Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
24 آذر 1401

مزوتراپی پوست یعنی چه؟ + انواع مزوتراپی !

با گذشت زمان پوست نازک و بافت چربی کمتر می‏ شود و گاهی ممکن است بر اثر عامل ارثی و ژنتیکی مشکلات پوستی ایجاد شود.

 

در مزوتراپی پوست با چندین تزریق زیر جلدی، مقادیری از ترکیب اسید هیالورونیک، ویتامین‌ها، آمینواسیدها، آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری، مواد معدنی و سایر عناصر فعال، باعث درمان انواع مشکلات پوستی صورت، گردن و ناحیه فوقانی سینه می‌گردد.

 

مزوتراپی پوست در چه مواردی کاربرد دارد؟

› مزوتراپی تکنیکی غیر جراحی است که با تزریق ویتامین‏ ها، آنزیم‏ ها، هورمون‏ ها و عصاره گیاهی باعث جوان‏سازی و کلاژن‏ سازی پوست می ‏شود.

 

› ترکیبات مزوتراپی می‏ تواند مسائل پوستی را به طور خاصی مورد هدف قرار دهد. این روش یک درمان قطعی برای از بین بردن لک (ملاسما) و بهبود چین ‏وچروک‏ ها است. همچنین منجر به سفت شدن و لیفت پوست می‏ گردد.مزوتراپی همچنین می تواند برای اسکار آکنه استفاده شود

 

روش کار مزوتراپی چگونه است و ازچه موادی تشکیل شده است؟

› مزوتراپی پوست برای افراد مختلف با اهداف متفاوت انجام می‏ گیرد و با توجه به آن مواد ترکیبی تغییر می‌کند. در نهایت ترکیب آماده شده با استفاده از  سوزن‏ های بسیار ریز برای تزریق به لایه میانی پوست (مزودرم) با فاصله چند میلی‏متر از هم تزریق می ‏شود.

 

› مزوتراپی گردش خون را در زیر پوست بهبود می‏ بخشد و التهاباتی را که به پوست آسیب می‏ رساند برطرف می‏ کند. متخصصان برای درمان‏ های مختلف از ترکیبات متفاوت استفاده می ‏کنند.

 

 برای رسیدن به نتیجه عالی در روش مزوتراپی پوست به چندین جلسه پیاپی نیاز است که طبق نظر پزشک متخصص تعیین می ‏شود ، به ویژه اگر سطح پوست شما از بین رفته باشد، اسید هیالورونیک موجود در محلول باعث ایجاد حجم در پوست می‏ گردد، در حالی که دیگر آنتی‏ اکسیدان‏ ها و اسیدهای آمینه دارای اثر ضد التهابی هستند که باعث شفافیت، صاف و نرم شدن پوست می‏ شود.

 

علاوه بر هیالورونیک اسید و اسیدهای آمینه دیگر مواد موجود در محلول مزوتراپی عموما شامل ویتامین E، B و C، استیل هگزاپپتید 3 و استیل تتراپپتید 5 می‏ شود.

 

مواد موجود در مزوتراپی چه اثراتی دارند؟

› ویتامین‏های E، B و C می ‏توانند به بهبود سلامت پوست و کلاژن‎سازی کمک کنند. ویتامین E و C در کاهش آسیب ‏های ناشی از رادیکال‏ های آزاد تاثیرگذار هستند. هر کدام از دسته‏ های ویتامین B شامل (B1، B2، B3، B5، B6، B7، B9، B12) از منابع مختلفی گرفته می ‏شوند و تاثیرات متفاوتی بر روی پوست می‏ گذارند.

 

استیل تتراپپتید 5 باعث افزایش الاستیسیته و شفافیت کلی پوست می ‏شود. استیل هگزاپپتید 3 مهم‏ترین محصول ضد پیری پوست است و عملکردی مشابه بوتاکس دارد.

 

فرایند مزوتراپی صورت

استفاده از داروی بی حسی در این تکنیک بسته به نظر پزشک دارد. در مزوتراپی از سوزن‌های کوتاه مخصوص، برای تزریق مواد استفاده می‌شود. البته این امکان وجود دارد که مواد از طریق یک اسلحه مکانیکی تزریق شوند. به این ترتیب تزریق مواد در مدت زمان کوتاه‌تر و در سطح بیشتری صورت می‌گیرد.

تزریق مواد را می‌توان به عمق‌های مختلف پوست انجام داد (عمق ۱ تا ۴ میلی متر) و تعیین این موضوع به نظر پزشک و نیازهای پوستی شما بستگی دارد. حجم مواد تزریق شده در این تکنیک نیز بسته به نظر پزشک تعیین می‌شود.

 

با این حال برای دستیابی به نتایج دلخواه، به احتمال زیاد به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. تعداد جلسات مورد نیاز به طور میانگین ۳ تا ۵ جلسه برآورد شده است. تزریق‌ها در شروع دوره بین ۷ تا ۱۰ روز انجام می‌شود.

 

با این حال اگر پوست علائم بهبودی از خود نشان دهد، جلسات درمان به هر دو هفته یک بار تا یک جلسه در ماه تغییر می‌کند.

 

عوارض جانی و خطرات مزوتراپی صورت

پیش از هر گونه تصمیم‌گیری، آشنایی با عوارض و خطرات پیش رو الزامی است. مزوتراپی، تکنیکی با حداقل ریسک و عوارض جانبی است؛ البته به شرطی که پزشک متخصص یا فردی آموزش دیده این تکنیک را پیاده سازی کند. به این ترتیب دستیابی به نتایج دلخواه دور از ذهن نخواهد بود.

 

عوارض جانی و خطرات مزوتراپی صورت

 

با این حال مزوتراپی درست مانند سایر روش‌های درمانی کاملاً بدون خطر و عوارض نیست. برخی از عوارض جانبی گزارش شده از این تکنیک درمانی شامل موارد زیر می‌شود:

 

  • درد،
  • حساسیت،
  • تورم و خارش پوست،
  • قرمزی و کبودی،
  • عفونت،
  • حالت تهوع،
  • برجسته شدن محل تزریق،
  • ظاهر شدن لکه‌های تیره روی پوست،
  • باقی ماندن جای زخم.

 

مزوتراپی صورت برای چه افرادی مناسب است؟

همه افراد دارای سن ۱۸ سال به بالا این امکان را دارند که از مزایای این تکنیک بهره‌مند شوند. به طور کلی این تکنیک برای قسمت‌های مختلفی از بدن مانند شکم، ران، پاها، بازوها و از همه مهم‌تر صورت کاربرد دارد.

 

اما هدف اصلی اجرای این روش درمانی چیست؟

  • کاهش یا از بین بردن چربی‌های اضافی،
  • کاهش سلولیت،
  • رفع چین و چروک‌ها و خطوط ریز صورت،
  • کمک به سفت شدن پوست،
  • رفع لکه‌های تیره از پوست،
  • کمک به درمان آلوپسی.

 

در مزوتراپی به کمک مواد و داروهای مختلف، گردش خون بهبود پیدا می‌کند و معضلات پوستی او برطرف می‌شود. در واقع اثربخشی این تکنیک بیشتر از هر عامل دیگری به اهداف و نیازهای فرد بستگی دارد.

 

به عنوان مثال اگر چین و چروک معضل اصلی پوست شما باشد، از موادی مخصوص برای رفع چین و چروک استفاده می‌شود. به همین خاطر این تکنیک، درمانی تخصصی است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست