Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
8 مرداد 1403

نور خورشید چه خطراتی برای پوست دارد؟ + خطرات نور خورشید !

حتما می دانید نور خورشید زندگی موجودات بر روی کره زمین را گارانتی کرده است. مقادیر به اندازه ای از نور خورشید می تواند تاثیرات مثبتی را بر بدن انسان بگذارد: 
خلق و خو: نور آفتاب بهترین درمان افسردگی فصلی و مشکلات روحی است.
سنتز و جذب: نور آفتاب باعث می شود ویتامین D که یکی از مهمترین و ضروری ترین عوامل بازسازی و ترمیم استخوان ها است در بدن ما بهتر جذب شود.

برای لذت بردن و استفاده بهینه از فواید نور خورشید لازم است 15 دقیقه در روز در معرض آفتاب قرار بگیرید. اما به یاد داشته باشید مدت زمان طولانی‌تر می تواند خطرناک باشد و باعث بروز مشکلات زیر گردد:

 

 

– آفتاب سوختگی
2- تاول ها و التهابات پوستی که به علت تابش مستقیم نور خورشید بوجود می آید (10 درصد از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد) 

3- جوش 
4- نوع بسیار نادری از مشکلات پوستی مثل لوپوس و کهیر. 
5- ایجاد لکه هایی روی پوست که اختلالاتی در رنگ پوست ایجاد می کند. 
6- لک و پیس‌های حاملگی و ایجاد تب خال زمانی که سیستم ایمنی بدن ما به خوبی عمل نمی کند. 
7- حساسیت به نور: این تاثیر مضر معمولا در دراز مدت خودش را نشان می دهد. 

8- باعث پیری زودرس پوست می شود و ایجاد چین و چروک عمیق در پوست می کند و همچنین انعطاف و تراکم پوست را کاهش داده و به تدریج از بین می برد. 
9- سرطان پوست: به مرور زمان و در طولانی مدت، احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

نور خورشید

در مقابل نور خورشید پوستتان در خطر است

در نظر داشته باشید که نور خورشید می تواند به راحتی به پوست شما اسیب بزند. اینکه افزایش سن باعث لک های قهوه ای پوست شما می شود کاملا درست اما این لک ها می توان بر اثر نور خورشید ایجاد شده باشد.

نور خورشید دارای اشعه مضر است که می تواند پیری پوست شما را ایجاد کند و حدود ۹۰ درصد تغییراتی که بر روی پوست شما ایجاد می شود بر اثر افتاب ایجاد می شوند.

از آن جایی که ما روزانه در برابر نور خورشید قرار می گیریم نور مضرات نور خورشید بر پوست را مشاهده می کنیم.

در ست است که نمی توان تغییرات ناشی از افزایش سن را کنترل کرد اما با رعایت برخی نکات می توان این سیر را کند کرد.

آفتاب به راحتی با عوامل پیری دست به یکی کنند و روند پیری را سرعت می بخشند.

هیچ کس دوست ندارد که بر روی صورتش چین و چروکی باشد از همین رو چروک های زیر چشم، خط اخم، خط خنده و تمامی چروک ها صورت ناخوشایند می باشند. چند دقیقه را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید تا بتوانید پوستی شاداب و جوان را به خود هدیه کنید.

چگونه می توان پوست را جوان نگه داشت؟

بهتز است بدانید که پوست از سه لایه خارجی یا اپیدرم، درم یا لایه میانی هیپودرم یا همان لایه زیرین تشکیل شده است. درم یا لایه میانی پوست شامل کلاژن، الیاف و یا الاستین می شود که ساختار پوست را حفظ می کند و در واقع این موارد از مهم ترین و کلیدی ترین عوامل برای طراوت و سلامت پوست.

یمی از مضرابت نور خورشید بر پوست این اسات که به این ساختار آسیب وارد می کند.

بنابراین جادوی سالم ماندن پوست شما تنها محافظت از ان در برابر اشعه خورشید است.

اشعه های مضر خورشید برای پوست

دی ان ای یا ماده زندگی بخش لایه درم پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید صدمه می بیند. به منظور محافظت از این سلول ها پوست ملانین تولید می کند که نوعی رنگدانه می باشد و از صدمات بیشتری به پوست شما جلوگیری می کند. در نهایت این رنگدانه ها باعث ایجاد پوست قهوه ای می شود.

همانطور که دیدیم برنزه شدن به منظور زیبایی نیست و به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر ایجاد می شود.

عامل اصلی خطر نور خورشید برای پوست چیست؟

اشعه فرابنش که به زمین می خورد دارای دو طول موج UVB , UVA می باشد.

هر چه طول موج یک اشعه بیشتر باشد نفوذ بیشتری دارد اما انرژی آن کمتر است و برعکس هر چه طول موج اشعه کمتر باشد دارای انرژی بیشتر و نفوذ کمتری می باشد.

اشعه یو وی بی دارای انرژی بیشتری ست و با انرژی که دارد سطح پوست را می سوزاند اما با نفوذ کمش نمی تواند به سطح زیرین پوست برسد.

از همین رو عامل اصلی آفتاب سوختگی اشعه فرابنفش با طول موج یو وی بی می باشد.

با توجه به اینکه اشعه UVA دارای طول موج کوتاه تری می باشد باعث سوختگی پوست نمی شود اما به دلیل اینکه به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کند، اصلی ترین عامل پیری پوست شناخته می شود. به الیاف کلاژن در سطح درم پوست آسیب می زن و باعث تولید غیر طبیعی الاستین می گردد.

این الاستین غیر طبیعی تولید آنزیم متالو پروتئاز را تولید می کند که می تواند کلاژن اسیب دیده را ترمیم کند. اما به طور معمول بافت کلاژن را تخریب می کند . بازسازی ناقص و غیر صحیح پوست با ایجاد چین و چروک پوست می شود.

زمانی که شما در طول روز در معرض این اشعه قرار می گیرید این عمل بارها و بارها اتفاق می افتد تا جایی که در اثر کمبود کلاژن پوست شما خشک می شود و در نهایت برای شما پوستی چرم و سفت راه به همراه دارد.

به علاوه در تحقیقاتی مشخص شده است که اشعه های غیر فرابنفش نیز در پیری پوست نقش دارند و به همین منظور باید برنامه مراقبت از پوست را جدی گرفت.

به طور کلی لک های پوستی و چین و چروک ها نشان دهنده این است که پوست آسیب دیده است.

مضرات نور خورشید بر پوست در این مقاله مشخص شده است

مضرات اشعه آفتاب برای پوست

خورشید با همه مزایایی که می‌تواند داشته باشد، دردسرهایی برای پوست و بدن ما ایجاد می‌کند. اگر به مدت طولانی و به شکل محافظت‌نشده در معرض تابش نور خورشید قرار بگیریم، ممکن است حسابی به دردسر بیفتیم. در ادامه با مهم‌ترین مضرات نور خورشید بر پوست آشنا خواهید شد:

نور خورشید

آفتاب‌سوختگی

آفتاب‌سوختگی اولین و شایع‌ترین نمود مضرات نور خورشید بر پوست محسوب می‌شود. همه ما حداقل یکی دو بار آفتاب‌سوختگی را تجربه کرده‌ایم. آفتاب‌سوختگی در ظاهر دردسر زیادی نخواهد داشت اما به‌مرور می‌تواند باعث آسیب‌ جدی به سلول‌های پوستی شود. 

 

عمده استایل پوشاک عمده فروشگاه شما را با ضمانت فروش و قیمت تامین می‌کند 

 

به گفته کارشناسان از بعد از چهار تا پنج ساعت قرارگیری مداوم در معرض نور خورشید، علائم آفتاب‌سوختگی خودشان را نشان می‌دهند. این آسیب به دلیل تابش اشعه ماوراء‌بنفش اتفاق می‌افتد.

موارد زیر از اصلی‌ترین علائم آفتاب‌سوختگی هستند:

  • سرخی پوست
  • درد یا حساسیت محل سوختگی
  • تورم
  • تاول
  • در موارد شدید علائم شبیه آنفولانزا (تهوع، تب، لرز و سردرد)

نکته بهداشتی: اگر متوجه علائم شدید آفتاب‌سوختگی شدید، بهتر است با پزشک مشورت کنید. سوختگی‌های شدیدی می‌توانند علاوه‌بر تب، دردر قابل توجه و تاول‌های گسترده پر از مایع هم داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user