Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 شهریور 1401

مضرات لباس سیاه چیست؟ + چرا لباس مشکی نباید بپوشیم؟

همه چیز درباره چرایی نپوشیدن لباس سیاه!

پژوهش‌هایی در مورد تاثیر رنگ روی انسان‌ها انجام شده که حکایت از تاثیر رنگ‌های گوناگون بر وضعیت روانی افراد به صورت کوتاه‌مدت و وضعیت فیزیولوژیک انسان دارد که برخی از آنها، جنبه زیست‌شناختی دارد و برخی دیگر ناشی از تاثیر رنگ‌های گوناگون به عنوان نماد است. به طور مثال رنگ‌های سرد مانند آبی روشن محیط را سردتر نشان می‌دهد. رنگ‌های گرم مانند نارنجی محیط را گرم‌تر به نظر می‌آورد. رنگ زرد روشن باعث سرزندگی و رنگ‌های آبی و سبز موجب آرامش و رنگ سرخ باعث برانگیختگی می‌شود. رنگ سفید حاکی از پاکی و معصومیت و رنگ صورتی نماینده هیجانات تعدیل شده است. در عین حال استفاده از رنگ خاصی نمی‌تواند سبب بروز بیماری از جمله بیماری‌های روانی شود.

لباس سیاه باعث اختلال در تنظیم هورمون خانم‌ها و علاوه بر جذب مریضی و آلودگی باعث کاهش سیستم دفاعی بدن، کاهش اشتها و اختلال در سیستم‌ گوارش میشه !

در اسلام هم توصیه شده از رنگ های شاد استفاده کنید و رنگ مشکی یا سیاه نپوشید.

کاهش میزان تولید سروتویین(انتقال دهنده عصبی) در مغز که این امر باعث افسردگی و رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرانه و اختلال در خواب و سیستم گوارشی میباشد.

به هم خوردن تنظیم هورمون ها در خانم ها و زایمان های سخت و یا زودرس میشود. عوارض پوشیدن لباس سیاه

جذب کننده مریضی و آلودگی و ناراحتی های روحی روانی.

سیستم دفاعی بدن را کاهش و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش میدهد.

رنگ سیاه سبب افزایش شدت درد علی الخصوص درد های عصبی میشود. عوارض پوشیدن لباس سیاه

رخوت و سستی بدن.

عوارض پوشیدن لباس مشکی

رنگ ها می توانند احساس خوشحالی یا ناراحتی در ما ایجاد کنند. این واکنش ریشه در تاثیرات روانی، شرایط بیولوژیکی و فرهنگی دارد.

نحوه تأثیر رنگهای مختلف بر احساسات بستگی زیادی به روشنایی، سایه یا رنگ سرد و گرم دارد بیایید برخی از تأثیرات رنگها بر احساس شما را بررسی کنیم:

  • رنگ های گرم

قرمز، نارنجی و زرد از جمله رنگ های گرم هستند. رنگهای گرم اغلب احساس شادی، خوش بینی و انرژی را برمی انگیزند. با این حال، رنگهای زرد، قرمز و نارنجی نیز می توانند در جلب توجه و ایجاد حس خطر موثر باشند یا شما را تشویق به انجام کاری کنند (به علائم توقف، هشدارهای خطر و نوار مانع فکر کنید). رنگ قرمز همچنین می تواند اشتهای فرد را افزایش دهد.

  • رنگ های سرد

رنگهای سرد شامل سبز، آبی و بنفش می شود. رنگهای سرد معمولاً آرامش بخش هستند اما می توانند ناراحتی را نیز بیان کنند. بنفش اغلب برای کمک به ایجاد خلاقیت استفاده می شود زیرا ترکیبی از آبی (آرام) و قرمز (شدید) است.

  • رنگ های شاد

رنگهای شاد رنگهای روشن و گرم مانند زرد ، نارنجی ، صورتی و قرمز هستند. رنگ های پاستلی مانند هلو ، صورتی روشن یا بنفش نیز می توانند بر روحیه شما تأثیر مثبت داشته باشند. هر چه رنگ روشن تر باشد ، احساس شادی و خوش بینی بیشتری در شما ایجاد می کند.

  • رنگ های غمگین

رنگ های غمگین رنگهایی هستند که تیره و گرفته هستند. خاکستری رنگ غم انگیز اصلی است، اما رنگ های سرد تیره مانند آبی، سبز یا خنثی مانند قهوه ای یا بژ می توانند بسته به نحوه استفاده از آنها بر احساسات و احساسات تأثیر مشابهی داشته باشند. در فرهنگ های غربی سیاه معمولاً رنگ عزاداری در نظر گرفته می شود ، در حالی که در برخی از کشورهای شرق آسیا، سفید را جایگزین آن می کنند.

جزئیات بیشتر از علل نپوشیدن لباس سیاه را بدانید!

تعدادی از افراد در مورد پوشیدن لباس سیاه بسیار قاطع هستند آنها ممکن است تصور کنند که با پوشیدن لباس هایی به رنگ سیاه جذاب تر و تأثیرگذارتر به نظر می رسند. رنگ ها باید ظاهر شما را زیباتر کرده و موجب جذب دیگران به سمت شما شوند. پوشیدن رنگ های تیره همانند رنگ سیاه اگر رنگ مطلوبی برای شما نباشد می تواند انعکاس بدی روی پوست صورت شما داشته و شما را بیمارگونه یا بی رنگ نشان دهد.

پیشنهاد می شود که رنگ مشکی را با رنگ های دیگر ترکیب کنید؛ رنگ های ایده آل برای پوشیدن با رنگ سیاه شامل سفید، کرم، آبی، بنفش، سبز و قهوه ای است، زیرا این رنگ ها تحت تأثیر رنگ های سیاه نیستند.

مدتهاست که رنگ سیاه به خاطر جذاب بودن توانایی خود در جذب سلیقه های زنانه نشان داده و از آنجاییکه این رنگ متناسب با هر موقعیتی می باشد همیشه مورد ستایش قرار گرفته است. اما پوشیدن این رنگ به صورت مداوم و اگر به صورت تک رنگ پوشیده شود مطمئناً اثرات بدی را بر روی چهره و خلق و خوی شما خواهد گذاشت.
رنگ سیاه برای همه افراد عالی به نظر نمی رسد به خصوص انعکاس آن بر روی پوست صورت شما. لباس های سیاه می توانند خطوط تیره زیر چانه، سایه های تیره دور چشم و چین و چروک های پوست را برجسته تر کنند. همچنین نقص های پوست صورت و مناطق فرورفته صورت شما مثل جای جوش و لک ممکن است بارزتر به نظر برسد. افرادی که رنگ پوست گرمی دارند و رنگ موهایشان به طور طبیعی طلایی و روشن است، مطمئنا رنگ مشکی به خوبی با چهره آنها کنار نمی آید آنها با پوشیدن رنگ مشکی شاهد از دست دادن خفیف تا چشمگیر رنگ صورتشان خواهند بود، به گونه ای که بیمارگونه یا خسته به نظر می رسند زیرا درخشش طلایی رنگ پوست را از بین می برد.
در مقابل آینه (بدون آرایش) بایستید و یک لباس به رنگ گرم قهوه ای را با یک لباس سیاه مقایسه کنید، اگر به دنبال صحت همه گفته های ذکر شده در بالا هستید، این مقایسه یک ایده اساسی به شما می دهد.
رنگ مشکی را در کنار صورت خود بگیرید، جلوی آینه بایستید و به دنبال خطوط تیره زیر چانه، جای لک و جوش، سایه های تیره دور چشم یا چین و چروکی باشید که روی آن برجسته تر شده است، باشید.
اگر هیچ منطقه تاریکی یا سایه ای  بر روی صورت شما وجود نداشته باشد، احتمالاً می توانید  از رنگ سیاه در نزدیکی صورت خود استفاده کنید و زیبا به نظر برسید، در غیر این صورت روش خود را تغییر دهید.
آیا رنگ سیاه را دوست دارید، اما آیا می خواهید این رنگ را بپوشید؟ فقط این رنگ را از تماس مستقیم با صورت خود دور نگه دارید. زیرا این رنگ باعث پیری صورت می شود و سن شما را بیشتر از سن واقعی خودتان نشان می دهد و علاوه بر اینکه سیاهی زیر چشم و چین و چروک های صورت شما را برجسته تر نمایش می دهد می تواند تا اندازه ای موجب احساس فرسودگی، افسردگی و درونگرایی در زنان جدی باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست