Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 مهر 1401

مانتو زنانه را چگونه اتو بزنیم؟ + نحوه اتو کردن مانتو!

همه چیز در رابطه با اتو زدن مانتو

مانتوهای تازه اتو شده، به نظر بسیار عالی می آیند: تمیز مرتب و بدون چروک. از نظر بسیاری از مردم، اتو کردن واقعا باعث بی نقص به نظر رسیدن تیپ و استایل می شود و زمانی که شروع به استفاده از آن می کنید، متوجه می شوید که خیلی هم چیز بدی نیست و شاید هم نسبت به استفاده از آن معتاد شوید. با تمامی این اوصاف، ممکن است از این که مانتوی جدید خود را اتو کنید، بترسید.

یقه را اتو کنید

ابتدا با قسمت داخل یقه شروع کنید. بهتر است از مرکز یقه شروع کرده و به طرفین پیش بروید تا از ایجاد چین و چروک مجدد ممانعت به عمل بیاورید. مانتوی خود را برعکس کنید و همین کار را با بخش بیرونی یقه انجام دهید. 

توصیه: همیشه دمای اتو را بر اساس آن چه که در برچسب متصل به مانتوی تان نوشته شده است، تنظیم کنید. اگر هم شک دارید از کم ترین دمای ممکن اتو استفاده نمایید. 

 شانه های مانتو را اتو کنید

یکی از شانه های مانتو را در داخل بخش باریک میز اتو قرار دهید و سپس از بخش حلقه آستین شروع به اتو کشیدن کنید. همین کار را با شانه دیگر مانتو انجام دهید. 

توصیه: از بطری آب استفاده کرده و مقدار آب روی بخشی از مانتو که می خواهید اتو کنید، اسپری نمایید تا به راحتی چین و چروک های آن قسمت را صاف نمایید. 

میان دکمه های مانتو را نیز اتو بکشید

دفعه بعدی که می خواهید مانتوی خود را اتو کنید، به فاصله های میان دکمه ها دقت کنید. مراقب باشید تا آن ها را از قلم نیندازید. هم چنین سعی کنید تا اتو را روی دکمه ها قرار دهید، زیرا گرمای آن باعث می شود تا دکمه ها ترک بخورند و یا حتی بشکنند. 

توصیه: مانتوی خود را بلافاصله بعد از اتو کردن جایی آویزان کنید تا از این که دوباره چروک شود، ممانعت به عمل بیاورید.

هم چنین در این جا می خواهیم ترفندهایی به شما یاد بدهیم تا بتوانید بدون اتو، مانتوهای خود را صاف و بدون چروک نمایید. 

گاهی اوقات زمان کافی ندارید تا بنشینید و مانتوهای خود را اتو کنید و یا شاید اصلا اتوی مناسبی در منزل در اختیار نداشته باشید و یا نمی توانید اتوی خوبی پیدا کنید. در این شرایط، ترفندهایی وجود دارد که می توانید بدون نیاز به اتو، به هدف خود دست یابید.

از حمام استفاده کنید

شاید به نظر جالب برسید، اما آویزان کردن لباس های تان مستقیم در حمام و یا نزدیک به در حمام، و در حالی که آب داغ باز است و بخار تمام حمام را گرفته است، روش عالی برای خلاص شدن از شر چین و چروک ها می باشد. تنها مشکل این است که ممکن است با یک اشتباه، مقداری آب به مانتو پاشیده شود. 

 آستین ها و سر آستین های مانتوی خود را اتو کنید

در ادامه آموزش روش اتو کردن مانتو به روش صحیح – آستین را روی میز اتو به صورت مسطح قرار دهید، به گونه ای که اگر آستین دارای دکمه و یا بند بود، رو به رو قرار بگیرد. ابتدا سر آستین را اتو کنید و سپس هم چنان به سمت حلقه آستین پیش روید. همین کار با آستین دیگر مانتوی خود انجام دهید

نکات اتو زدن مانتو

بهتر است قبل از اتو زدن به دکمه‌ها و امکانات اتو دستی خود توجه کنید و در استفاده از آنها راحت عمل کنید. بعضی از پارچه‌ها به اسپری بخار یا آب در اتو زدن نیاز دارند و بدون استفاده از دکمه‌های مخصوص این کار روی اتو به سختی می‌توان چروک آنها را برطرف کرد و آنها را به حالت مطلوب استفاده درآورد.

  • اتوی مانتو از قسمت پشت و پشت یقه شروع می‌شود. برای این کار لازم است مانتو روی یک سطح یا پایه اتو قرار بگیرد و چند بار یقه و پشت اتو کشیده شود.
  • بعد نوبت به جلوی مانتو و یقه آن می‌رسد. از حرکات سریع و هدفمند برای این کار بهره بگیرید.
  • در مرحله بعدی آستین‌ها از بالا و سمت سرشانه به پایین و آستین اتو کشیده می‌شوند. بهتر است در حین این عمل از حرکات کوتاه و بادقت برای اتو زدن مانتو بر اساس نوع پارچه استفاده شود.
  • اتو کشیدن قسمت سرشانه بخش مهمی از اتو زدن مانتو است که لازم است با دقت زیادی انجام شود.

در نهایت بعد از اتو کشیدن برای آویزان کردن مانتو دکمه‌های بالا و وسط آن را ببندید تا اتوی مانتو خراب نشود. در مانتوهایی که جلو باز هستند و دکمه ندارند هم استفاده از یک سنجاق یا کمربند برای شل نگه داشتن کمر مانتو توصیه می‌شود. بهتر است قبل از پوشیدن مانتو اجازه بدهید کاملا خشک و خنک شود. این کار احتمال چروک شدن مجدد و سریع آن را کاهش می‌دهد.

اهمیت نوع پارچه در اتو زدن

توجه نکردن به اهمیت نوع پارچه در اتو زدن مانتو می‌تواند نتایجی جبران‌ناپذیر مثل جمع شدن و مچاله‌شدن، براق شدن و در بهترین حالت درست اتو نشدن مانتو و تلف شدن زمان را در پی داشته باشد. مانتوهایی که از جنس پلی‌استر هستند در صورت مرطوب نشدن قبل از اتو زدن براق می‌شوند و لایه‌ای پلاستیکی روی آنها را می‌گیرد. مانتوهای مخملی با اتوی معمولی خراب می‌شوند و لازم است به خشکشویی داده شوند. مانتوهای نایلونی جمع می‌شوند و مانتوهای اکریلیک باید حتما پشت و رو اتو شوند.

هر پارچه‌ای ویژگی‌ها و درجه مقاومت مشخصی در برابر حرارت و رطوبت دارد و بدون توجه کردن به نوع پارچه، اتو زدن آن می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند و در نهایت به نتیجه مورد نظر منجر نشود. برای اینکه یک مانتو طراحی و کیفیت بالای پارچه و دوخت خود را نشان بدهد لازم است درست و بر اساس پارچه‌ای که دارد اتو زده شود. اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و در ادامه با نحوه اتو زدن مانتو بر اساس نوع پارچه آشنا می‌شویم.

مثال هایی از اتو زدن مانتو ها

نحوه اتو زدن مانتو کتان

مانتوهایی که از جنس پارچه کتان هستند به‌راحتی با اتوی دستی خانگی اتو می‌شوند. کافی است در هنگام اتو زدن آنها دما و درجه بخار اتو روی درجه بالا قرار بگیرد و دقت لازم در اتو کشیدن لحاظ شود. مانتوهای کتان با اتو کشیدن به حالت اصلی طراحی خود بر می‌گردند اما در صورت خطا در اتو کشیدن خط اتو روی آنها باقی می‌ماند.

نحوه اتو زدن مانتو ابریشم

ابریشم هم مانند مخمل یکی از جنس‌های پارچه است که هیچ وقت نباید آن را اتو زد. اما اگر قصد این کار با استفاده از اتو دستی خانگی را داشته باشید بهتر است درجه اتو روی حرارت کم و بدون اسپری بخار قرار بگیرد.

نحوه اتو زدن مانتو جین

مانتوهایی که از جنس پارچه جین هستند به‌راحتی و با دقت در خانه اتو می‌شوند. برای اتو زدن مانتو جین لازم است درجه حرارت و بخار اتو دستی خانگی روی بالاترین درجه قرار بگیرد و از حرکات سریع برای باز کردن چروک‌های مانتو استفاده کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست