Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 5 دقیقه
17 آذر 1401

نحوه نگهداری از شال و روسری چگونه است؟ + مراقبت از شال و روسری !

همه چی درباره نگهداری از شال و روسری!

خرید شال و خرید روسری جایگاه ویژه ای در استایل خانم ها دارد. پس همان طور که باید برای داشتن تنوع روسری مناسب برای انواع مانتوهای تان هزینه کنید، همان قدر هم باید از شال یا روسری های باارزش و زیبای تان مراقبت کنید.

 

با رعایت نکات زیر می تونید ضمن نگهداری روسری های تان عمرشان را چند برابر کنید. و با آنها در مجلس ها و مهمانی ها بدرخشید. یادتان باشد اولین چیزی که در استایل یک خانم جلب توجه می کند شال یا روسری اوست! پس اصول مراقبت از شال و روسری های تان را جدی بگیرید تا همیشه نو به نظر برسند.

 

از بین بردن لکه عطر روسری

پاک کردن لکه های روی شال و روسری

اگر روسری تان لکه دارد یا بوی ناخوشایندی گرفته می توانید از کمی جوش شیرین استفاده کنید. مراقب باشید عطر یا ادکلن را به هیچ وجه روی روسری تان اسپری نکنید چون لکه به جا می گذارد.

 

یادتان باشد به هیچ عنوان از لکه برها هم استفاده نکنید. همچنین این را فراموش نکنید که اگر لکه ای روی شال یا روسری تان ایجاد شد در اولین فرصت برای شستن آن اقدام کنید. پاک کردن لکه ها با گذشت زمان کار سخت تری می شود.

 

نحوه صحیح اتو کردن شال و روسری

جدا از نوع اتویی که مورد استفاده قرار می دهید برای رسیدن به نتیجه مطلوب و پیشگیری از آسیب دیدن شال و روسری، همیشه به خاطر داشته باشید قبل از شروع اتو کشی به اطلاعات درج شده در قسمت داخلی آن ها که شما را از قابلیت پارچه برای اتو کشی و میزان درجه مناسب آن آگاه می کند توجه کنید و چنان چه استفاده از اتو برای پارچه شال و روسری مجاز باشد درجه اتو را روی میزان ذکر شده تنظیم کنید.

 

برای نگهداری شال و روسری در طی اتو کردن، باید از کمترین دمای اتو استفاده و برای احتیاط بیشتر پارچه‌ ای را روی آن قرار دهید و از روی آن اتو کنید. این کار باعث می ‌شود تا ضمن محافظت از بافت این جنس پارچه، اتو و حرارت آن ردی از خود روی پارچه باقی نگذارد.

 

نحوه آویزان کردن شال و روسری

علاوه بر انجام نکات و کارهای گفته شده، در استفاده از شال و روسری های تان مراقب وسایلی که به آن ها آسیب می زنند نیز باشید. شال و روسری ‌ها، به خصوص آن ‌هایی که در یک طرف ‌شان طرح دارند و همیشه یک جور تا می ‌شوند، معمولا در محلی که به صورت چسبیده ‌اند، ردی از عرق، آرایش و یا کرم ‌پودر روی خودشان به جا می‌ گذارند.

 

برای این که روسری‌ تان را بعد از چند بار پوشیدن دور نیندازید، اولا سعی کنید هر بار آن را به یک سمت دیگر تا کنید، دوما بعد از مهمانی فوری آن را با آب و شامپو بشویید که رد عرق و کرم رویش نماند.

 

همان طور که تا این قسمت از مطلب متوجه شدید؛ نگهداری شال و روسری اصلا کار سخت و دشواری نیست و با استفاده از چند روش ساده می توانید آن ها را مانند روز اول نو و سالم نگه دارید

 

طریقه مناسب شستن روسری های ظریف و ابریشمی

قطعا هیچ چیزی به اندازه رنگ پریدگی باعث کهنه به نظر رسیدن ظاهر شال و روسری شما نخواهد شد. محو شدن رنگ ها می تواند بر اثر ذرات غیر محلول در آب به وجود آید که در طول شستن روی روسری ته نشین می شوند و آن ها را از سطح بیرونی رنگ پریده نشان می دهد.

 

ترکیباتی وجود دارند که می توانند جلوی ته نشین شدن این ذرات روی شال و روسری ها را بگیرند و باعث شوند لباس ها تمیز و روشن به نظر برسند.

 

یک راه دیگر برای جلوگیری از این رویداد شستن روسری ها در آب سرد همراه با مواد شوینده مخصوص آب سرد است.

 

برای طریقه نگهداری شال و از بین نرفتن رنگ و الیاف روسری ‌های ابریشمی حتما آن ها را با دست بشویید. سطلی را از آب ولرم پر کنید و مقداری پودر شست ‌و شو داخل آب بریزید. سپس روسری را در آن به آرامی و بدون چنگ زدن بشویید و بعد آبکشی کنید.

 

محل مناسب برای نگهداری ازشال و روسری

نور خورشید بر روی الیاف پارچه تاثیر دارد و باعث تغییر رنگ آن و آسیب رساندن به الیاف می‌شود به همین دلیل لازم است که روسری و شال را در جایی قرار دهید که مستقیم در معرض نور خورشید نباشند.

 

محل مناسب برای نگهداری ازشال و روسری

 

بهترین راه برای نگهداری از شال و روسری جایی است که کمتر تحت فشار باشند تا چروک نشوند.البته اگر برای مدت طولانی از یک شال یا روسری استفاده نمی کنید آن را بعضی وقت ها از کمد در بیاورید و بازکنید تا هوای آزاد به آنها بخورد.

نحوه‌ی مرتب کردن روسری و شال

برای نگهداری از شال و روسری بهتر است آنها را روی چوب لباسی پهن کنید چون در این حالت کمتر چروک می‌شوند و دیگر نیاز به اتو کردن زیادی ندارند و استفاده کردن از آنها راحت تر می شود.برای جلوگیری از شلوغی کمد بهتر است از چوب لباسی های چند پله استفاده کنید و یا روی هر چوب لباسی چندتا روسری آویزان کنید.

 

نحوه‌ی از بین بردن لکه ها روی شال و روسری

برای از بین بردن لکه ها از شوینده های قوی استفاده نکنید چون این کار باعث از بین رفتن رنگ شال و آسیب رساندن به بافت آن می‌شود.بهترین روش برای از بین بردن لکه ها استفاده از جوش شیرین است.برای این کار کافی است مقداری جوش شیرین روی لکه بریزید و روسری را به آرامی شست و شو دهید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست