Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 آبان 1401

ویژگی های کیف مدرسه چیست ؟

همه چی درباره ویژگی های کیف مدرسه!

با فرا رسیدن زمان بازگشایی مدارس والدین به فکر خرید بهترین نوع کیف برای کودکان خود می افتند. انتخاب نادرست کیف باعث ایجاد مشکلات حرکتی و آسیب به ستون فقرات کودکان در بلند مدت می شود.

 

ویژگیهای کیف مدرسه

 

بنابراین انتخاب کیف مناسب برای دانش آموزان اهمیت بالایی دارد و باید در انتخاب آن دقت شود. در این بخش از شما را با ویژگی های یک کیف خوب مدرسه آشنا می کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای فرزند خود داشته باشید.

 

ویژگیهای یک کیف خوب مدرسه

سبک باشد

یک کیف یا کوله پشتی خوب نباید سنگین و آویزان و حجیم باشد. حجیم بودن یک کوله با قرار دادن مقدار زیادی وسیله و چیدن آن به صورت بد فرم باعث از بین رفتن طراحی کوله و فشار بیشتر بر ستون فقرات می شود.

 

هنگامی که کیف مدرسه پر می شود، نباید سنگین تر از 10% وزن کودک باشد. حمل کیف های سنگین احتمال افزایش غیرطبیعی قوس کمر و وارد شدن فشار بیش از حد به عضلات کمر، شانه و گردن را افزایش می دهد.

 

میزان وزن کیف و وسایل داخل آن باید متناسب با وزن بچه ها باشد و بچه های دبستانی نباید بیش از 3 کیلوگرم وزن را با خود حمل کنند. وزن کوله پشتی خالی نباید برای کودکان بیشتر از 500 گرم و برای نوجوانان بیشتر از یک کیلوگرم باشد.

 

ویژگی های کیف مدرسه

جنس کیف مدرسه

همانطور که گفتیم کیف مدرسه باید سبک باشد بنابراین کیف هایی کتانی یا جین به دلیل سنگینی مناسب مدرسه نیستند زیرا وزنشان با پر کردن آنها بالا می رود. بهترین انتخاب برای کیف مدرسه ، کیف برزنتی یا کیف پارچه ای سبک است.

 

محکم و با دوام باشد

بچه ها معمولا وسایلشان را به هم ریخته در کیف می ریزنند. به همین خاطر بهتر است جنس کیف محکم باشد تا صدمه ای به پشت او وارد نشود.

 

دانش آموزان با سنین کمتر معمولا بدون نظم و ترتیب وسایل خود را درون کیف جا دهند. پس بهتر است یک کیف مناسب مدرسه محکم و بادوام باشد تا صدمه ای به پشت و شانه های بچه ها وارد نشود.

 


 

بیش از حد بزرگ نباشد

یک کیف مدرسه خوب ، نباید بزرگتر از شانه های کودک باشد و باید متناسب با دورۀ آموزشی، سن و ساختار بدنی او باشد. اگر کیف مدرسه خیلی بزرگ باشد ، کودک آن را با وسایل غیر ضروری پر می کند.

 

کیف مدرسه از نظر اندازه و سایز بهتر است به گونه ایی باشد که 10 سانتی متر از انحنای کمر کودک، کوتاه تر باشد. در کل یک کیف خوب باید با سن، اندام بدن و سطح تحصیلی دانش آموز هماهنگ باشد تا او بتواند راحت آن را حمل کند.

 

قابل شستشو باشد

هنگام خرید کیف مدرسه به قابل شستشو بودن آن توجه کنید زیرا برخی کودکان کیف های خود را روی زمین می گذارند و به علت بی توجهی کیفشان کثیف می شود.قابلیت شستشو سبب می شود که والدین بتوانند کیف فرزند خود را هنگام کثیف شدن بشویند.

 

معمولا پسربچه ها به تمیزی لوازم خود کمتر از دخترها اهمیت می دهند. به همین دلیل بهتر است کیف مدرسه ها پسربچه ها را هر 25 تا 30 روز یک بار و کیف دخترها را هر 35 تا 40 روز یک بار بشویید.

 

متناسب با سن و ساختار بدنی باشد

یکی از معیارهای مهمی که در هنگام خرید کیف مدرسه باید در نظر گرفت این است که این کیف نباید بزرگتر از شانه ها باشد. کیف مدرسه باید متناسب با ساختار بدنی، سن و دوره آموزشی دانش آموز باشد. علاوه بر این باید بسیار راحت باشد تا به آسانی بتوان با آن کار کرد. همچنین توجه کنید که این راحتی نیز بسته به سن دانش آموز تعریف می شود. به این صورت که اگر دانش اموز در مقطع دبستان تحصیل می کند کیف یا کوله پشتی مدرسه او باید کوچکتر، ساده تر و کاراتری برایش خریده شود.

 

کیف چرخدار یا بدون چرخ؟

حُسن کیف های چرخدار واضح و مبرهن است، به شرطی که قرار نباشد کودک همراه با آن از پله ها بالا برود؛ بنابراین قبل از خرید کیف چرخدار باید سوال هایی برای شما در ذهن تان مطرح شود. اگر شما در طبقه دوم آپارتمانی فاقد آسانسور زندگی می کنید یا کلاس فرزند شما در طبقه دوم مدرسه واقع شده است، ضررهای یک کیف چرخدار بیشتر از فواید آن است، زیرا این نوع کیف ها سنگین هستند!و در آخر اینکه برای حمل کردن چیزهای سنگین مثل کیف به فرزند خود آموزش دهید، باید به او یاد دهید که به درستی کیفش را حمل کند تا برای کمرش مشکلی پیش نیاید.

 

رنگ طیف سبز و آبی

معمولا بچه ها در مدرسه، کیف خود را روی زمین می گذارند و آن را زیر دست و پا می اندازند. به همین دلیل رنگ های خیلی روشن مانند سفید، کرم، نارنجی و لیمویی برای کیف مدرسه مناسب نیست. تمام طیف های رنگ سبز و آبی، سرخابی، قرمز و بنفش از بهترین رنگ هایی هستند که می توان برای کیف مدرسه بچه ها انتخاب کرد.وقتی می خواهید کیف مدرسه بخرید، سعی کنید نوعی از آن را انتخاب کنید که کمترین عکس و نقش و نگار را داشته باشد.

 

هرچقدر کیف های مدرسه ساده تر باشد، امکان پز دادن بچه ها در مدرسه به یکدیگر و پرت شدن حواس آنها از سمت درس و مشق به سمت وسایل کمتر خواهد شد.کیفی را انتخاب کنید که مواد بازتاب دهنده نور (رنگ های شب نما) داشته باشد تا به این ترتیب کودک تان در صورتی که در تاریکی را می رود، آسان تر دیده شود.

 

کیف جادار با جیب‌های زیاد بخرید

یک کیف مدرسه خوب یا یک کوله پشتی مناسب، باید دارای محفظه یا جیب‌های زیادی در اندازه‌های مختلف باشد. این محفظه‌ها نه تنها وزن را در همه جای کیف پخش می‌کنند بلکه به متعادل‌تر ماندن کیف کمک می‌کنند. در این صورت قرار نیست همه وسایل را کف کیف بریزید و سنگین شود. همچنین به منظم ماندن کیف کمک می‌کنند و راحت‌تر می‌توان وسایل را در کیف پیدا کرد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست