Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
29 آبان 1401

ویژگی کفش بسکتبال چیست ؟

همه چی درباره کفش مناسب بسکتبال !

انتخاب کفش مناسب بسکتبال یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها برای بسکتبالیست‌ها، به خصوص ورزشکاران حرفه‌ای این رشته، به شمار می‌رود. ورزش بسکتبال شامل حرکاتی مانند دو، پرش و تعویض سریع حرکات است که نیازمند یک کتانی ورزشی باکیفیت می‌باشد. موقع انتخاب کفش بسکتبال، ورزشکاران باید فاکتورهای مشخصی را برای انتخاب کفش مناسب در نظر بگیرند. کفش بسکتبال مناسب به بازیکنان کمک می‌کند که عملکرد بهتری در زمین بازی داشته باشند و خطر آسیب‌های موجود در ناحیه مچ پا و پا را کاهش می‌دهد.

 

چگونه کتانی بسکتبال مناسب را انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه هر تصمیمی در رابطه با کفش بسکتبال بگیرید، بهتر است استایل بازی کردن و توانایی‌های خود را در نظر بگیرید. بررسی کنید که شیوه بازی شما چگونه است؟ آیا شما بر روی سرعت و چابکی در هنگام بازی تمرکز دارید یا به صورت قدرتی و خشن بازی می‌کنید؟ پوشیدن کفش‌هایی که خیلی سبک و یا خیلی سنگین هستند برای بسیاری از افراد کاملا نامناسب است. زمانی که شما با شیوه بازی کردن خود آشنا شدید راحت‌تر می‌توانید کفشی را انتخاب کنید که نیاز‌های شما در طول بازی را برطرف کند. 

 

برای انتخاب کفش بسکتبال مناسب، ابتدا باید به صورت کاملا دقیق اندازه طول و عرض پای خود را بگیرید. این اندازه‌گیری‌ها کمک خواهند کرد تا سایز واقعی پای شما و اینکه آیا پای شما کشیده یا پهن است، مشخص شود. کفش بسکتبال خود را با توجه به استایل بازی کردن خود انتخاب کنید. بسکتبالیست‌های سرعتی نیاز به کتانی‌های سبک‌تری دارند که زیره آنها نرم‌تر و میزان انعطاف‌پذیری و حفاظت آنان بیشتر است. بازیکنان قدرتی نیازمند کفش‌های سنگین‌تری هستند که میزان استحکام و قدرت آنها بالاتر باشد.

 

در هنگام خرید کفش بسکتبال بهتر است چند نمونه کفش را بپوشید و راحتی و اندازه کفش را امتحان کنید. بهتر است طول کفش بسکتبالی که انتخاب می‌کنید چند سانتی‌متر بیشتر از طول پای شما باشد و عرض کفش نیز باید به گونه‌ای باشد که کفش به پای شما کاملا فیت باشد ولی نه خیلی تنگ. در هنگام انتخاب کفش بهتر است ابتدا چند قدم با کفش راه بروید تا مطمئن شوید که پا در هنگام فعالیت از داخل کفش سر نخورد.

 

رویه کفش

در هنگام بررسی رویه کفش بسکتبال، اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که میزان ارتفاع ساق کفش چه اندازه‌ای می‌خواهید باشد؟ اندازه ساق کفش‌های بسکتبال در اندازه‌های متفاوت ساق بلند و ساق متوسط و ساق کوتاه تولید می‌شود که هر یک از این موارد بستگی به استایل بازی بسکتبالیست و توانایی‌های او دارد.

کفش‌های بسکتبال ساق بلند 

قسمتی از رویه کفش تا روی مچ پا ادامه یافته و دور مچ پای شما را می‌گیرد تا ایمنی و محافظت از پای شما را افزایش دهد. این پوشش اضافه باعث افزایش وزن کفش می‌شود بنابراین این کفش‌ها برای بازیکنانی که هیکل درشت‌تر و وزن بیشتری نسبت به سایر بازیکنان دارند یا برای بازیکنانی که در جایگاه‌های Center و Forward در زمین بسکتبال بازی می‌کنند و به دنبال کفش‌هایی با پوشش بیشتر و محافظت بیشتر هستند مناسب می‌باشد.

کفش‌های بسکتبال با ساق متوسط

این کفش‌های بسکتبال همانطور که از اسمشان مشخص است، تا حدی از مچ پای بازیکن محافظت می‌کنند ولی در عین حال انعطاف پذیری لازم برای بازی را هم به بازیکن می‌دهند. این کفش‌ها برای بسکتبالیست‌هایی که از استایل بازی و پوزیشن خود مطمئن نیستند مناسب می‌باشد.

کفش‌های ساق کوتاه

این کفش‌ها معمولا برای بازیکنان پرسرعت و چابک مناسب هستند. اما میزان محافظت از مچ پا به دلیل ساق کوتاه کفش کم می‌باشد.

پس از اینکه شما تصمیم خود را در مورد اندازه ساق کفش بسکتبال گرفتید، اکنون نوبت آن رسیده که درمورد نوع رویه و جنس رویه تصمیم‌گیری نمایید. رویه‌های نرم معمولا از جنس پارچه‌های بافتنی هستند. این نوع پارچه‌ها انعطاف‌پذیر، راحت و تنفس‌پذیر هستند و به علت وزن سبکشان سرعت حرکت و جابه جایی بازیکن را افزایش می‌دهند.

 

این نوع رویه‌ها معمولا بر روی کفش‌های ساق کوتاه دیده می‌شوند. رویه‌های سخت‌تر که معمولا از جنس پلاستیک و مواد مصنوعی هستند، میزان دوام بالاتری دارند و به خوبی از پا محافظت می‌کنند. ولی به علت اینکه سنگین‌تر هستند میزان سرعت و چابکی بازیکنان را کاهش می‌دهند. این نوع رویه‌ها برای بازیکنان قدرتی مناسب هستند.

 

قسمت بالایی(UPPER)

هنگام بحث در مورد قسمت بالایی کفش بسکتبال، اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که کدام سایز کفش را می خواهید. کفش بسکتبال در ارتفاع زیاد، متوسط ​​یا پایین موجود است. هر یک از این سبک های مختلف، ویژگی های خاص خود را دارند.

 

  • کفش بسکتبال بلند: این نوع کفش باعث می شود قسمت فوقانی دور مچ پا به خوبی گرفته شود تا یک لایه اضافی از حمایت و ثبات ایجاد کند و میزان مصدومیت ورزشکار از ناحیه مچ پا را کاهش دهد. طبیعی است که با وجود این پوشش اضافی، اغلب وزن اضافی برای کفش به وجود می آید.

 

  • کفش بسکتبال میانه: همانطور که از نامش پیداست، کفش های بسکتبال میان رده از نظر حمایت از مچ پا، حمایت کمتری را برای بازیکنان فراهم می کنند. البته مواد محافظی در مچ پا قرار می گیرد که بتواند بدون داشتن وزن زیاد و بدون ایجاد حصار زیاد، مقداری پوشش برای مچ پا فراهم کند. کفش بسکتبال میانی، انعطاف پذیری زیادی را برای بسکتبالیست فراهم می کنند.

 

  • کفش بسکتبال کم ارتفاع: کفش های بسکتبال کم ارتفاع که برای فراهم آوردن سرعت و چابکی بازیکن ساخته شده اند و وزن کمتری نسبت به دو مدل بالا دارند و طبیعی است که از مچ پا حفاظت و پشتیبانی نمی کنند. البته برای حفظ امنیت مچ پای بسکتبالیست، تعدادی از تکنیک های بستن کفش وجود دارد و ورزشکاران از این تکنیک ها برای بستن بندهای کفش خود استفاده می کنند.

 

  • البته قابل ذکر است که ممکن است کفش های بسکتبال علاوه بر بند، زیپ هم داشته باشند. وجود همزمان بند و زیپ به خصوص در مدل های بلند می تواند پشتیبانی بیشتری از مچ پا ایجاد کند چرا که لایه دیگری از پوشش را روی بندهای استاندارد شما ایجاد می کنند. البته به خاطر داشته باشید پوشش اضافه شده به معنای اضافه شدن وزن است.

 

اندازه کفش بسکتبال

کفش های متنوع و گسترده ای برای ورزشکاران انتخاب شده است. اما قبل از اینکه جفت جدید خود را بخرید، باید اندازه کفش خود را تعیین کنید. نمی دانید از کجا شروع کنید؟ در مورد نحوه اندازه گیری اندازه کفش خود با یک بسکتبالیست حرفه ای یا مربی حرفه ای مشورت کنید.

 

هنگامی که اندازه پای خود را به دست آوردید، وقت آن است که کفش مناسب را انتخاب کنید. به طور معمول، بین کفش های زن و مرد تفاوت سایز وجود دارد. با این حال، این مسأله می تواند بر اساس مارک متفاوت باشد، بنابراین حتما قبل از خرید یا استفاده از کفش جدید، اندازه ها را بررسی کنید.

 

زیبایی شناسی

هنگام انتخاب یک جفت کفش بسکتبال جدید، نه تنها باید به نحوه ساخت آنها، بلکه باید به شکل ظاهری آنها نیز توجه کنید. شما کفش های بسکتبالی می خواهید که نه تنها عملکرد خوبی داشته باشند، بلکه زیبا و متناسب با مد روز هم باشند. شخصیت خود را با انتخاب طرح های رنگی و طرح هایی که سلیقه شما را جلب می کند، نشان دهید.

 

اگر می خواهید برجسته شوید، سبکی با تعداد رنگ های بیشتر را انتخاب کنید. اگر می خواهید رنگ های تعیین شده توسط تیم خود را در زمین بازی استفاده کنید هم می توانید متناسب با لباس خود، برخی از مدل های مورد علاقه خود را در رنگ کفش تأثیر دهید.

 

کفش های بسکتبال را می توان متناسب با سبک زندگی خود رنگ آمیزی کنید. خوب به نظر رسیدن و احساس خوب بودن فقط در مهمانی ها صدق نمی کند، بلکه می توانید در کلاس و زندگی روزمره هم خوش پوش باشید. البته تمیز نگه داشتن همیشگی کفش هم مسأله مهمی در حفظ زیبایی کفش است.

 

مواد اولیه کفش بسکتبال

در کل در هنگام جستجوی یک کفش بسکتبال، به دنبال کفش های کتانی با عملکرد بالا باشید که در هنگام پوشیدن آن ها احساس راحتی کنید و از مواد مناسب برای سبک بازی شما ساخته شده باشند. اینکه از کفش انتظار بررار کردن ثبات را دارید یا انعطاف پذیری بیشتر را ترجیح می دهید، نکته مهمی است که در هنگام خرید کفش بسکتبال باید به آن دقت کرد؟

 

کفش های بسکتبال ساخته شده با روکش چرمی، محکم تر هستند ولی به راحتی کفش های کتانی ساخته شده با مواد مصنوعی قابل تنفس و قابل انعطاف نیستند. در حالی که سبک های قدیمی کفش بسکتبال مانند مارک های  Nike و Jordan اغلب به مواد ضخیم تر و با دوام مانند چرم متکی هستند، بسیاری از مدل های جدید مانند مدل های Paul George’s ترکیبی از پوشش های مش را به کار می برند تا تعادل بین راحتی و اطمینان یا دوام حاصل شود. هر دو گزینه عالی هستند، اما به خاطر داشته باشید که چرم با گذشت زمان ساییده می شود و کفش را از بین می برد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست