Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
17 مهر 1401

لکه کیک روی لباس‌ را چگونه از بین ببریم؟ + نحوه تمیز کردن لکه شکلات و شیرینی روی لباس‌!

همه چیز درباره پاک کردن لکه کیک و شکلات روی لباس‌!

همه کودکان عاشق تزیینات روی کیک‌ها می‌باشند. این تزئینات روی کیک شامل رنگ‌های روشنی می‌باشد و از این رو اگر با لباس تماس داشته باشند، پاک کردن آن‌ها دردسر است. در این جا به شما یاد می‌دهیم چگونه لکه کیک روی لباس کودکان خود را پاک کنید.

لکه‌ی کیک

بیشتر تزیینات روی کیک از مایه پنیر خامه‌ای، کره و یا شیرینی جات بر پایه چربی می‌باشند که با رنگ غذا مخلوط شده‌اند. برای این که بهترین نتیجه را به دست بیاورید، بسیار اهمیت دارد تا به محض لکه شدن لباس کودک خود، سریعاً آن را تمیز کنید.

ابتدا سعی کنید باقی مانده مواد کیک را روی لباس بر دارید. بهتر است این کار را با پشت چاقو یا کارت اعتباری یا قاشق انجام دهید تا روی بخش‌های دیگر لباس پخش نشود. هیچ وقت آن قسمت از لباس را بهم نسابید و فشار ندهید که تنها موجب تثبیت لکه روی لباس کودک خود می‌شوید.

از بین بردن لکه کیک از روی لباس کودکان

بعد از برداشتن اولیه لکه کیک از روی لباس، اگر امکان دارد، پشت پارچه لباس را که لکه شده است زیر شیر آب سرد بگیرید. در غیر این صورت می‌توانید یک دستمال سفید را و یا حوله کاغذی را در آب سرد فرو ببرید و روی لکه بکشید. سرما به از بین بردن این لکه‌ها کمک شایانی می‌کند.

مرحله سوم

سریعاً مقداری از یک محلول پاک کننده لکه را روی آن قسمت از لباس کودک خود بریزید و یا از یک شوینده مایع غلیظ استفاده کنید. تا بطور کامل به خورد بافت پارچه برود.

مرحله چهارم

سعی کنید با انگشتان خود و یا یک مسواک با موهای نرم و لطیف، شوینده را روی آن قسمت از لباس بیشتر بمالید تا در پارچه نفوذ کند. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بگذرد و سپس بر اساس اطلاعات موجود روی برچسب لباس کودک خود، آن را بشویید.

بعد از شستن، نگاه کنید که اگر لکه از بین رفته باشد، می‌توانید با دمای بالا آن را خشک کنید. در غیر این صورت، دمای بالا می‌تواند موجب ماندگاری لکه شود و از این رو پاک کردن آن سخت می‌گردد.

پاک کردن شکلات از روی لباس و پارچه چگونه است

۱- در ابتدا قسمت های سفت شکلات را از روی لباس جدا کنید. شکلات را به ارمی خرد کنید و از روی لباس جدا کنید. اگر شکلات خیلی سفت بود و جدا نمی شد، یک بطری اب سرد روی شکلات قرار دهید و بگذارید یک ساعت بماند. پس از اینکه سفت شد آن را با قاشق و یا نوک یک کارد خرد کنید و از لباس جدا کنید.

توجه:اگر آبنبات قیچی، آدامس و یا هر گونه شکلات و شیرینی که خیلی چسبناک بود روی لباس ریخت، در ابتدا قسمت هایی که جدا می شوند را بردارید و روی لباس تکه های یخ قرار بدهید. پس از یک ساعت مابقی مواد را می توانید پاک کنید.

حالا وقت آن رسیده است که لکه مانده شکلات را از روی لباس بردارید. این کار را می توانید با یک قاشق چایخوری سرکه، یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و یک فنجان اب گرم انجام دهید. مقداری اسفنج بردارید و به این محلول آغشته کنید و روی لکه بپاشید سپس ده دقیقه منتظر بمانید.

درون یک سطل آب یک یا دو قاشق غذا خوری سود سوز آور بریزید. لباس یا پارچه‌های کثیف شده را درون آن قرار دهید و اجازه دهید یک ساعت در آب بماند. سپس آن را در آورده و با آب شستشو دهید.

اگر لکه خیلی سخت بود می توانید یک شب لباس یا پارچه را درون سفید کننده قرار دهید و صبح آن را خوب با آب بشویید.

چگونه لکه‌های رنگ خوراکی را از لباس های خود پاک کنیم

1. لکه را زیر آب سرد بگیرید

پاک کردن رنگ خوراکی از روی لباس و فرش با چند روش ساده

هرچه سریع تر نقطه لک شده را به طور برعکس (لباس را پشت و رو کنید) و مستقیماً زیر شیر آب سردی که کاملاً باز است نگه دارید تا لکه از روی پارچه پاک شود. اگر رنگ خوراکی به شکل پودر یا ژل است، آن را با دست یا با پارچه مالش ندهید زیرا باعث می‌شود که رنگ حتی بیشتر به خورد پارچه برود. مواد جامد را با یک چاقو بردارید و پودرهای موجود را بتکانید.

مواد شوینده یا لکه بر را بر روی آن بمالید

پس از شستشو با آب، از مقداری شوینده مایع که حاوی آنزیم هایی است که لکه هایی مانند تاید یا پرسیل را از هم جدا میکند یا یک لکه بر ، بر روی لکه ، استفاده کنید. با انگشتان خود یا یک برس نرم روی لکه‌بر بکشید و قبل از شستن لباس، اجازه دهید حداقل 15 دقیقه بر روی لباس شما باقی بماند.

در سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن لباس را خیس کنید

اگر لکه باقی ماند، محلولی از آب خنک و سفید کننده مبتنی بر اکسیژن (OxiClean، Clorox 2، Country Save Bleach یا Purex 2 Color Safe Bleach) را باهم مخلوط کنید.از دستورالعمل های بسته بندی برای اینکه بدانید چه مقدار از محلول را در آب بریزید استفاده کنید. تمام لباس را به طور کامل زیر آب بگیرید و اجازه دهید حداقل هشت ساعت در آن خیس بخورد.

طبق روال و معمول خود آن را بشویید

اگر لکه از بین رفت، طبق معمول آن را بشویید.اگر لکه روی لباس باقی ماند، محلول سفید کننده اکسیژن و آب را مخلوط کرده و ر.ند را دوباره تکرار کنید.ممکن است این کار با چندین بار خیساندن آن طول بکشد تا لکه از بین برود

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست