Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
27 آبان 1401

نیم بوت چیست؟ + تفاوت نیم بوت و چکمه چیست؟

همه چی درباره بوت و چکمه!

با پیشرفت صنعت مد،‌ انواع مختلف و جدیدی به بازار کفش اضافه شده‌اند. اما یکی از قدیمی‌ترین نوع کفش‌ها که امروزه نیز طرفدار زیادی مخصوصا بین خانم‌ها دارد،‌ چکمه یا پوتین یا اصطلاح انگلیسی آن بوت می‌باشد.

 

قدمت این نوع کفش به هزاران سال قبل برمی‌گردد. محققین در اسپانیا، اجسادی پیدا کرده‌اند که مربوط به 18 هزار سال قبل از میلاد است. این اجساد، باقی‌مانده زن و مردی بودند که چکمه‌ای از جنس خز و چرم به پا داشته‌اند. نکته جالب توجه اینجاست که در این حدود 20000 سال،‌ حتی جنس پوتین‌ها هم ثابت مانده است.

 

اگر هم به چند صد سال پیش برگردیم، سوارکارانی را خواهیم دید که چکمه‌هایی به پا دارند و برای جنگ آماده می‌شوند. چکمه‌هایی چرمی که اگر متعلق به اشراف‌زاده باشد، معمولا نقش‌های زیبایی هم روی آن‌ها ایجاد کرده‌ اند. بعد ها با رواج یافتن این نوع کفش در غرب، گاوچران‌ها یا کابوی‌های غرب وحشی هم طرح‌های مخصوص خود را ایجاد کردند. مشهورترین آن‌ها هم طرح تیغ‌دار است که به پشت چکمه شیء فلزی را وصل می‌کردند.

 

تفاوت بوت و چکمه و پوتین چیست؟

ابتدا باید بگوییم که بوت و چکمه و پوتین هرسه بیانگر نوعی کفش است با ساق های بلند که به زبان های مختلف بوت و چکمه و پوتین خطاب می شود. اما چیزی که مرسوم است معمولاً چکمه به نوع چرمی براق این کفش با ساق های بلند گفته می شود اما بوت و پوتین انواع متنوع تری دارد و جنس آن تنها حالت چرمی نیست و ممکن است مخمل، خزدار و … باشد.

 

ولی در کل ما معتقدیم این سه هیچ تفاوتی با هم ندارند. گاهی در زبان عامیانه به چکمه، پوتین نیز گفته می شود. چکمه یا پوتین گونه ای پای افزار است که معمولاً هم پا و هم قوزک پا را می پوشاند. برخی چکمه ها تا زانو و گاه تا بالای ران را هم می پوشانند. در چند سال اخیر واژه فرانسوی بوت نیز در میان مردم عامه در ایران رایج شده است.

 

به کفشی که ساق پا را می پوشاند بوت گفته می شود، البته ارتفاع کفش بوت در اندازه های مختلف ساخته شده اما به طور کلی قد این نوع کفش معمولاً تا زیر زانو می رسد.

 

پاشنه چکمه ها معمولاً به گونه ای ساخته می شود که از بقیه کف چکمه قابل تشخیص باشد. چکمه ها در آغاز برای استخدام اسب سواران و سپاهیان درست شده بود ولی امروزه چکمه های زیادی نیز برای زیبایی و مد به ویژه برای بانوان ساخته می شود و اغلب خانم ها در هنگام خرید لباس زنانه ارزان، یک مدل کفش زنانه را هم با لباس خود ست می کنند.

 

اما در کل می‌توان گفت که تفاوت چکمه و پوتین شاید فقط در کلمه ‌آنها است. هردو با رویه ‌‌های چرمی و خزدار تولید می‌ شوند و کاربرد تقریباً یکسانی دارند. چکمه ‌های زنانه معمولاً بلندتر از مدل مردانه می ‌باشند. به طوری که مدل‌ های زنانه بیشتر حالت تجملی دارند و استفاده از آنها بیشتر برای زیباییست.

 

بوت پاشنه یکسره

همانطور که از نام این بوت پیداست پاشنه های بلند و یکسره یکی از مزیت های این مدل از کفش زمستانی زنانه می باشد. برای خانم هایی که تمایل دارند قد آنها بلندتر و کشیده تر به نظر برسد، پوشیدن این بوت ها می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

بوت بلند تا ران

قد این نوع بوت زنانه تا بالای زانو می رسد به نحوی که ساق آن روی ران پا قرار می گیرد. این مدل بوت در بین خانم ها از جذابیت و محبوبیت فراوانی برخوردار است. بوت بلند تا ران در اکثر مواقع از پاشنه بلند برخوردار است و رنگ های براق آن طرفداران خاص خود را دارد.

 

بوت بلند تا زانو

با اولین نگاه به ویترین فروشگاه کفش های زمستانی می توانید انتظار داشته باشید که مدل بوت بلند تا زانو چشم هر خانم شیک و خوش سلیقه را به خود خیره می سازد. رنگ سیاه و جنس چرم بوت بلند تا زانو می تواند ترکیب فوق العاده ای با دامن های کوتاه و شلوارهای جین جذب به وجود بیاورد.

 

بوتی یا نیم بوت

نیم بوت های زنانه در عین ظرافت و زیبایی قابل استفاده در فصول بهار، پاییز و زمستان هستند. پاشنه نیم بوت ها در انواع مدل از قبیل پاشنه های کوتاه تا پاشنه های بلند دارای تنوع است.

 

نیم بوت دخترانه بدون پاشنه جدید

با توجه به مدارک فراوان که نشان می دهد در عصر صفوی انواع کفشهای چرمی از ایران به اروپا صادر می شده گویا اولین طرح بوت که در زمان جنگ های صد ساله برای اسب سواران سپاهی در بریطانیا طراحی شده در واقع همان موزه ها و پوستال های ایرانیست یک لنگه سبز رنگ نمونه این چکمه ها متعلق به قرن هفدهم در موزه کفش ترونتو وجود دارد ازان پس چکمه های اروپایی تحت تأثیر سبک های نظامی قرار گرفتند و مانند موزه های ایرانی دارای پاشنه و ساقهای نرم بودند که در اصل برای حفاظت از سربازان اسب سوار طراحی شده بودند.

 

سربازان و سواران انگلیسی درجنگهای قیام استقلال آمریکا چکمه های ساق بلند را در آمریکا رواج و توسعه دادند و از آنجا به غرب آمریکا رفت و مورد استقبال گاوچرانان غرب آمریکا قرار گرفت.

 

اصول انتخاب و خريد بوت و نيم بوت

پشت پاشنه پا را بررسي کنيد

پشت پاشنه پا را بررسي نماييد . پشت پاشنه پا بايد کمي با انتهاي کفش فضاي خالي داشته باشد.البته اين فضاي خالي نبايد به حدي زياد باشد که پا در کفش تکان بخورد و يا جا به جا شود. براي کنترل کردن اين موضوع بند کفش را باز بگذاريد و سعي کنيد پايتان را در کفش جلو ببريد تا انگشتان پا به ديواره جلوي کفش بچسبد.سپس انگشت خود را داخل کفش و پشت پاشنه فشار دهيد.
انگشت شما بايد تا حدي داخل برود تا فضاي خالي مناسب باشد

 

پشت پاشنه پا در نيم بوت و بوت بايد کمي با انتهاي کفش فضاي خالي داشته باشه

استخوان هاي انگشتان پا به هيچ وجه نبايد تحت فشار قرار بگيرند براي بررسي بايد بند هاي کفش را ببنديد و بايستيد.انگشتان پايتان را تکان دهيد. اگر فضا براي تکان دادن انگشتان وجود داشت مشکلي وجود ندارد و آن بوت يا نيم بوت مناسب سايز و فرم پاي شما مي باشد.اما اگر تحت فشار قرار گيرند و نتوانيد آن ها را تکان دهيد بهتر است به يک سايز بزرگتر فکر کنيد.

 

در واقع قسمت هايي که نبايد تحت فشار باشندشامل انتهاي استخوان انگشت شصت پا، انتهاي استخوان انگشت کوچک پا و نوک انگشت شصت مي شوند.

 

استخوان هاي انگشتان پا به هيچ وجه نبايد تحت فشار باشند

يکي از آزمايش هايي که نشان دهنده سايز مناسب نيم بوت و يا بوت ساق بلند است،لگد زدن به يک جسم محکم مانند ديوار است. البته اين آزمايش را نمي توانيد  هنگام خريد انجام دهيد.زماني که با کفش به ديوار لگد مي زنيد انگشتان شما نبايد نوک کفش را لمس کنند. و ي مماس با آن باشد بلکه اگر اين اتفاق مي افتد احتمالا سايز مورد نظر کمي براي پاي شما تنگ است و کوچک است.

 

اميدوارم مطالب فوق براي شما عزيزان مفيد و سودمند باشد ، و کمک شاياني در خريد يک بوت مناسب به شما مخاطب گرامي انجام دهد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست