اورال ‌های از جنس جین ضخیم برای فصول سرد سال کاملاً مناسب‌اند و حتی به‌راحتی می‌توانند گرمای بدن شما را زیر کاپشن یا پالتو تأمین کنند. از طرفی در فصول گرم سال هم، اورال ‌هایی با پارچه‌های خنک و یا شلوارکی، لباس مناسبی برای فعالیت‌های روزمره هستند.

نکات انتخاب اورال مناسب

  • خانم‌های قدبلند و لاغراندام بهتر است اورال‌های طرح‌دار یا رنگ‌های شاد را انتخاب کنند.
  • برای خانم‌هایی با اندام پر یا قدکوتاه، گزینه مناسب اورال‌های راه‌راه یا تک‌رنگ است.
  • افرادی که ران های بزرگی دارند، بهتر است مدل‌هایی با دم پای آزاد‌تر و گشاد انتخاب کنند.
  • آن دسته از افرادی که به دنبال راحتی بیشتر هستند توصیه می‌شود، سرهمی‌هایی با دامن شلواری انتخاب کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست