Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
13 شهریور 1401

مانتو کلوش یا خطی چیست؟ + انواع مانتو کلوش کدامند + نحوه دوخت مانتو کلوش!

دامن خطی یا کلوش را بشناسید!

دامن یکی از محبوب ترین پوشش های زنانه به شمار می رود که با داشتن قدمتی طولانی، ریشه در فرهنگ بشری دارد. این لباس زیبا همواره مورد پسند بسیاری از بانوان و مردان بوده است. از مهم ترین نکاتی باید درباره دامن دانست، مهندسی مناسب و کاملا منطبق بر نیازهای اساسی بانوان است. از این رو این لباس همواره در کمد همه بانوان یافت می شود و از گذشته تا کنون وجود داشته است. دامن کلوش یا خطیِ شبیه اِی (A) یکی از انواع دامن زنانه است که با نگاهی دقیق به آن متوجه شباهت آن با حرف اِی (A) در زبان انگلیسی کاملا مشخص است. این مدل دامن از قسمت کمر به‌سمت پایین گشاد می‌شود و راحتی و آزادی اندام بانوان را به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر نیز جنس این نوع دامن ها بسیار مهم است که توجه و دقت در زمان خرید می تواند تاثیر مستقیمی بر رضایت از خرید داشته باشد. همچنین این دامن برای فصل های گرم سال بسیار مناسب است و این امکان را فراهم می کند تا گرمای تابستان کنترل شود و اندام ها دچار سوختگی نشوند.

این نوع دامن الهام گرفته شده از مدل کلاسیک این پوشش زنان است که با داشتن برش های خاص و همچنین بهره مندی از چین های ساده، زیبایی چشمگیری را به همراه دارد. تقریبا می توان گفت که از این نوع دامن می توان با توجه به نوع مراسم و نوع مکان در همه جا از آن استفاده نمود. از نکات مهمی که باید درباره ویژگی های این پوشش عنوان نمود، موضوع اندازه های آن است که می تواند قد آن تا روی پاها در بلند ترین حالت و تا روی زانوها، در کوتاه ترین حالت باشد. از این رو لازم است تا با دقت نوع آن انتخاب شود تا علاوه بر به وجود آوردن یک تصویر زیبا از خود، بتوان ست های زیبایی بین دیگر لباس ها و زیورآلات با آن ها ایجاد نمود. به دلیل داشتن طراحی های زیبا، معمولا این نوع دامنها در رنگ های شاد و روشن، جلوه بیشتری دارند و این امکان را می دهند تا بانوان با انتخاب گزینه های بهتری البسه خود را انتخاب نمایند. همچنین می توان به همراه این نوع دامن از صندل های زنانه استفاده نمود که زیبایی خیره کننده ای را برای بانوان خصوصا دختران جوان به همراه دارد.

 انواع دامن کلوش کدامند؟

این نوع دامن، از جمله دامن‌هایی است که دوخت آن به راحتی انجام می‌شود و به آسانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عوامل سبب شده است که جزو دامن‌های پرطرفدار در بین خانم‌ها به حساب بیاید. انواع مختلفی از این دامن دوخته می‌شود که می‌توان به تمام کلوش، نیم کلوش، نیم کلوش کمرکش، یک کلوش، نیم کلوش پشت بلند، کلوش نامتقارن، کلوش با درز، کلوش کوتاه، کلوش کوتاه پیله دار، کلوش کوتاه مجلسی، کلوش گلی گلی، کلوش بلند حریر، کلوش کوتاه مخروطی و کلوش اروپایی اشاره کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با مهم‌ترین انواع کلوش آشنا شوید.

دامن یک کلوش

از دیگر مدل‌های این نوع دامن، می‌توان به یک کلوش اشاره کرد. الگوی دامن یک کلوش تقریباً شبیه الگوهای قبلی هست با این تفاوت که فقط روی یک لای از پارچه برش زده می‌شود. برای رسم الگوی این مدل دامن کلوش، دور کمر تقسیم بر 5/1 می‌شود و نتیجه حاصل از عدد یک، کم می‌شود. برای دکمه و جا دکمه، 3 سانتی‌متر اضافه می‌شود. مراحلی که در دامن تمام کلوش و نیم کلوش انجام دادیم را پیش می‌رویم، ولی اندازه 1 به 2 و 1 به 3 را عوض می‌کنیم.

دامن نیم کلوش

از دیگر نمونه‌های دامن کلوش، مدل نیم‌کلوش است. این مدل دامن، مناسب هر اندام و با هر سن و سالی هست. پارچه‌های نرم و لطیف برای دوخت این مدل دامن، مناسب‌تر هستند. شکل دامن نیم‌کلوش، به این صورت است که در ناحیه باسن، جذب بدن است و از خط باسن به بعد که به سمت پایین می‌آید در دامن، موج‌هایی با اندازه کوچک وجود دارد که زیبایی دامن را دو چندان می‌کند. برای دوخت دامن نیم‌کلوش، به متراژ قد دامن به اضافه 10 سانتی‌متر به شکل دولای بسته، پارچه لازم هست.

پارچه های مورد استفاده برای دوخت دامن کلوش چه هستند

تنوع پارچه برای دوخت این نوع دامن زیاد است. به عنوان مثال می‌توان به پارچه‌های نخی، کتان، پنبه و تور اشاره کرد. دوخت دامن کلوش با استفاده از تور، نیاز به آستری دارد. برای دوخت آستری دامن، متراژ آستری 5 سانتی‌متر از قد دامن کوتاه‌تر در نظر گرفته می‌شود، برای اینکه آستری از زیر دامن، نمایان نباشد. کمر دامن به دو صورت کشی و زیپی نیز دوخته می‌شود. پیراهنی که معمولاً به همراه این نوع دامن پوشیده می‌شود به صورت آستین کوتاه است و رنگ آن طوری انتخاب می‌شود که با رنگ دامن متناسب باشد.

الگوی دامن تمام کلوش

در اینجا برای اینکه الگوی دامن تمام کلوش را رسم کنیم، اندازه‌های فرضی را به کار می‌بریم. اندازه دور کمر: 66 سانتی‌متر و اندازه قد دامن: 72 سانتی‌متر هست. کاغذی را تهیه می‌کنیم و در گوشه آن، دو تا خط را به گونه‌ای رسم می‌کنیم که بر هم عمود باشند. نقطه‌ای که دو تا خط به هم می‌رسند، نقطه 1 نام دارد. یک ششم دور کمر را به دست می‌آوریم و عدد حاصل را از نیم سانتی‌متر کم می‌کنیم. سپس با استفاده از گونیا و عدد حاصل نقاطی به دست می‌آید که نقطه 2 و 3 نامیده می‌شود.

در مرحله بعد برای اینکه خط لبه دامن را رسم کنیم از نقطه 1 به میزان فاصله 2<–1 که با قد دامن جمع شده است را نشانه می‌گذاریم. در اینجا، نقطه 4 و 5 به دست می‌آید. هلال حاشیه دامن را با متر ترسیم می‌کنیم. برای اینکه پارچه را با استفاده از این الگو، برش بزنیم دو بار این کار را انجام می‌دهیم.

نکته: این الگو مربوط به دامن تمام کلوشی هست که یک درز دارد. چنانچه می‌خواهید دامن بدون درز باشد، باید پارچه بیشتری خریداری کنید.

روش دوخت مانتو کلوش

  • 1-     ابتدا اندازه دور كمر را تقسيم بر 3 نماييد و آن را k بناميد. 2-     سپس براي مشخص نمودن اندازه شعاع كمر k/20 را بدست آوريد و از k كم كنيد. 3-     در اين مرحله دو خط عمود بر هم بكشيد به طوري كه اندازه اين دو خط مي شود اندازه شعاع كمر به علاوه اندازه قد دامن 4-     حال نقاط كمر و قد دامن را مشخص كنيد و آنرا به صورت نيم دايره بكشيد.   5-     در اينجا مي خواهيم نوعي دامن لنگي كلوش را آموزش بدهيم براي اينكار به روش زير عمل مي كنيم. 6-     دور كمر + اندازه ميزاني كه مي خواهيد روي پارچه قرار بگيرد *2 به علاوه ميزان سجاف *2 به علاوه زاپاس = K 7-     R=K/2/3.14 8-     لذا روي پارچه يك دايره به شعاع R براي دور كمر و به طول قد دامن مي كشيم. 9-     به طور مثال اگر دور كمر 60 سانت و ميزان لنگي دامن 40 سانت باشد و سجاف را به ميزان 4 سانت در نظر بگيريم با احتساب 1.5 سانت زاپاس بدست مي آيد.  K=60+40+4+1.5= 105.5    انگاه  R=105.5/2/3.14= 16.8 10- پس در ابتدا روي پارچه نيم دايره اي به شعاع 16.8 سانت بكشيد و سپس نيم دايره به ميزان 16.8 + قد دامن + 3 سانت به عنوان حاشيه پايين بكشيد. 11- حال آنرا ببريد. 12- مقدار زاپاس را روي هر دو طرف مشخص كنيد و اطو بزنيد و سپس ميزان سجاف را در نظر بگيريد اتو بزنيد و برگردانيد. 13-  سپس پايين دامن را بدوزيد. 14- حال براي كمر دامن دور كمر را به علاوه دوبرابر ميزان لنگي به علاوه زاپاس و سجاف كه قبلا ايجاد كرده ايد در نظر بگيريد به علاوه 2 سانت بيشتر براي حلقه اي كه مي خواهيد به كمر وصل كنيد با عرض 10 سانت و  آنرا ببريد و به آن لايه بزنيد. سپس نواری دیگر به اندازه ۱۹ سانت و عرض ۹ سانت ببرید برای حلقه دامن . 15- حال مطابق شكل آنرا به دامن سنجاق كنيد. سپس كمر را به دامن بدوزيد و كمر بعدي را در قسمت بعدي به كمر دوخته شده به دامن بدوزيد و اتو بزنيد و بر گردانيد و به دامن وصل كنيد. 16- حال  حلقه را به كمر دامن وصل كنيد . 17-  يك دكمه قابلمه يا گيره دامن به آن بدوزيد. 18- دامن شما به پايان رسيد.

سخن آخر…

امیدوارم از مطالعه این پست بهره کافی را برده باشید و امیدواریم توانسته باشیم این مانتو زیبا را به شما معرفی کنیم

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست