Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
22 آذر 1401

نحوه اندازه گیری انگشتر چگونه است ؟

همه چی درباره درباره اندازه گیری انگشتر !

خریدن یک انگشتر می‌تواند مشکل باشد اگر در مورد سایز انگشتر خود مطمئن نباشید. در این مطلب به طور کامل توضیح داده شده که چگونه سایز انگشت خود را پیدا کنیم.

 

 خریدن یک انگشتر می‌تواند مشکل باشد اگر در مورد سایز انگشتر خود مطمئن نباشید. در حالی که یک جواهرساز یا جواهرفروش می‌تواند دقیق‌ترین سایز را به شما بدهد، اما همواره رفتن به جواهرفروشی برای انجام این کار راحت نیست.

 

شما می‌توانید به راحتی با ۳ مرحله‌ای که هاوکن‌یو توضیح داده است سایز دقیقی برای انگشت و انگشتر مناسب خود بیابید. یک روش برای این کار استفاده از یک نخ یا روبان برای اندازه‌گیری دور انگشت و اندازه‌گیری طول مورد نظر با خط‌کش و مطابقت دادن اندازه با چارت یا جدول سایز انگشترهاست.

 

روش دیگر، استفاده از انگشتری است که در حال حاضر از سایز آن راضی هستید و متناسب با انگشت شماست. یافتن سایز انگشتر با روش دوم حتی ساده‌تر نیز می‌شود. در این روش شما می‌توانید سایز انگشت خود را با مقایسه سایز انگشتر مورد نظر با نمودار سایز انگشترها بدست آورید.

 

از نخ کاموا برای اندازه‌گیری انگشت‌تان استفاده کنید:

مقداری نخ کاموا یا روبان یا یک نوار باریک کاغذی ببرید و آن را نزدیک بند انگشتتان، یک دور بپیچید. این نوار پیچیده‌شده را پایین بیاورید و جایی از انگشت که حلقه‌ی نواری به آن گیر می‌کند را پیدا کنید. با خودکار یا ماژیک، این حلقه‌ی نواری که نشان‌دهنده‌ی ابعاد دور انگشت است را علامت بزنید.

 

یعنی دایره‌ای که دور انگشت شما ایجاد شده را با کمک ماژیک یا خودکار مشخص کنید. حالا نوار را باز کنید و آن را با متر یا خط‌کش اندازه بگیرید.

 

یادتان باشد اگر از کاموا استفاده می‌کنید، آن را زیاد نکشید یا سفت نکنید، و اجازه دهید به سادگی و آرامی روی انگشت حرکت کند و بعد به همان ترتیب، اندازه‌اش بگیرید، چون زیاد کشیدن یا سفت کردن آن روی ابعادی که به دست می‌آورید تأثیر می‌گذارد. ابعاد باید به میلی‌متر محاسبه شوند.

 

نکاتی که قبل از بررسی روش های اندازه گیری سایز انگشت ، باید به آنها توجه داشته باشید:

  • عمل تعیین سایز انگشتر را چندین بار انجام دهید و اگر شکی در اندازه داشتید سعی کنید مقدار بزرگتر را سفارش دهید.
  • در اینجا یک حقیقت جالب وجود دارد: حتی انگشتهای یک اندازه بر روی دست های مختلف ، سایز هایشان متفاوت است.
  • در نمودار اندازه گیری سایز انگشتر سایز‌ (70 میلی متر) ، سایز 64 می باشد و الی اخر
  • اگر اندازه گیری شما بین این دو سایز بود سایز بزرگتر را انتخاب کنید .به عنوان مثال اگر سایز انگشتر بدست آمده 69.5 میلی متر سایز 64 را انتخاب کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که از انگشتی استفاده می کنید که حلقه را بر روی خود جای می دهد. برای حلقه های نامزدی شما باید انگشت دست چپتان را اندازه گیری کنید نه  راست را.
  • سایز انگشت شما در طول روز تغییر می کند عجیب است ؟؟!

 

  • زمانی که دست های شما سرد است اقدام به اندازی گیری نکنید چرا که در این حالت فشار خون کم است و سایز انگشتر کوچکتر از اندازه اصلی نشان داده می شود. برای بهترین نتیجه  تعیین سایز انگشتر ، انگشت خود را در انتهای روز (بعد از ظهر) اندازه‌گیری کنید.

روش‌های تعیین اندازه انگشتر بدون داشتن ابزار

راحت‌ترین و دقیق‌ترین روش برای تعیین سایز انگشتر مراجعه به مغازه طلا و جواهرفروشی است. طلا فروش‌ها از قالب استیل حلقه برای اندازه‌گیری سایز انگشتر استفاده می‌کنند. برای این منظور، انگشتری که هم‌اکنون اندازه انگشت شماست را روی این قالب می‌گذارند و از روی اعداد مندرج، سایز انگشتر را مشخص می‌کنند.

 

روش‌های تعیین اندازه انگشتر بدون داشتن ابزار

 

یا ممکن است از اندازه‌گیر‌های فلزی حلقه استفاده کنند. این وسیله در واقع حلقه‌ بزرگی است که حلقه‌های کوچکی در سایزهای مختلف به ترتیب افزیشی را در خود دارد.

 

 این حلقه‌ها مدل باریک و پهن دارند تا بتوان به طور دقیق اندازه حلقه را تعیین کرد زیرا پهنای حلقه بر اندازه آن تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل، برای تعیین سایز انگشتر بهتر است اندازه و پهنایی را انتخاب کنید که با آن راحت‌تر هستید.

 

نکات مهم در مورد تعیین سایز انگشتر

قبل از خرید آنلاین انگشتر طلا باید بدانید که عوامل بسیار زیادی در تعیین سایز آن تاثیر دارند. این عوامل که می‌توانند از شب به روز و از فصلی به فصل دیگر تغییر کنند شاما موارد زیر هستند:

 

  • دما: انگشتان در هوای سرد قطر کمتر و در هوای گرم قطر بیشتری دارند
  • رطوبت: باعث تورم انگشتان می‌شود
  • رژیم غذایی: نمک و دیگر مواد غذایی می‌توانند منجر به حبس مایعات بدن و تورم شوند
  • کاهش یا افزایش وزن
  • ورزش
  • بارداری
  • زمان: انگشتان صبح‌ها قطر کمتر و شب‌ها قطر بیشتری دارند. پیشنهاد ما این است که سایز انگشت خود را در اواسط روز و در دمای اتاق اندازه بگیرید.

 

تعیین سایز انگشتر از روی نمودارهای چاپی

در اینترنت می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده، نمودار تعیین سایز انگشتر را پیدا کنید. سپس اندازه انگشت خود را در این نمودار بیابید و سایزی که در مقابل آن عدد نوشته شده را پیدا کنید. به طور مثال اگر اندازه انگشت شما ۶۰ میلی‌متر است، باید انگشتر سایز ۹ خریداری کنید.

 

یا انگشتری که اندازه‌ی همان انگشت موردنظرتان است را بردارید، روی دایره‌های این نمودار (که روی کاغذ چاپ کرده‌اید) بگذارید تا سایز دقیق آن را پیدا کنید.

 

اگر خودتان انگشتری ندارید که مناسب انگشت موردنظرتان باشد، می‌توانید یک رشته سیم باریک را دور انگشت خود بپیچید و دایره‌ی به دست آمده را روی دایره‌های نمودار قرار دهید تا به سایز درست آن برسید.

 

نکته ۱: اگر می‌خواهید از سایت‌های خارجی برای تبدیل اندازه‌ی انگشت به سایز انگشتر استفاده کنید، توجه داشته باشید که معیار آنها میلی‌متر است یا اینچ. اگر اینچ است، حتما اندازه‌های انگشتان خود را بر اساس اینچ بنویسید که خطایی در تعیین سایز انگشتر به وجود نیاید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست