Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
28 شهریور 1401

لباس و پارچه ابریشمی را چگونه بشوریم؟ + نحوه شستن لباس ابریشمی چیست؟

همه چیز در رابطه با شستن لباس و پارچه ابریشم!

ممکن است لباس‌ها و وسایل خانگی ابریشمی حس بیشتری از تجمل را القا کنند، اما هنگام شستنشان باید بیشتر مراقب باشید. برخی از ابریشم‌ها رنگ ثابت ندارند، بنابراین ایجاد حتی یک لکه می‌تواند باعث رنگ‌رفتگی‌شان شود. امتحان ثبات رنگ به شما کمک می‌کند تعیین کنید که آیا پارچه‌ی ابریشمی محبوبتان باید با دست شسته شود یا با ماشین لباسشویی، یا اینکه باید آن را به خشکشویی بسپارید.

شستن ابریشم بادوام با ماشین لباسشویی

اگر ملافه‌های ابریشمی‌تان برای شسته شدن در ماشین لباسشویی طراحی شده‌اند، هنوز به اندازه‌ی ملافه‌های نخی یا ترکیبی بادوام نیستند و باید از آنها مراقبت شود. این موضوع برای بقیه ابریشم‌های قابل‌شستشو با ماشین نیز صدق می‌کند. ملافه یا دیگر وسایل ابریشمی را داخل روبالشی بگذارید و با یک تکه نخ سفید روبالشی را دولا ببندید. اگر کیف مشبکی دارید که برای شستن پارچه‎های ظریف استفاده می‌کنید، از آن به جای روبالشی استفاده کنید.

از مواد شوینده لباس حاوی آنزیم‌ها، سفیدکننده‌ یا براق‌کننده استفاده نکنید، چون این مواد باعث رنگ‌بری ابریشم می‌شود.

چگونگی پاک کردن لکه‌ها از روی ابریشم

شاید فکر کنید که فوراً لکه روی لباس ابریشمی را با پارچه‌ای مرطوب پاک می‌کنیم، اما در واقع این کار به ابریشم صدمه می‌رساند، و با از بین بردن برخی از رنگ‌دانه‌هایش پارچه ابریشمی را به طور دائمی بی‌رنگ می‌کند. این کار ممکن است به بافت ابریشم نیز آسیب برساند. در عوض، هر چه زودتر به آن لکه با پارچه خشک، سفید، بدون پرز به‌آرامی ضربه بزنید. از مقدار کمی آب می‌توان برای رقیق کردن لکه‌هایی مانند قهوه استفاده کرد، تا حدی که رنگ‌دانه‌های ابریشم با مرطوب شدن از بین نرود. برای امتحان کردن ثبات رنگ، به جایی ناپیدا با پارچه‌ی کوچک نمناکی ضربه بزنید و پارچه را روی ابریشم فشار دهید. اگر رنگ به پارچه سفید منتقل شد، ابریشم ثبات رنگ ندارد.

  1. اگر مایلید لکه‌بردار خودتان را درست کنید، یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و آب ولرم را مخلوط کنید.
  2. اگر با غذای خشک‌شده یا مواد مشابه سر و کار دارید، تا جای ممکن باقی‌مانده‌های روی ابریشم را با قاشق پلاستیکی بتراشید.
  3. قبل از رفع لکه، ثبات رنگ ابریشم را امتحان کنید. وقتی مطمئن شدید که رنگ‌دانه‌های ابریشم از بین نمی‌رود، با استفاده از پارچه سفید بدون پرزی محلول سرکه رقیق‌شده را روی لکه ضربه بزنید (نسابید).
  4. با تکه‌ای پارچه‌ی سفید آن ناحیه را خشک کنید.
  5. این فرآیند را تکرار کنید تا لکه محو شود.

اگر ابریشم رنگ ثابت ندارد، برای پاک کردن لکه کاری نکنید، چون رنگ‌رفتگی دائمی ایجاد خواهید کرد. در عوض، لباس یا پارچه ابریشمی را به خشک‌شویی ببرید.

قبل از شستن ابریشم چه باید کرد

ما این کار را تکرار می کنیم زیرا بسیار مهم است: همیشه قبل از شستن یک محصول، دستورالعمل های روی برچسب مراقبت از آن را بخوانید. دقیقاً آنچه را که باید در مورد الزامات خاص لباسشویی آن لباس بدانید به شما می گوید و بهترین دفاع شما در برابر خراب شدن آن است. مورد مثال: اگر می‌دانید چگونه لباس‌های خشک‌شویی را در خانه بشویید، ممکن است تصور کنید می‌توانید این مراحل را برای وسایل ابریشمی دنبال کنید. اما شما نباید ابریشم را که فقط خشک تمیز می شود بشویید.

از آنجایی که ابریشم می‌تواند بسیار ظریف باشد، شمیلت می‌گوید این ایده خوبی است که قبل از شستن لباس خود را از نظر ثبات رنگ تست کنید. او می‌گوید: «برای انجام این کار، یک پارچه یا سواب پنبه‌ای رنگ روشن را خیس کنید و درز داخلی را بکشید. اگر رنگ روی پارچه یا سواب ریخت، احتمالاً باید به طور حرفه ای تمیز شود. ببرش خشکشویی.»

هنگامی که تشخیص دادید یک کالای ابریشمی برای شستشو ایمن است، لباس‌های خود را جدا کنید. شما می خواهید یک شستشوی فقط ابریشم انجام دهید یا حداقل، فقط اقلام ابریشمی خود را با سایر مواد ظریف بشویید. آنها را با شلوار جین که خیلی ساینده هستند و می توانند به ابریشم آسیب برسانند، نشویید.

برای اتو کردن لباس ابریشمی به علامت روی لباس ابریشمی توجه نمایید

اگر بر روی برچسب مراقبت از لباس گفته شده است که امکان اتو کردن وجود دارد، باید از حرارت پایین اتو برای این کار استفاده کنید. اتو کردن لباس ابریشمی را زمانی انجام دهید که لباس همچنان کمی رطوبت دارد. در صورتی که برچسب مراقبت از لباس توصیه‌ ی دیگری داشت، اصلاً لازم نیست لباس ابریشمی خود را اتو کنید

لباس ابریشمی را با دست در آب سرد بشویید

سینک تمیز یا وان کوچک را با آب ولرم پر کنید و مقدار کمی از ماده‌ی شوینده‌ی مناسب را در آب بریزید. لباس ابریشمی را به مدت سه تا 5 دقیقه داخل آن قرار دهید. در صورتی که برچسب مراقبت از لباس، شستشو با ماشین لباس‌ شویی را توصیه می‌کند، از چرخه‌ ی آرام همراه با آب سرد استفاده نمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست