Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
11 مهر 1401

لباس مجلسی کوتاه چگونه است؟ ویژگی لباس مجلسی

همه چیز در رابطه با لباس مجلسی

لباس مجلسی کوتاه می‌تواند هم برای مهمانی‌های کوچک و هم برای مجالس بزرگ و مهم کاربرد داشته باشد. اما پوشیدن لباس مجلسی کوتاه برای افراد چاق یا خانم‌هایی که دنبال لباس پوشیده هستند دردسرهایی دارد.

اساسا دامن کوتاه یا لباس شب کوتاه زنانه می‌تواند یکی از پرریسک‌ترین لباس‌ها برای رفتن به مهمانی باشد. به همین دلیل شاید بیشتر زنان ترجیح دهند، به ویژه در یک مهمانی رسمی، لباس مجلسی بلند یا لااقل با قد تا روی زانو را انتخاب کنند.

اما طراحی یک لباس مجلسی کوتاه پوشیده و کنترل کردن این که لباس چطور روی تن شما دیده می‌شود، به جزئیاتی بستگی دارد که اگر به آن‌ها دقت کنید، ریسک پوشیدن این لباس‌ها به کمترین حد می‌رسد و شما زیباتر دیده می‌شوید.

این که چطور این نوع لباس را انتخاب و با دیگر اکسسوری‌ها ست می‌کنید، می‌تواند زیبایی تیپ مجلسی شما را بیشتر کند.

در ادامه شما را با مهم‌ترین بایدها و نبایدهای پوشیدن لباس مجلسی کوتاه آشنا می‌کنیم.

انتخاب‌های بیشتری هم در مورد جوراب شلواری وجود دارد

  1. می‌توانید از جوراب شلواری طرح دار استفاده کنید.
  2. با انتخاب جوراب شلواری رنگی می‌توانید برای یک استایل روزمره بین پیراهن مجلسی و جوراب کنتراست رنگی ایجاد کنید.
  3. جوراب شلواری شما می‌تواند طرح توری یا فیش نت (fishnet) داشته باشد، اما در استفاده از این مدل‌ها محتاط باشید؛ این مدل جوراب شلواری به درد مراسم رسمی یا یک استایل مجلسی و شیک نمی‌خورد، بلکه طرحی کاملا روزمره است که برای موقعیت‌های رسمی و مجلسی مناسب نیست.
  4. برای روزهای سرد سال که می‌خواهید تیپ مجلسی را با یک پیراهن کوتاه ست کنید، جوراب شلواری‌های تو کرکی انتخاب‌های خوبی هستند.

سیر تاریخی استایل مجلسی

استایل فرمال ، قدمتی دیرینه دارد و از قرون گذشته وجود داشته است؛  اما استایل مجلسی از اواسط دهۀ 1820 به وجود آمد. پیدایشِ این سبک از لباس پوشیدن، با جنبشِ رمانتیسم در هنر و ادبیات متقارن بود.

این جنبشِ هنری و ادبی، تاثیرِ شگرفی بر فرهنگِ آمریکا و اروپا داشت. رمانتیسم بر عشق و احساس تاکید داشت و عشق را بر هر چیزی مقدم می ‌دانست.

اصول طراحی لباس مجلسی زنانه

همان طور که گفتیم، لباس‌ های مجلسی زنانه، یک سری ویژگی ‌های مشترک دارند که البته مطلق هم نیستند! برای مثال، یقۀ لباس مجلسی، باز است؛ قسمت سینۀ لباس‌ های مجلسی، کاملاً اندازه‌ است و اصلا گشاد نیست؛ لباس ‌های مجلسی معمولاً آستین ندارند؛ و اینکه دامنِ پیراهن ‌های مجلسی، پر زرق و برق و مدل‌ دار است. پارچه‌ های لباس مجلسی بسیار متنوع هستند؛
برای مثال، پارچه ‌های پولک ‌دار و پر زرق و برق ، پارچه‌ های ساده، پارچه‌ های آهار دار،  پارچه ‌های لخت یا پارچه ‌های طرح ‌دار و پارچه‌ های بدون طرح.

استایل مجلسی در قرن بیست و یکم

در عصر حاضر، استایل مجلسی مخصوص مراسم‌ های رسمی و نیمه ‌رسمی، مانند جشن عروسی، جشن تولد و جشن فارغ‌ التحصیلی است.
در حال حاضر، تنوع لباس مجلسی زنانه بسیار گسترده است و این تنوع را در لباس‌ های مجلسی بازیگران هالیوود می ‌توان به وضوح مشاهده کرد.
با وجود این تنوع، همچنان یقۀ باز، دور کمر و دور سینۀ  تنگ و دامن چین  چین، عناصر جدایی ‌ناپذیرِ استایل مجلسی زنانه هستند. همان طور که گفتیم، استایل مجلسی، زنانگی زنان و دختران را به نمایش می‌گذارد و توجه ‌ها را به سوی آن‌ ها جلب می‌ کند.

پیراهن های مهمانی

هنگامی که شما به مهمانی و مراسم های مجلل دعوت می شوید، معمولا از پیراهن هایی به رنگ مشکی استفاده می کنید. ما پیراهن های مناسب مهمانی را در دسته ای جداگانه قرار دادیم، تا بگوییم برای مهمانی ها و مراسم های خاص انتخاب پیراهن مشکی اشتباه است. زیرا ما رنگ های بسیار متنوع و زیبایی داریم که می ‎توانیم به جای رنگ مشکی از آن ها استفاده کنیم. سعی کنید در این مهمانی ها، لباسی متفاوت به تن کنید، مانند پیراهن های زرق و برق دار پولک دوزی شده یا دارای گلدوزی های خاص.

پیراهن های تابستانی

همیشه این مدل لباس های تابستانی ما را به یاد رنگ های شاد و متنوع می اندازند. پس در انتخاب رنگ، بسیار دقت کنید. زیرا جذابیت ویژه ای به پیراهن تان می بخشد. در نظر داشته باشید که پیراهن های بدون آستین و کوتاه، برای این فصل بسیار مناسب است. پارچه های ژرژت و ابریشمی به رنگ های یاسی، مرجانی و طیف این رنگ ها، برای این فصل، خیره کننده محسوب می شوند.

از پوشیدن لباس‌های کوتاه اجتناب کنید

مهم نیست اگر مجلس زنانه است، پوشیدن لباس کوتاه مجلسی یعنی لباسی که از زانو بالاتر باشد به هیچ وجه مناسب مجلس عروسی نیست و این کار نه تنها به احترامی به عروس است بلکه اصلا زیبا هم نیست و باعث قضاوت نادرست درباره شما نیز خواهد شد. علاوه بر این لباس‌های بلند (مخصوصا مدل‌هایی که در قسمت جلو یا پهلو چاک داشته باشند) نه تنها شیک‌تر و جذاب‌تر هستند بلکه هماهنگ کردن آن‌ها با  کفش پاشنه بلند بسیار ساده‌تر است.

اگر در انتخاب لباس مجلسی مردد هستید با میزبان مشورت کنید

پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است. اگر از اقوام نزدیک زوج هستید با آن‌ها مشورت کنید و لباسی مناسب شرایط فرهنگی میزبان انتخاب کنید و یا اگر از اقوام دور هستید پرس و جو کنید و از شرایط آگاه شوید. این کار را حتما چند هفته قبل از مهمانی انجام دهید تا فرصت کافی برای انتخاب لباس مجلسی خود داشته باشید.

پوشیدن لباس سفید برای عروسی مجاز نیست

مهم نیست چقدر مجلسی عروسی شما خودمانی باشد یا شما چه نسبتی با عروس داشته باشید شما تحت هیچ شرایطی نباید لباس سفید یا رنگ‌های نزدیک به سفید مثل کرم و شیری و … بپوشید. اگر مجبورید چنین انتخابی انجام دهید حداقل از اکسسوری‌هایی استفاده کنید که شما را با عروس متمایز کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست