Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1 آبان 1401

ویژگی دستکش زمستانی خوب چیست؟ + اکسسوری دستکش چیست؟ + انواع دستکش زمستانی را بشناسید!

همه چیز در رابطه با دستکش زمستانی خوب

دستکش یکی از اکسسوری‌های مهم و ضروری زمستانی است که هم از نظر کاربردی و هم استایل اهمیت زیادی دارد. اگر برای سلامت دستان خود ارزش قائل هستید لازم است که یک جفت دستکش زمستانی تهیه کنید و از دستان خود در مقابل سرما و خشکی محافظت کنید. دستکش‌های زمستانی همیشه از نظر ظاهری راضی کننده نیستند اما اگر از آن‌ها استفاده نکنید نمی‌توانید بسیاری از کارها را در هوای سرد انجام دهید. دستکش زمستانی نسبت به انواع دیگر دستکش ضخیم‌تر است و مقاومت بیشتری در مقابل سرما دارد و اگر بخواهید یک دستکش زمستانی خوب و بادوام تهیه کنید باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید. در این مقاله همه چیزهایی را که باید برای خرید موفق یک جفت دستکش زمستانی بدانید خواهید خواند.

انواع دستکش زمستانی را بشناسید! 

از آنجایی که دستکش‌های زمستانی برای فعالیت‌های بیرون از منزل در هوای سرد طراحی شده‌اند انواع مختلفی هم دارند مثلا یک نوع مخصوص کوهنوردی و نوع دیگر مخصوص اسکی است اما به طور کلی می‌توان این دستکش‌ها را به چهار دسته اصلی تقسیم کرد و قبل از خرید این نوع دستکش باید این چهار نوع و ویژگی‌های آن‌ها را بشناسید:

  • دستکش دولایه‌: این دستکش‌ها بسیار سبک و راحت و چند منظوره هستند که در مقابل آب و باد و برف هم مقاومت دارند. این دستکش برای هوای خیلی سرد و همین طور ورزش‌های زمستانی انتخاب ایده‌آلی است چون دست‌ها را به خوبی گرم نگه می‌دارد و آزادی حرکت بالایی هم دارد.
  • دستکش پشمی: این دستکش از الیاف بافته شده مصنوعی ساخته می‌شود که میزان گرم کنندگی بالایی دارد. میزان گرم کنندگی این دستکش بستگی به وزن آن دارد چون ضخامت آن در عملکرد دست و انگشت‌ها تاثیر می‌گذارد یعنی هرچه دستکش ضخیم‌تر باشد گرم‌تر است اما آزادی عمل کمتری برای دست و انگشت‌ها فراهم خواهد کرد. این دستکش‌ها ضدآب نیستند و برای قرار گرفتن در معرض باد شدید هم مناسب نیستند بنابراین برای ورزش کردن گزینه مناسبی نیستند.

چند ویژگی خاص دیگر درمورد دستکش زمستانی 

  • دستکش‌های زمستانی بدون انگشت: این نوع دستکش‌ها گرمای زیادی ایجاد نمی‌کنند اما آزادی عمل انگشتان در آن‌ها بسیار بالا است و می‌توانید کارهای مختلفی را بدون نیاز به درآوردن دستکش با آن‌ها انجام دهید. این نوع دستکش هرچند برای همه شرایط مناسب نیست اما می‌تواند گزینه مورد قبول بسیار افراد باشد.
  • دستکش‌های لمسی: اگر تنها مشکل شما با دستکش این است که نمی‌توانید با گوشی لمسی خود کار کنید این دستکش را امتحان کنید. به این ترتیب می‌توانید با موبایل و تبلت خود کار کنید بدون آن که لازم باشد دستکش خود را خارج کنید

انتخاب بهترین دستکش زمستانی را تشخیص دهید! 

برای اینکه بتوانید بهترین دستکش زمستانی گرم را برای خود انتخاب کنید، لازم است که فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

  • جنسیت شما
  • سن شما
  • سطح فعالیت‌تان
  • سطح متابولیسم پایه بدن‌تان basal metabolic rate (BMR)

در حالت کلی، بدن مردان نسبت به زنان گرمای بیشتری تولید می‌کند. سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی نیز همین‌طور است، بدن انسان در این سنین نسبت به سنین بالای ۵۰، گرم‌تر است.
سطح فعالیت و BMR نیز تعیین کننده‌ی این مساله هستند که شما چه مقدار عرق می‌کنید.
اگر همیشه احساس گرما می‌کنید، خریدن دستکشی با لایه‌های زیاد نه تنها برایتان آزاردهنده خواهد بود بلکه خرید آن دقیقا به اندازه خرید یک دستکش کم لایه خطرناک و بد است. چرا که دائما مجبور خواهید شد تا دستکش را درآورید که دستتان هوایی بخورد. خیسی دست و سرمای بیرون، شما را در معرض خطر از دست دادن حرارت بدن یا hypothermia قرار می‌دهد.

  • عایق حرارتی دستکش چگونه کار می کند؟

آگاهی از اصول لایه بندی لباس در هوای سرد بسیار ساده اما مهم و کاربردی است. هوا یک عایق حرارتی بسیار خوب است. طراحی آسترِ داخلی در دستکش‌های زمستانی به گونه‌ای است که هوا را به دام بیندازد تا از این طریق بتواند انرژی گرمایی بدن را حفظ کند.
برخلاف هوا، آب و رطوبت یک رسانای خوب گرماست و با جذب آن، دقیقا عکس هوا عمل کرده و حرارت بدن را تلف می‌کند.
برای انتخاب بهترین عایق حرارتی، به گزینه ای نیاز داریم که هوا را به دام انداخته و از تولید عرق و رطوبت دست جلوگیری کند.

خرید دستکش چرم چگونه است؟ 

بر خلاف دستکش‌های حجیم و اسپرت، دستکش‌های چرم تطبیق‌پذیری بالایی برای ست شدن با استایل‌های متفاوت دارند. دستکش‌های چرم سبک‌تر و نازک‌تر نیز هستند که فعالیت‌های روزانه را برای کاربر راحت‌تر می‌کنند.
نکاتی که باید برای خرید دستکش چرم در ذهن داشته‌باشیم :

  • آب و هوای منطقه خود را در نظر بگیرید : اگر زمستان‌های معتدل‌تری دارید که اغلب با باد و باران همراه است، خرید دستکش چرم با آستری گرم گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود. ترکیب یک دستکش چرم با کت‌ها و پالتو‌هایتان می‌تواند جلوه‌ای شیک و جذاب بسازد.
  • انتخاب بر اساس استایل : دستکش‌های چرم از آن دسته اکسسوری‌هایی هستند که دوست داریم در کنار لباس‌هایمان جلوه‌ای زیبا داشته‌باشند. بنابراین، انتخاب آن بر اساس رنگ کاپشن‌ها و پالتوهایمان در اولویت قرار می‌گیرد.

ویژگی های دستکش زمستانی خوب چیست؟ 

بلندی

یکی از مواردی که در هنگام خرید دستکش باید به آن توجه داشته باشید این است که بلندی آن به گونه ای باشد که تا مچ را بگیرد. حتی میتوانید از اندازه های بلندتر نیز استفاده کنید. نکته ی دیگر این است که در آن قسمت دارای کش باشد بهتر است به دلیل اینکه کش کاملا دور مچ را میگیرد و نمیگذارد سرما وارد شود. به این صورت احساس گرمای بیشتری خواهید کرد. اما اگر صرفا از آن فقط میخواهید به عنوان زیبایی استفاده کنید کوتاهی میتواند یک انتخاب برای شما باشد که در گرم نگه داشتن دست شما تاثیر چندانی نداشته باشد.

رنگ

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام خرید دستکش در مورد آن توجه داشته باشید، رنگ است. شما باید آن را هماهنگ با یک سری از لوازم دیگر خود انتخاب کنید. در هنگام انتخاب رنگ چند گزینه میتوانید داشته باشید. اول اینکه آن را با شال و کلاه خود هماهنگ انتخاب کنید. همچنین با کفش و کیف خود نیز میتوانید آن را ست کنید. برای مثال میتوانید همراه تیپ کاملا مشکی خود یک دستکش قرمز استفاده کنید و با کنتراستی که ایجاد میگردد توجه اطرافیان را به خود جلب نمایید. رنگ هایی که بیشتر از همه خریداری میشوند اول از همه مشکی است که به دلیل اینکه با رنگ های زیادی می آید هماهنگ کردنش راحت است. علاوه بر این رنگ هایی مثل کرم، قهوه ای، زرشکی و … نیز بسیار پرطرفدار است. به هر حال آنچه انتخاب میکنید باید یک هارمونی را با سایر پوشاک شما داشته باشد. اینطور نیست که آن برای خود یک معقوله جدا باشد.

آستر

امروزه انواعی از دستکش ها وجود دارند که برای گرمای بیشتر از آستر در آنها استفاده شده است. این مدل ها بیشتر برای کسانی که به شدت سرمایی هستند و در مناطق سرد زندگی میکنند، مفید است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید حتما موقع خرید به آستر دار بودن یا آستر دار نبودن آن دقت کنید.

شیک ترین دستکش چرم 

بهترین دستکش میان آقایان و بانوان ، دستکش چرم است چرا که نه تنها دست را گرم می کند بلکه زیبا و مجلسی هم هستند. در انتخاب دستکش های چرمی حتما به اندازه آن ها دقت داشته باشید تا کاملا مناسب دست شما باشند. البته اگر مقداری دستکش را تنگ تر انتخاب کنید بهتر است چرا که پس از دو یا سه بار استفاده مقداری آزاد می شوند. صنعت چرم در ایران دارای برندهای گوناگونی است مانند نوین چرم و چرم مشهد که میان برندهای این صنعت بسیار پرطرفدار هستند. با این حال قیمت هر برند با دیگری تفاوت دارد اما به طور کل قیمت ها از 60 تا 300 هزار تومان است، البته در فصل بهار دارای تخفیف های مناسبی هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست