Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
9 آبان 1401

مضرات سوتین چیست؟

همه چی درباره مضرات سوتین!

زنان به دلیل آفرینش متفاوتی که از مردان دارند، لباس‌زیرشان شامل دوتکه مجزا می‌شود، شورت و سوتین. سوتین که بیشتر قدیمی‌ها آن را بانام کرست یا سینه‌بند می‌شناسند برای نگهداری سینه زنان طراحی‌شده است.

زنان در قرن‌های گذشته نیز از این پوشاک استفاده می‌کردند اما گذشت زمان ‌بر طراحی و فرم آن تأثیر گذاشته و امروزه در بازار شاهد انواع و اقسام سوتین در مدل‌ها و طرح‌های گوناگون هستیم.

پوشیدن سوتین اهمیتی فراتر از یک پوشش دارد و بسیاری معتقدند که بر سلامتی و فرم سینه‌های زنان تأثیرگذار است و در صورت عدم استفاده از آن با عوارض نبستن سوتین روبه‌رو خواهیم بود که ممکن است اثراتی جبران‌ناپذیر بر بافت و شکل سینه بگذارد.

بهتر است نگاهی بیشتر از پوشینه به سوتین داشته باشید تا از این به بعد در انتخاب آن دقت کرده و لباس‌زیری را خریداری کنید که علاوه بر پوشش و زیبایی، برای سلامت بدن هم زیانی نداشته باشد.

سوتین مناسب ضامن سلامتی سینه

لباسی که افراد بیشترین ساعات شبانه‌روز به تن دارند، لباس‌زیر است. برخی ممکن است حتی لباس‌زیر خود را دو روز یا سه روز یک‌بار تعویض کنند که این عادت به‌هیچ‌عنوان بهداشتی نیست و سلامت اندام جنسی را به خطر می‌اندازد. سوتین نیز یکی از لباس‌هایی است که خانم‌ها ساعات زیادی از طول روز آن را به تن دارند.

از طرفی فرم سینه و زیبا دیده شدن آن برای هر زنی اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین سوتین از دو جنبه زیبایی و سلامتی قابل‌بررسی است و خانم‌ها هنگام خرید سوتین باید این دو نکته را در نظر بگیرند.

نکاتی که برای انتخاب سوتین مناسب باید بدانید

حالا موضوع اصلی این است که بستن سوتین آیا ضروری است؟ عوارض نبستن لباس‌زیر زنانه و یا خوابیدن با سوتین چیست؟ در پاسخ باید گفت که بین کارشناسان بر سر موضوع بستن یا نبستن سوتین در طول روز اختلاف وجود دارد.

مسلماً همه آن‌ها به عوارض بستن سوتین نامناسب معتقد هستند؛ زیرا سوتینی که از الیاف نامرغوب تهیه‌شده و از طرفی دیگر فرم و سایز آن استاندارد نیست در طولانی‌مدت موجب تغییر فرم سینه شده و حتی ممکن است برای بافت سینه نیز خطرناک باشد و حساسیت‌های پوستی هم از معضلات دیگری است که فرد را درگیر می‌کند.

لازم معیارهای مشخصی برای انتخاب سوتین مناسب به ذهن بسپاریم تا انتخابی سالم و زیبا داشته باشیم.

عوارض بستن سوتین هنگام خواب(اگر سوتین نبندیم چه میشود)

عوارض نبستن سوتین یکی از معضلاتی است که ممکن است دامن‌گیر زنان شود از طرف دیگر خوابیدن با سوتین نیز جای بحث و بررسی دارد. متأسفانه بسیاری از خانم‌ها بر این باورند که بستن سوتین هنگام خواب سینه آنان را خوش‌فرم تر می‌کند. این تفکر اشتباهی است. شاید هنگام خواب تنها زمانی باشد که عوارض نبستن سوتین شما را تهدید نمی‌کند.

آیا نبستن سوتین در طول روز، عوارض جانبی دارد؟

تا به امروز هیچ مدرک علمی، ثابت نکرده است که افتادگی سینه ها، به دلیل نبستن سوتین میباشد. با این حال، بانوانی با سینه هایی بزرگ، احتیاج به پوشیدن سوتین در طول روز دارند. به این دلیل که، وزن پستان ها؛ میتواند باعث درد کمر و حتی فشار بیش از حد بر دهانه رحم شود.
مشکل دیگر نپوشیدن لباس زیر به هنگام ورزش کردن است. فقط با یک پیاده روی ساده، سینه معمولا سه تا چهار سانتی متر حرکت میکند. با انجام فعالیتهای سنگین تر، این جابه جایی افزایش می‌یابد

آیا سوتین باعث سرطان سینه میشود؟

در دهه 1990، این باور عمومی وجود داشت که استفاده هر روزه از کرست میتواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. آیا این موضوع واقعیت دارد؟ آیا نسبتن سوتین عوارض دارد؟ خیر. در آن زمان، آنها معتقد بودند، سینه بند مانع از جریان طبیعی سموم موجود در پستان ها میشود. بعدها، تحقیقات زیادی نشان داد که هیچ ارتباطی بین لباس زیر و سلولهای سرطانی وجود ندارد.
در واقع، بستن سوتین به طور روزانه هیچ تاثیری بر سرطان سینه نخواهد داشت. انجمن سرطان آمریکا، طی مطالعات و آزمایشاتی این موضوع را کاملا رد مینماید. اگر از پوشیدن این لباس زیر در طول روز حس راحتی دارید، نیازی نیست به عوارض جانبی آن فکر کنید. زیرا هیچکدام توسط تحقیقات پزشکی اثبات نشده اند.

عوارض جدی سوتین های تنگ

سوتین های تنگ علاوه بر اینکه احساس راحتی را از شما می گیرند تاثیرات منفی دیگری برای سلامتی شما خواهند داشت که شامل:

ایجاد جوش های پوستی

زمانی که در یک دوره زمان طولانی از سوتین های تنگ استفاده می کنید جوش های پوستی ایجاد می شوند که در دراز مدت منجر به بروز عفونت خواهند شد.

تاثیرات منفی گوارشی

شاید به نظرتان عجیب باشد ولی حقیقت این است که سوتین تنگ با ایجاد فشار روی دیافراگم در مدت زمان طولانی تاثیرات دردناکی در دستگاه گوارش خواهد داشت.

مهمترین فواید پوشیدن سوتین

اگر سینه های حجیمی نسبت به بقیه اعضای بدن خود دارید؛ حمایت از آنها با استفاده از لباس زیر مهم است. به علاوه، در این موارد توصیه میشود تا از سوتین هایی با بند پهن بپوشید. از طرفی دیگر، کرست برای اهداف زیبایی اندام، مد و خوش فرم نشان دادن سینه ها مفید میباشد. حتی پیشنهاد میشود، دخترانی که پستان هایی کوچک دارند؛ از این لباس زیر، مخصوصا در هنگام فعالیت های بدنی استفاده کنند. پس در جواب سوال آیا نسبتن سوتین عوارض دارد؟ باید گفت که هم بله و هم خیر، بستگی به زمان و نوع سوتین دارد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست