Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
16 شهریور 1401

لباس کراپ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ + انواع لباس کراپ کدام است!؟

همه چیز در رابطه با کراپ!

اگر به دنبال یک استایل زیبا و دخترانه هستید از لباس های کراپ استفاده کنید. لباس کراپ به لباس هایی می گویند که طول آنها در مقایسه با تی شرت و دیگر لباس های شما کوتاهتر است و معمولا نیم تنه بالایی شما را پوشش می دهند. در این مطلب ما به معرفی انواع لباس کراپ و کاربردهای آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

لباس کراپ را بشناسید!

پیش از اینکه بگوئیم لباس کراپ چیه و انواع لباس کراپ را نام ببریم نگاهی اجمالی به تاریخچه لباس کراپ بیندازیم:

در زمان جنگ جهانی دوم (1945 الی 1930) در زمانی که بحران پارچه وجود داشت لباس های با قد کوتاه یا نیم تنه به دنیای مد وارد شدند که معمولا برای شنا و یا به عنوان لباس های ساحلی مورد استفاده قرار گرفتند. در دهه های 1970 و 1980 این نوع لباس ها در بین مردان نیز محبوب بود بطوریکه بدنسازان و ورزشکاران آنها را می پوشیدند. اما امروزه لباس های کراپ به عنوان یکی از لباس های محبوب زنانه و دخترانه شناخته می شوند و بیشتر برای فعالیت های ورزشی طراحی و تولید می شوند.

انواع کراپ کدامند

تاپ کراپ پیلوم

طراحی و تناسبی که در کراپ‌های پیلوم وجود دارد، واقعاً ستودنی است. این تاپ تقریباً شبیه به تاپ‌های معمولی است. البته تفاوت‌هایی در ظاهر آنها وجود دارد. باید اطمینان حاصل کنید که یک تاپ کراپ بلوری جامد را با قسمت پایینی به صورت متضاد انتخاب خواهید کرد. طراحان مد و لباس استفاده از چکمه‌های بلند یا صندل را با این تاپ کراپ، پیشنهاد می‌دهند.

کراپ راه‌راه برش‌دار

این کراپ‌ها همه کاره هستند و در چاپ‌های متنوعی تولید می‌شوند. افراد مختلف بسته به سلیقه خاص خود می‌توانند یک نوع چاپ از کراپ راه را انتخاب کنند. البته این کراپ برش‌دار علاوه بر راه راه، در طرح‌های متفاوت پولکی، رنگ‌های پاستلی، طرح‌های گل‌دار و غیره وجود دارد. می‌توانید این کراپ‌ها را با یک شلوار جین راسته و کفش ورزشی سفید به کار ببرید تا ظاهر منحصر به فردی را از خود به نمایش بگذارید. این ظاهر اسپرت، برای پیاده روی بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

کراپ کراواتی

از بین تمام کراپ‌ها، کراپ کراواتی از جمله داغ‌ترین آنها به حساب می‌آید. این کراپ‌ها به گونه‌ای هستند که می‌توانند بدن را به خوبی در آغوش گرفته و فرم خوبی را برای استایل شما به وجود بیاورند. می‌توانید آن را در کنار کمربندهای تنگ، شلوار جین تنگ، اکسسوری‌های جذاب یا زنجیر یقه به کار ببرید. معمولاً کراپ‌های کراواتی در انواع متفاوت و رنگ‌های گوناگون توسط برندهای مشهور تولید می‌شوند.

کراپ ذوزنقه‌ای

این لباس‌ها معمولاً در قسمت بالا باریک و در قسمت پایین، شل هستند. افراد پلاس سایز و دارای اضافه وزن بهتر است این مدل کراپ را انتخاب نمایند. شلوار جین تنگ، شلوار جین پاره و دامن‌ها را می‌توانید با این نوع کراپ به کار ببرید. این کراپ به علت آزاد بودن گاهی اوقات داخل منازل نیز برای راحتی به کار می‌رود. می‌توانید آن‌ها را با یک شلوار تمام بگ و نخی در داخل منازل به کار ببرید. انتخاب این سبک برای تعطیلات ساحلی بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد. استفاده از این کراپ همراه با یک شلوار راحت و کلاه آفتاب‌گیر شما را بسیار جذاب خواهد کرد.

کراپ یقه اسکوپ

این کراپ‌ها رایج‌ترین و معمولی‌ترین نوع تاپ‌ها هستند. این کراپ‌ها می‌توانند شکل بدن، یقه و استخوان‌های یقه را به صورتی برجسته نشان دهند. آستین‌های بلند آن، ظاهر جذاب و متضادی را برای کراپ به وجود می‌آورند. زمانی که می‌خواهید دستان شما پوشیده شود و از اکسسوری‌هایی مانند گردنبندهای بزرگ و پر زرق‌و‌برق استفاده کنید، بهتر است این کراپ‌ها را همراه با یک دامن یا شلوار انتخاب نمایید. اگر تصمیم گرفتید این کراپ را همراه با پایین تنه‌ای خاص، استفاده کنید، می‌توانید رنگ‌های متضاد را به کار ببرید.

لباس کراپ فانتزی یا تاپ کراپ فانتزی کدام؟ 

لباس کراپ فانتزی در انواع های مختلفی مثل بند دار،آستین دار، بدون استین و غیره دوخته میشوند . لباس های کراپ فانتزی به شما یک استایل شیک و امروزی میدهند که می‌توانید ان را با شلوار اسلش یا شلوار کشی یا شلوار جذب و حتی دامن بپوشید و در مجالس نیمه رسمی بدرخشید.اگر میخواهید که با لباس کراپ فانتزی یک استایل کژوال داشته باشید توصیه می شود که ان را با یک کت و یا ژاکت که امروزه بسیار مد شده است بپوشید.

جنس این نوع لباس کراپ از نخ،پلاستیک، تور و غیره می باشد که خیاطان و دوزندگان برای جذابیت بیشتر ان روی ان از پولک و مهره و مرواریدو غیره استفاده می کنند.حتی میتوانند روی ان گلدوزی های زیبایی انجام دهند که هم دختران و هم خانم ها از ان استفاده میکنند.

کراپ تاپ ها را در چه مکان هایی بپوشیم؟

کراپ تاپ همان تاپ نیمتنه مجلسی و فانتزی هستند که امروزه بین دختران خوش پوش ترند شده و با ست کردنش به استایلشان رنگ و بوسی دیگر میبخشند، تاپ کراپ با پارچه های مختلف و طراحی گوناگون تولید می شود که هر کس با هر سلیقه بتواند با استایلش ست کند. اگر کراپ دخترانه و فانتزی مد نظرتان هست، بسراغ نیمتنه های توری ، پولکی ، بافتنی که با بند و زیپ و زنجیر دیزاین شده اندبروید. اما اگر نیمتنه آستین بلند مجلسی زنانه مد نظرتان است، پیشنهاد میکنم از جنس پارچه سیلک ، گیپور ، دانتل و حریر استفاده کنید

چند نکته مهم در رابطه با کراپ!

  1. اگر می‌خواهید از لباس کراپ براق استفاده کنید بهتر است که ان را با لگ یا شلوار جین بپوشید و برای جذابیت بیشتر فرم اندامتان از کفش پاشنه بلند استفاده کنید.
  2. انتخاب رنگ مناسب بسیار مهم است و شما باید رنگ لباس کراپ خود را با توجه به رنگ پوست خود، فرم اندامتان، رنگ اکسسوری هایتان انتخاب کنید.
  3. اگر بالاتنه توپر دارید از کراپ مشکی استفاده کنید.
  4. اگر بالا تنه خوش فرم دارید از رنگ کراپ های روشن استفاده کنید.
  5. اگر بازو های پری دارید از لباس کراپ آستین دار استفاده کنید.
  6. اگر شکم شما بزرگ است از لباس کراپ تنگ و یا کوتاه استفاده نکنید چون باعث می شود شکمتان بزند بیرون

مزایا و معایب کراپ دخترانه و زنانه چیست؟

  • برای خرید بهینه لباس بالانافی اسپرت ، بایستی ابتدا از سایز بالاتنه خود اطلاع داشته باشید. کافیست با متر دور قفسه سینه ، دور کمر و دور برامدی سینه تان را اندازه بگیرید.
  • اگر قصد ورزش با کراپ ورزشی تان دارید، پیشنهاد میکنم به جنس پارچه شان دقت کنید که قابلیت جذب عرق حاصل از تحرک و فعالیتتان را داشته باشد و پیشنهاد بنده این است که از تیشرت کراپ ورزشی نخی یا پنبه ای استفاده کنید و از کراپ های اسپرت با الیاف پلاستیکی دوری کنید، زیرا این نوع پارچه ها قدرت جذب عرق حین تمرین را ندارند و باعث جوش و التهابات پوستی می شوند.
  • اگر سایز سینه تان کوچک است و همیشه کوچکترین سایز سوتین میپوشید، پیشنهاد میکنم از سوتین های ورزشی اسفنجی ، کاپ دار و جک دار استفاده کنید تا سینه هایتان فرم شیک و گرد بخود گیرد. چون همه سوتین نیم تنه ها بدلیل فشار وارده بر سینه ها قابلیت کوچکتر کردن سایز سینه ها از حد معمول را دارند.
    • بابت بهبود جریان خون در بدنتان، توصیه میکنم نیمتنه تان را بیشتر 3-4 ساعت نپوشید، چون بدلیل بافت چسبان و منسجمش در بلند مدت باعث ایجاد اختلال در خون رسانی می شود، در همچین مواقع می توانید از سوتین دخترانه سبک و کم وزن جایگزین کنید.
    • یکی از نکات مثبت نیم تنه اسپرت ها و سوتین های ورزشی نداشتن قزن میباشد، حذف این تکه فلز مزاحم و یک پارچه بودن انواع نیم تنه، باعث سهولت در پوشیدن و عدم گشاد شدن و تغییر فرمش میشود.
    • اگر به بالا و پایین بودن فرم سینه هایتان حساسید، هنگام خرید به قابل تنظیم بودن بند سوتین نیمتنه تان مطمئن شوید، چون اکثرشان بندهای یک تکه و غیر قابل تنظیم دارند. نکته دیگر این است که به جنس بندها دقت کنید که شل و یا لیز نباشند، چون در ای صورت مکرر از روی شانه های شما می افتد.

کلام آخر…

امیدوارم این پست برای شما مفید و ارزشمند باشد و توانسته باشیم در انتخاب لباستان کمک کرده باشیم

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست