Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 شهریور 1401

لکه های لباس را چگونه پاک کنیم؟ + پاک کردن انواع لکه لباس!

همه چیز درباره لکه های لباس!

  • مهم‌ترین بخش لکه‌ گیری این است که در اسرع وقت تمیزکاری اولیه را انجام بدهید. هرچه سریع‌تر کار پاک کردن لکه را شروع کنید، احتمال اینکه بتوانید آن را برطرف کنید بیشتر است.
  • همیشه قبل از از بین بردن لکه ها، قسمت دیگری از پارچه‌ی موردِنظرتان را امتحان کنید تا مطمئن شوید راه‌حلی که قرار است به‌کار ببرید، به پارچه‌ی شما آسیب نمی‌زند.
  • یک پودر آنزیم‌دار را امتحان کنید. بعضی از شوینده‌ها فرمول خاصی دارند که پروتئین داخل لکه را می‌شکنند.

و حالا اصل مطلب! ممکن است این لکه‌ها باعث بشوند در هربار شست‌وشوی لباس، آن را بسابید و از مواد سفیدکننده استفاده کنید به امید اینکه این‌بار لکه برطرف شود یا شاید هم به‌طورکل منصرف بشوید و از پوشیدن آن لباس صرف‌نظر کنید. بنابراین قبل از اینکه خسته بشوید یا احتمالا پارچه یا لباس لکه‌دار را دور بیندازید، این روش‌ها را امتحان کنید. البته انواع لکه ها قانون پاک کردن مخصوص به خودشان را دارند.

پاک کردن لکه رژ لب از لباس

ابتدا لکه رژ لب را تا جایی که امکان دارد با دستمال حوله ای پاک کنید.

دستمال مرطوب کودک نیز به پاک شدن هرچه بیشتر لکه رژ لب کمک میکند.

رابینگ الکل را روی لکه بکشید و به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا روی لکه رژ لب بماند.

با آب سرد بشویید و بار دیگر این کار را تکرار کنید.

اکنون با یک پارچه الکل را روی لکه بمالید.

اگر پارچه رنگی شد با قسمت تمیز دیگری از پارچه اینکار را ادامه دهید.

سپس با آب سرد بشویید.

مقدار کمی مایع ظرفشویی روی لکه بیاندازید.

با یک پارچه بمالید و با آب سرد آبکشی کنید.

اینقدر این مرحله را تکرار کنید تا لکه به طور کامل پاک شود و یا دیگر هیچ رنگی از لباس خارج نشود.

می‌توانید برای پاک کردن لکه رژ لب بر از لکه‌برهای آماده شرکتی نیز استفاده کنید.

پاک کردن لکه‌ی قهوه و آب‌میوه از روی لباس

ازآنجایی‌که لکه‌های قهوه و آب‌میوه تانین دارند، باید لباس را به‌سرعت لکه‌گیری کرد. مایع ریخته شده‌ی اضافی را از روی لباس پاک‌کنید، سپس آن را به مدت ۴ ساعت در آبی که دارای مقدار مساوی مایع ظرفشویی و مایع سفیدکننده است بخیسانید. سپس آن را با برنامه‌ی شستشو با بالاترین دمای آب بشویید. از این روش برای لباس‌های تیره استفاده نکنید.

پارچه‌ای که با آب انگور قرمز لکه‌دار شده است را با آب انگور سفید خیس کنید و سپس آن را با لایه‌ای ضخیم از خمیر جوش شیرین بپوشانید. بگذارید چند ساعتی در همین حال بماند سپس آنرا به شیوه‌ی همیشگی بشویید.

برای از بین بردن لکه چای یا قهوه می‌توانید با آب ولرم و اسفنج روی آن را نرم بسابید، سپس با استفاده از کمی گلیسیرین لکه گیری کنید.

پاک کردن لکه‌ی لوازم‌ آرایش

کرم پودر، سایه چشم و رژ لب را می‌توان به‌آسانی و به کمک مواد شوینده‌ی مایع لکه‌گیری کرد. مقدار کمی از مواد شوینده مایع را بر روی لکه ریخته، بسابید و سپس مثل همیشه با آب بشویید. همین طور زمان‌هایی پیش می‌آید که اغلب یقه‌ی لباس به مواد آرایشی مایع آغشته می‌شود. لکه‌های ناشی از مواد آرایشی را می‌توان به کمک کِرِم اصلاح و کیسه حمام از بین برد.

برای از بین بردن جای رژلب روی لباس از اسپری مو استفاده کنید.

اگر پودر رژگونه یا برنزه کننده درون کیف آرایش تان شکست، نگران نباشید. پارچه‌ی مرطوب پاک کننده‌ی آرایش به خوبی آن را تمیز می‌کند.

شاید مقداری عطر به طور تصادفی روی لباس ابریشمی شما ریخته شده باشد! کمی الکل اتانول روی یک بانداژ چند لایه (مخصوص بستن زخم) ریخته و بر روی سطح مورد نظر بکشید.

سفیدک حاصل از خوشبوکننده‌های بدن را با مالیدن آرام فوم محافظ آویز (جا رختی) پاک کنید.

پاک کردن لکه روغن 

تا جایی که ممکن است با دستمال کاغذی چربی اضافه را از روی لباس بزدایید. به طور کامل چربی را با پودر بچه بپوشانید. اندکی از مخلوط مایع ظرفشویی و آب را به محل چربی بزنید و صبر کنید. صابون رختشویی یکی از بهترین تمیزکننده‌های روغن از روی لباس است. حتما این روش را نیز امتحان کنید.

روش‌هایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، ساده و در عین حال کاربردی هستند. با این روش‌ها از لکه‌های سمج رها می‌شویم. توجه داشته باشید که دمای آب را بیش از حد زیاد نکنید و به بافت لباس‌ها آسیب وارد نکنید.

پاک کردن لکه عرق

آسپرین له‌شده و آب داغ را به حالت کرمی درآورید و روی لکه بمالید. پس از چند دقیقه لباس را بشویید. این روش را می‌توانید برای آبلیمو هم انجام بدهید. آبلیمو برای لباس‌هایی که جنسشان پلی‌استر است بسیار کاراتر عمل می‌کند.

پاک کردن لکه لباس سفید

جوش شیرین یا آبلیمو دو عنصر قوی از بین برنده لکه‌ها از روی لباس سفید هستند. یک دوم پیمانه جوش شیرین را با یک سطل آب ولرم مخلوط کنید.

لباس سفید را در آن غرق کنید تا مخلوط جوش‌شیرین و آب، یا لیمو و آب، روی لباس را بگیرد. اگر این روش باعث تمیزی کامل لباس سفید شما نشد، بهترین کار استفاده از مخلوطی شبیه به کرم غلیظی از جوش‌شیرین و آب است که روی لکه را بگیرد.

در این حالت پس از ده دقیقه مخلوط را از روی لباس بشویید. همچنین را دیگر استفاده از جوش شیرین به صورت پودر شده و مالیدن برشی لیمو روی آن است. در این روش هم پس از ۱۵ دقیقه محل لکه را بشویید.

روش های طبیعی برای برطرف نمودن لکه های لباس را بدانید!

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از مواد شیمیایی برای پاک کردن لکه ها استفاده نکنند چرا که وقتی خانمی این کار را در منزل انجام می دهد برای سلامتی کودکان خردسال این مواد شیمیایی مضر می باشد.در ذیل مواردی که با آنها میتوان به طور طبیعی لکه بر لباس را پاک کرد آورده شده است.از حمله:

آب لیمو:

به دلیل اینکه دارای اسید استیک می باشد عمل سفیدکنندگی خوبی دارد معمولاً برای لک هایی ک در زیر بغل لباس ها به صورت زرد ایجاد می شود یا زنگ زدگی بسیار مناسب است.

سرکه سفید:

لکه های ناشی از عرق که در زیر بغل لباس ایجاد می شود را از بین می برد و برای از بین بردن لکه های کپک می تواند مفید باشد و استفاده از آن به هنگام آبکشی لباس باعث نرمی لباس و بوی خوش آنها می شود.

همچنین با سرکه سفید ماشین لباس شویی خودتون رو می توانید تمیز کنید و درخشندگی خاصی رو پیدا میکند و همچنین بوی خوبی را به آن می دهد و بوی نامطبوع آن را از بین می برد.

 هیدروژن پر اکسید 3 درصد:

انتخاب مناسبی است و این محصول را می توانید از داروخانه ها تهیه نمایید که معمولاً انتخاب خوبی به عنوان ضدعفونی کننده و همچنین برای از بین بردن لکه لباس ها­ مثل زردی زیر بغل و زردی ناخن­­ها می باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست