Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
2 مرداد 1403

لباس مناسب مراسم ختم! + برای مراسم ختم و خاکسپاری چی بپوشیم؟

مراسم ختم نیز مانند هر مراسم دیگری آداب و لباس مخصوص خود را می‌طلبد. انتخاب لباس مناسب مجلس ختم احترام گذاشتن به خانواده فردی است که دیگر در میان ما نیست. گروه استایل شادمگ برخی اصول برای لباس مناسب مجلس ختم را در اختیارتان قرار داده است. همیشه برای لباس مناسب مجلس ختم یک دست لباس تیره کنار بگذارید.

تلفن شما صبح زود زنگ می‌خورد. پشت خط خواهر شما است که اطلاع می‌دهد خاله بزرگتان درگذشته است. احتمالا از خود می‌پرسید «چه کاری باید انجام دهم و یا چه بپوشم؟» چند دهه پیش نیازی به مطرح کردن ‌این سوالات نبود.

زیر آداب و رسوم مربوط به مراسم عزاداری مشخص و واضح بود. امروزه با ظهور شبکه‌های اجتماعی و تنوع سنت‌های فرهنگی و مذهبی انتخاب لباس مناسب مراسم ختم دشوارتر از قبل شده است. برای شرکت در مراسم ختم آدابی وجود دارد که رعایت آن به معنی احترام گذاشتن به صاحبان عزا است. همینطور پوشیدن لباس مناسب مراسم ختم یکی از اموری است که بر همه مکلف شده است.

مراسم ختم

دور شدن از مشکی

از گذشته این مرسوم بوده که رنگ عزا، مشکی است. با گذشت زمان و ایجاد تغییر و تحولات در همه چیز، این مورد هم تغییر کرده است و شما می‌توانید از رنگ‌هایی غیر از رنگ مشکی هم استفاده کنید.

می‌توانید رنگ مورد علاقه فرد مرحوم شده را بپوشید و یا از رنگ‌هایی مثل خاکستری، سبز تیره و… استفاده کنید تا باعث آرامش بازماندگان شوید.

لباسی رسمی

مورد بعدی که باید در پوشاکی که برای مراسم ختم انتخاب می‌کنید، رعایت شود؛ حفظ احترام مجلس عزاست. سعی کنید از اکسسوری های بسیار بزرگ و توی چشم استفاده نکنید و یا لباس‌هایی خیلی تنگ نپوشید.

سعی کنید استایل های اسپرت مثل شلوار جین و… را کنار بگذارید و کمی رسمی‌تر لباس بپوشید. یک قانون کلی در این رابطه وجود دارد و می‌گوید؛ اگر احساس می‌کنید لباسی را نمی‌توانید در محل کار خود بپوشید، پس مناسب مراسم ختم هم نمی‌باشد

لباس خاکسپاری برای خانم ها و آقایان

در مراسم خاکسپاری، لباس مراسم عزاداری مناسب نه‌تنها نشانه‌ای از احترام به مراسم و خانواده متوفی است، بلکه نمایانگر احترام به جامعه و فرهنگ محلی نیز است. برای خانم‌ها، لباس مراسم عزاداری باید رسمی و معمولی از جنس‌هایی نظیر مخمل، ابریشم یا پنبه با رنگ‌های تیره و ملایم مانند مشکی، خاکستری، یا سرمه‌ای مناسب باشد.

انتخاب یک مانتو یا پالتوی مرتب با جزئیات محترمانه و کمیاب باعث می‌شود خانم‌ها در مراسم حضور متفاوتی داشته باشند. برای آقایان، لباس‌های رسمی از جنس پارچه‌های نظیر پنبه یا مخمل با رنگ‌های تیره مانند مشکی یا خاکستری مناسب‌اند.

پوشیدن یک کت‌وشلوار در مراسم خاکسپاری به همراه یک کراوات معمولاً پذیرایی و احترام به مراسم را نشان می‌دهد. همچنین، در هر دو حالت، از جواهرات زیاد یا لباس‌های براق پرهیز کنید.

نکات مهم در انتخاب لباس مراسم عزاداری

انتخاب لباس مراسم عزاداری، یکی از جنبه‌های حمایت و احترام به مراسم و خانواده متوفی است و نیازمند دقت و آگاهی خوبی از آداب‌ورسوم فرهنگی مراسمات عزاداری است. در اینجا چند نکته مهم در انتخاب لباس مراسم عزاداری آورده شده‌ است:

تمیزی و آراستگی

لباس‌های شما باید تمیز و آراسته باشند. همچنین، به‌دقت در انتخاب لباس و اجتناب از لباس‌های براق توجه کنید.

نوع لباس

از لباس‌های معمولی یا روزمره خودداری کنید. بهتر است لباس‌های خاص و متناسب با مراسمات عزاداری انتخاب شوند. از جلوه‌ها و زینت‌های اضافی همچون جواهرات و آرایش‌های غلیظ پرهیز کنید.

رنگ لباس

در مراسمات ختم، رنگ‌های تیره و ملایم مانند مشکی، سرمه‌ای، خاکستر یا بنفش مناسب‌اند. این رنگ‌ها نماد ارادت و احترام به مراسم هستند.

ویژگی کت و شلوار مناسب ختم با رنگ مشکی

از بهترین انتخاب‌ها برای کت و شلوار مناسب مراسم ختم، انتخاب رنگ مشکی است. بیشتر افراد، رنگ مشکی را برای کت و شلوار مراسم ختم ترجیح می‌دهند.

بیشتر آقایان در کمد لباس خود، از رنگ مشکی برای کت و شلوار استفاده کرده‌اند.
کت و شلوار مشکی به عنوان یک رنگ و استایل مهم، برای مراسم ختم است.

رنگ مشکی یک استایل رسمی را برای افراد به وجود می‌آورد. کت و شلوار مشکی کاملاً برای مراسم ختم مناسب است.
در صورت شرکت مراسم ختم نزدیکان و یا اقوام، حالت رسمی برای مراسم وجود دارد؛ به همین دلیل نیاز به پوشیدن کت و شلوار مشکی است.

ویژگی کت و شلوار مناسب ختم با رنگ سورمه‌ای

از گزینه بسیار مناسب برای مراسم ختم، خرید کت و شلوار سورمه‌ای است.

کت و شلوارهای سورمه‌ای از جمله کت و شلوارهایی، که در فضای مختلف کاربری دارند. البته استفاده از کت و شلوار سورمه‌ای، متناسب با سلیقه افراد، برای شرکت در مراسم‌های رسمی است.

برای استفاده از کت و شلوار سورمه‌ای مردانه، در مجلس ختم، باید به دو نکته مهم توجه کرد.

برای مراسم ختم، کت و شلوار باید دارای رنگ سورمه‌ای تیره باشد. بنابراین رنگ سورمه‌ای روشن، گزینه مناسب برای انتخاب کت و شلوار نیست.

کت و شلوار سورمه‌ای روشن، به هیچ عنوان برای مراسم ختم مناسب نیست.
استفاده از رنگ کت و شلوار سورمه‌ای بیشتر برای مراسم ختم اقوام دور مناسب است. بنابراین در مجالس ختم افراد نزدیک، بهترین گزینه انتخاب کت و شلوار با رنگ مشکی است.

تیپ مراسم ختم دخترانه + زنانه

مراسم ختم

می توانند از پوشاک و اکسسوری های زیر استفاده کنند.

  • پوشیدن عبای مشکی بلند+ روسری یا شال مشکی+ کفش مشکی یا تیره + استفاده از عینک آفتابی + کیف دستی بزرگ
  • پوشیدن پیراهن زنانه شیک مشکی و بلند+ روسری یا شال مشکی دارای گل های ریز مشکی یا بابونه ای + کفش مشکی یا تیره + استفاده از عینک آفتابی + دستبند (طلا+ نقره) + چرمی مشکی + انگشتر نقره یا طلا سفید+ کیف شانه ای کوچک
  • پوشیدن کت و شلوار مشکی + روسری یا شال مشکی + کفش مشکی یا تیره (پاشنه دار)+ استفاده از عینک آفتابی (مراسم در محیط باز) + کیف دستی کوچک

صرفاً تا حدی که بتوان پوششی شیک و مناسب داشته، کفایت می کند. سعی کنید از آرایش های جیغ استفاده نکرده و از رنگ های ملایم برای آرایش چهره تان کمک بگیرید.

مراسم ختم

مهمترین نکته ها در انتخاب لباس مناسب برای مراسم ختم عبارت هستند از:

رنگ مناسب

مناسبترین رنگ لباس برای شرکت در مراسم های عزاداری مشکی است. اگر تنها به مجلس عزاداری می روید، توصیه می کنیم که رنگ تیره موردعلاقه خود را انتخاب کنید. اگر از طرف شرکت برای تسلیت به یکی از همکاران قصد رفتن به مجلس عزا را دارید، لباس هایی ست با پوشش دیگر همکاران را بپوشید.

پوشش براساس آداب و رسوم

در مناطقی از استان های جنوبی کشور برای عزداری از لباس های بلند محلی استفاده می کنندف اگر قصد حضور در مراسم عزاداری در شهر خاصی را دارید، پیش از رفتن در مورد مدل لباس مراسم ختم سوال کنید.

آرایش ممنوع نیست

بسیاری از افراد بر این باور هستند که آرایش به معنی بی احترامی به صاحب عزا است؛ اما مقدار کمی آرایش می تواند شما را آراسته تر نشان دهد. برای احترام به صاحب عزا از آرایش ملایم بهره بگیرید.

بستن دکمه ها به صورت کامل

برخی آقایان عادت دارند که دکمه بالای پیراهن خود را باز می گذارند. برای احترام به مجلس عزاداری باید تمام دکمه های پیراهن را ببندید و هیچ یک را باز نگذارید. خانم ها نیز باید لباس هایی بپوشند که قسمت گردن و سینه آنها را پنهان می کند.

 

با تولیدی پوشاک حمیدی اجناس مغازت رو با ضمانت فروش بخر. تضمین قیمت، تضمین کیفیت شرط فروش ماست

لباس مناسب مراسم ختم و خاکسپاری برای خانم‌ها

در هر صورت بهتر است در مراسم‌های این چنینی خانم‌ها مانتو بپوشند. همچنین می‌توانید از پارچه حریر هم استفاده کنید؛ مثلاً یک شال حریر یا یک قسمت از مانتو که با حریر کار شده باشد انتخاب درستی است. همپنین اگر علاقه دارید شیک‌تر ظاهر شوید، از لباس‌های دانتن و گیپور استفاده کنید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user