Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 مهر 1401

نخ کردن سوزن خیاطی چگونه است؟ روش نخ کردن سوزن!

همه چی درباره نخ کردن سوزن خیاطی

نخ کردن سوزن کاری ساده و اما بسیار مهم در خیاطی است. موفقیت فقط قدم‌های بزرگ نیست بلکه قدم‌هایی است که امروز برای اهداف خود برمی‌دارید. و این قدم‌ها همیشه ساده ترین و در عین حال مهم ترین قدم‌ها برای دستیابی به هدف هایتان هستند. و امروز یک قدم بسیار ساده، کوچک و خیلی مهم را در مورد خیاطی یاد می‌گیریم. فرقی نمی‌کند که یک تازه کار باشید و یا فقط در این قسمت به مشکل برخورده باشید و یا به دنبال راه‌کارهای جدید باشید

منظور از سوزن درست و سالم یعنی چه؟ 

همه‌ی سوزن‌ها که مثل هم به نظر میرسند! ولی حدس بزنید! درسته اصلا اینطور نیست. همه سوزن‌ها مثل هم نیستند. سوزن‌های دوخت دستی در انواع طول‌ها و ضخامت‌های مختلف در نوک سوزن وجود دارند. اما در این مقاله سوزن درست یعنی سوزنی که سوراخ مناسبی برای نخ کردن داشته باشد و خیلی کوچک نباشد. سوراخ سوزن به حفره‌ای گقته می‌شود که در انتهای مخالف نوک سوزن قرار دارد و نخ را از آن عبور می‌دهیم.

نخ کردن سوزن از سوراخ بسیار کوچک آن کاری دشوار و خسه کننده است. بنابراین، پهنای سوراخ سوزن را متناسب با ضخامت نخ انتخاب کنید و سایز سوراخ سوزن همیشه باید بزرگ تر از ضخامت نخ باشد. همیشه سعی کنید سوزنی با حفره بزرگ انتخاب کنید. اما اگر گزینه‌های زیادی ندارید اصلا نگران نباشید زیرا در این مقاله به ترفندهای بسیار کاربردی برای نخ کردن سوزن با سوراخ کوچک نیز می‌پرداریم.

آیا می‌دانستید سوراخ بسیاری از سوزن‌ها در سمتی پهن‌تر از سمت دیگر آن است؟ اگر قسمت پهن‌تر را پیدا کنید نخ کردن سوزن بسیار آسان می‌شود.

روش های نخ کردن سوزن را بدانید 

انجام این کار اغلب دشوار می باشد و می تواند برای بسیاری از افراد طاقت فرسا باشد زیرا آن ها حدود دو سانتی متر از نخ را در حالت آزاد قرار می دهند و چون نخ حالت ارتجاعی دارد و سریع خم می شود بسیار دشوار است. یکی از کارهایی که برای این کار به شما پیشنهاد شده است این است که مقداری از نخ را با آب دهان خود خیس کنید که این کار هم بیهوده است و می تواند بافت نخ را از بین برده و کار شما را دشوار تر سازد. در ادامه شما را با تکنیک های عبور دادن نخ از سوزن چرخ خیاطی و سوزن معمولی را برای شما عزیزان بررسی می کنیم و ساده ترین ترفندها را به شما آموزش خواهیم داد.

عبور دادن نخ از سوزن های معمولی چگونه است 

برای عبور دادن نخ از سوزن با کمک دست می توانید یک سری کارها را انجام داده تا این کار برایتان راحت تر شود. مراحلی که بیان می کنیم را باید به ترتیب انجام دهید تا سریع تر و با کم ترین خستگی این کار را انجام دهید.

  • در مرحله اول باید نخ را بین انگشت شست و سبابه نگه دارد.
  • در مرحله دوم باید مقداری از نخ را دور انگشت خود بپیچید و این کار باید به گونه ای باشد که شما سر نخ را تنها ببینید و اضافی نخ در دستان شما باشد. زمانی که در این حالت قرار گرفتید می توانید به آرامی نخ و سوزن را به یک دیگر نزدیک کنید.
  • برای این که کار شما آسان تر شود به شما توصیه می کنیم تا نخ را ثابت نگه داشته و سعی کنید سوزن را به سمت نخ ببرید. اگر احساس می کنید که نخ شما ضخامت بالایی دارد می توانید مقداری از آن را بپیچید و آن را فشار دهید تا باریک تر شده و کار شما راحت تر صورت بگیرد.
  • کمی تمرین به شما کمک می کند تا این کار را به راحتی انجام داده و دیگر مشکلی در این کار نداشته باشید.

نکته : بسیاری از افراد به دلیل لرزیدن دست هایشان نمی توانند به راحتی این کار را انجام دهند بنابراین می توانند از دستگاه های کوچک و مخصوصی که برای این کار تعبیه شده است استفاده کنند.

روش نخ کردن سوزن چرخ خیاطی را بدانید! 

برای نخ کردن چرخ خیاطی سردوز ، چرخ خیاطی صنعتی و چرخ خیاطی خانگی :

مرحله اول :

ابتدا مطمئن شوید که ماسوره که در زیر سوزن در داخل چرخ خیاطی قرار دارد ، دارای نخ باشد. برای نخ کردن ماسوره ، سوزن را جدا کرده و ماسوره را خارج کنید و آن را پر کرده سپس در جای خود در داخل ماکو قرار دهید. قبل از قرار دادن ماسوره در داخل ماکو مقداری از نخ دور ماسوره را باز کرده و از ماکو عبور دهید و سوزن را مجددا به جای خود وصل کنید.

مرحله دوم :

بالای چرخ خیاطی میله مخصوصی وجود دارد ، قرقره را بر روی این میله قرار دهید ، سپس با استفاده از راهنمای چرخ ، نخ را از قسمت بالایی مشخص در چرخ خیاطی عبور دهید.

آموزش نخ کردن سوزن را یاد بگیرید 

در ادامه ی این بخش از نم نمک طی چهار مرحله راحت به شما آموزش می دهیم که چگونه سوزن نخ کنید :

  1. ابتدا نخ را بین شست و انگشت اشاره نگهدارید.
  2. مقداری از نخ را دور انگشت خود بپیچید و آن را به گونه ای نگه دارید که فقط نوک نخ را ببینید و سپس نخ و سوزن را به آرامی به یکدیگر نزدیک کنید.
  3. به جای این که سعی کنید نوک نخ را به سمت سوراخ سوزن ببرید و از همان روش قبلی استفاده کنید ، پیشنهاد می کنیم که سوزن را به سمت نوک نخ نزدیک کنید. نوک انگشتان شما این نخ را سر جای خود نگه می دارد بنابراین باعث می شود که نخ خم نشود یا شکننده عمل نکند. اگر نخ بیش از حد ضخیم است ، کمی نوک آن را بپیچانید و آن را با حالت کمپرس فشار دهید تا دوباره شکل سفت و محکمی به خودش گرفته و سوزن در آن جا شود.
  4. با کمی تمرین قادر خواهید بود نخ کردن صحیح سوزن را یاد بگیرید. مراقب باشید که با انگشت ، نخ را سفت نگه دارید و همین مسیر را طی کنید و فقط سوزن را جابجا کنید.

زمانی که صحبت از نخ کردن سوزن می شود ، همه روش های بالا برای اکثر موارد از جمله نخ ها و سوزن های معمولی و همچنین سوزن های چرخ خیاطی کارآمد خواهد بود. تنها تفاوت این است که در چرخ خیاطی ، به جای این که سوزن را در دستتان نگه دارید ، سوزن در یک جای ثابت قرار دارد. فقط کافی است که نخ را به آرامی به آن نزدیک کنید.

سوزن‌های خود نخ کن را انتخاب کنید

امروزه می‌توانید در فروشگاه‌ها سوزن‌هایی پیدا کنید که ساختاری آسان برای نخ کردن سوزن دارند. یک سوزن خود نخ کن مانند سایر سوزن‌ها یک حفره به عنوان سوراخ سوزن ندارد، بلکه سوراخ آن‌ها در سمتی از آن باز می‌شود و شما می‌توانید به راحتی نخ را وارد آن کنید تا سوزن نخ شود. برخی از سوزن‌ها دارای شکافی وی شکل در بالای سوراخ سوزن هستند که به آسان رد شدن سوزن درون حفره سوزن کمک می‌کند. هرچند استفاده از این نوع سوزن‌های وی شکل هنگام دوخت در بین انگشتان قدری سخت و دردسر ساز است.

سوزن خود نخ کنن و یا آسان نخ شونده به راختی در تمام فروشگاه‌ها یافت می‌شوند و سایزهای بسیار متنوعی دارند.

فراموش نکنید تا انتهای نخ را گره بزنید

فراموش نکنید یک سر از نخی که سر دیگر آن را در سوزن نخ کرده‌اید گره بزنید. اگر می‌خواهید دوخت تک نخه داشته باشید فقط یک سر نخ را گره بزنید و برای دوخت دونخه هر دو سر نخ را باهم گره یزنید.

نکته: در دوخت یک نخه معمولا سمتی از نخ که گره ندارد از سوزن خارج می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل سمتی از نخ که در سوزن است را تا کرده و کمی موم به آن بزنید تا به هنگام دوخت از سوزن خارج نشود و در جای خود باقی بماند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست