Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
26 آبان 1401

نحوه تمیز کردن انگشتر چگونه است؟

همه چی درباره تمیز کردن انگشتر !

قطعاً برای شما هم اتفاق افتاده است که انگشترتان نیاز به تمیز کردن داشته باشد و به دنبال راه حلی برای تمیز کردن آن باشید.

 

برای جلا دادن انگشتر خود بایستی به جنس آن توجه کنید و روشی را که متناسب با جنس انگشترتان برای تمیز کردن می‌باشد، به کار بگیرید. چرا که ممکن است از روش‌هایی برای تمیز کردن انگشتر خود استفاده کنید که مناسب با جنس انگشترتان نبوده و به آن آسیب برساند. بنابراین در این مقاله سعی کرده‌ایم به این سوال که چگونه انگشتر را تمیز کنیم پاسخ دهیم. بعد از مطالعه این مقاله با نحوه تمیز کردن انگشتر نقره و تمیز کردن انگشتر طلا و غیره آشنا خواهید شد.

 

چگونه انگشتر نقره را تمیز کنیم؟

نقره از جمله فلزاتی می‌باشد که ضد باکتری است و میکروب‌هایی که در حوالی هوا قرار دارند هنگامی‌که روی نقره قرار می‌گیرند اکسید می‌گردند. همین امر موجب می‌شود که نقره براق لکه‌دار شود. البته گفتنی است که این لکه‌ها در صورت استفاده مداوم از آن و همچنین لمس نمودن نقره قابل تمیز شدن می‌باشند.

 

اما یکی از چالش‌هایی که همواره خانم‌ها با آن مواجه می‌شوند این است که بعد از چند سال که از زیورآلات نقره‌ای مانند انگشتر استفاده می‌کنند سیاه شده و رنگ آن تغییر پیدا می‌کند. اما باید بگوییم که خوشبختانه این تغییر رنگ‌ها دائمی نبوده و با استفاده از روش‌هایی که در ادامه آن‌ها را شرح خواهیم داد می‌توانید انگشتر نقره سیاه شده خود را تمیز و سفید کنید.

 

چگونه با نرم کننده مو انگشتر نقره را تمیز کنیم

برای تمیز کردن انگشتر نقره مقداری از نرم کننده مو را روی انگشتر نقره خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود.

 

نشاسته ذرت

یکی از پاسخ‌های سوال چگونه انگشتر نقره را تمیز کنیم استفاده از نشاسته ذرت است. به این منظور ابتدا نشاسته ذرت و آب را به صورت خمیر در آورید.

 

این خمیر را با دستمالی مرطوب روی انگشتر نقره خود قرار دهید و مدتی صبر کنید تا خمیر خشک شود. سپس با یک حوله زبر اقدام به تمیز کردن انگشتر کنید با انجام این کار خواهید دید که انگشترتان مانند روز اول سفید و درخشان شده است.

 

آبلیمو و شیر خشک

برای تمیز کردن انگشتر نقره خود می‌توانید از آبلیمو و شیر خشک هم استفاده کنید. برای این کار باید به میزان یک قاشق غذاخوری آبلیمو، یک دوم فنجان شیر خشک و یک دوم فنجان آب را با یکدیگر ترکیب کنید. به مدت یک شب انگشتر خود را در این محلول قرار دهید بعد از طی این مدت خواهید دید انگشترتان تمیز شده است.

 

چگونه با استفاده از آمونیاک انگشتر نقره را تمیز کنیم

برای سفید کردن انگشتر نقره خود با استفاده از آمونیاک، نصف فنجان آمونیاک را در یک فنجان آب گرم حل کنید سپس انگشتر خود را درون محلول بیندازید و بعد از ده دقیقه انگشتر خود را از محلول خارج کنید سپس انگشتر خود را به آرامی شست‌و‌شو دهید و آن را خشک نمائید.

 

استفاده از سرکه برای تمیز کردن انگشتر نقره

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک دوم فنجان سرکه سفید را با هم ترکیب کنید. انگشتر نقره خود را به مدت ۲ الی ۳ ساعت در این محلول قرار دهید. بعد از گذشت مدت زمان مذکور انگشتر خود را بیرون بیاورید، آن را با آب سرد بشوئید سپس آن را خشک کنید تا انگشترتان سفید و براق شود.

 

محافظت از انگشتر نقره

در ابتدا باید گفت که هیچ راهی برای جلوگیری از سیاه شدن انگشتر نقره وجود ندارد زیرا متأسفانه انگشتر نقره با اجزای زیادی که روزانه با آن‌ها سروکار دارید واکنش داده و سیاه و کدر می‌شود، حتی آب! چرا که آب حاوی کلر بوده و سبب می‌شود که انگشتر نقره سیاه و کدر شود.

 

جالب است بدانید که در برخی موارد نادر عرق بدن برخی از افرادی که بعضی از مواد غذایی و یا داروهایی خاص مصرف می‌کنند ترکیب سریع‌تری با نقره داشته و همین امر موجب تیرگی بیشتر و سریعتر آن می‌شود. اما خوشبختانه روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فرآیند تیره شدن انگشتر نقره را به تأخیر بیندازید.

 

 

بهترین راه برای به تأخیر انداختن فرایند تیره شدن انگشتر نقره، این است که آن را در جایی قرار دهید که با هوا و نیز رطوبت تماس نداشته باشد. بنابراین بهتر است که انگشتر خود را در کیفی قرار دهید که به طور کامل بسته می‌شود. برای محافظت بهتر از انگشتر نقره می‌توانید داخل کیف خود، سیلیکا که رطوبت را جذب می‌نماید قرار دهید. راه دیگری که فرایند تیره شدن انگشتر نقره را به تأخیر می‌اندازد این است که آن را از خورشید و چوب دور نگه دارید.

 

برخی عوامل تیره‌کننده انگشتر نقره

بهتر است بدانید که زمانی‌که نقره با مواد آرایشی و بهداشتی مانند رنگ مو و همچنین مواد شیمیایی شوینده همچون سفیدکننده تماس داشته باشد فرایند تیرگی انگشتر نقره را تسریع می‌بخشد بنابراین تا جایی که امکان دارد انگشتر خود را در تماس با مواد مذکور قرار ندهید. جالب است بدانید که برخی از غذاها و همچنین سس سالاد، اسپری مو، عطر و حتی پارچه‌های پشمی سبب تیره شدن نقره می‌شوند.

 

هنگام پخت و پز بهتر است انگشتر خود را در بیاورید چرا که این امر می‌تواند فرایند سیاه و کدر شدن انگشترتان را به تأخیر بیندازد. با استفاده از روش‌های مذکور می‌توانید فرایند سیاه شدن انگشتر نقره را به تأخیر بیندازید اما چنانچه حتی با رعایت موارد فوق انگشترتان سیاه و کدر شد می‌توانید از روش‌های زیر برای تمیز کردن انگشتر نقره استفاده کنید.

 

تمیز کردن انگشتر نقره با استفاده از پولیش

استفاده از پولیش نقره سبب می‌شود تا انگشترتان مانند روز اول تمیز و درخشان شود. البته می‌توانید انگشتر خود را به یک جواهر فروش بسپارید تا آن را به صورت حرفه‌ای پولیش نماید. نکاتی که در خصوص پولیش کردن بایستی به آن توجه داشته باشید این است که اولاً نیازی نیست که برای پولیش کردن و برق انداختن بر روی انگشتر نقره دستمال مخصوص خریداری کنید بلکه با استفاده از دستمال مایکروفایبر که پرز ندارد، می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

ثانیاً بهتر است که با حرکات بلند به صورت عقب و جلو این کار را به انجام برسانید. بنابراین لازم است با ملایمت روی سطح انگشترتان دستمال بکشید. از مالیدن پارچه با حرکاتی که چرخشی می‌باشند خودداری نمائید چرا که این کار موجب می‌شود خط و خش‌هایی که شاید روی انگشتر موجود باشد، بزرگتر شوند. ثالثاً بایستی از قسمت‌های تمیز دستمال استفاده کنید. پس از این‌که دستمالی که با آن نقره را تمیز کردید، کثیف شد، دستمال را برگردانید چرا که با این کار می‌توانید اطمینان حاصل کنید که لکه‌ها مجدداً به انگشترتان باز نخواهد گشت.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست