Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
2 شهریور 1401

پارچه خز چیست؟ + انواع پارچه خز کدامند

تاریخچه مفید از تولید پارچه خز بدانید!

تاریخچه‌ی استفاده از پوست خزدار به ابتدای تاریخ باز می‌گردد. انسان‌های اولیه برای پوشش خود در مناطق سردسیر بعد از شکار حیواناتی نظیر، سمور، راسو ، روباه و خرگوش از پوست آن‌ها برای پوشش خود در زمستان استفاده می‌کردند.

با گذشت زمان، پوست خزدار به یکی از کالاهای مهم تجاری در تاریخ مبادلات بشر تبدیل شد. بومیان مناطق با فروش انواع مرغوب خز به درباریان کالاهای مورد نیاز خود را تامین می‌کردند. پوست خز به دلیل کمیاب بودن آن یک کالای اشرافی و تجملاتی به حساب می‌آمد که از آن برای تزیین کاخ‌ها و دوخت لباس شاهان و شاهزاده‌ها استفاده می‌شد.
در قرن هجدهم میلادی و با روش‌هایی که کشف شد پوست خز از حالت اولیه‌ی آن تبدیل به پارچه‌های امروزی شد. اما همچنان در کشورهایی مثل انگلیس پوشش انواع مرغوب پوست خز ممنوع بود؛ از آن فقط برای دوخت لباس‌های پادشاهان و درباریان استفاده می‌شد. سایر طبقات اجتماعی بنا به موقعیت خود برای دوخت لباس و کلاه از پوست‌های خز با درجه کیفی پایین‌تر استفاده می‌کردند.

در اواخر قرن نوزدهم پوست خزدار از روسیه و خاورمیانه وارد اروپا شد. به این ترتیب از پوست خز برای مصارف دیگر نیز استفاده شد. یکی از کاربردهای آن در ساخت کلاه‌های نظامی بود که این پارچه به عنوان یک عایق صدا عمل می‌کرد و از آسیب احتمالی به گوش سربازان جلوگیری می‌کرد.

از ابتدای سکونت انسان در اروپا، تا دهه 1950 که پیشرفت صنعت پوشاک متحول شد و با سرعت بیشتری تغییر کرد، پارچه خز به دلیل گرما و ماندگاری عالی آن، در اکثر آب و هواهای معتدل و سرد در سراسر جهان پوشیده می‌شد. با اختراع ماشینهای بافندگی‌ جدیدتر انواع پارچه‌های مصنوعی تولید شد. این پارچه‌ها که با توجه به بافت پارچه و الیاف به کار رفته در آن‌ها عایق بسیار مناسبی برای سرما هستند جایگزین پارچه‌های خز شدند. و اهمیت این پارچه را کمتر کردند. این پارچه‌ها به دلیل قیمت پایین بسیار محبوب شدند.
پارچه خز در فرهنگ ملل مختلف از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است. از این پارچه برای دوخت لباس‌های سنتی مردم کشورهای ژاپن و یوگوسلاوی، اوکراین و روسیه استفاده می‌شود.
از اوایل قرن بیستم تا به امروز با پرورش حیواناتی مثل سمور، خرگوش و… در مزارع، پوست خزِ مرغوب در دسترس بخشی از مردم نیز قرار گرفته است اما قیمت بسیار بالای آن موجب می‌شود تا همچنان این پارچه در زمره‌ی پارچه‌های لوکس و اشرافی قرار بگیرد. پرورش این نوع حیوانات فقط برای استفاده از پوست آن‌ها، باعث شده تا تعدادی از مصرف‌کنندگان و طراحان لباس از جمله طراح مد و فعال مدافع حقوق حیوانات بریتانیا، «استلا مک کارنی»، استفاده از این پارچه را به دلیل عقاید اخلاقی و ظلم به حیوانات، رد کنند.
گزینه‌های جایگزین خز طبیعی در اوایل قرن بیستم معرفی شد و تنش جدیدی را در صنعت پوشاک به وجود آورد. تولیدکنندگان خز طبیعی شروع به سرمایه‌گذاری برای تولید خز مصنوعی کردند و روزنامه‌ها با نوشتن مقالاتی تولید خز مصنوعی را تایید و یا رد می‌کردند.
با تولید خز مصنوعی از الیاف و مواد شیمیایی تولید شده در آزمایشگاه، بسیاری از کسانی که خز طبیعی تولید می‌کردند در مورد آسیب‌های شیمیایی حاصل از تولید خز مصنوعی گفته اند” آسیب‌هایی که تولید این پارچه به محیط زیست میزند، به مراتب بیشتر از فرآوری خز طبیعی می‌باشد.”

برترین انواع خز و پوست طبیعی را بدانید!

انواع خز گسترده است و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. خزهای بلند مو ، مانند روباه ، و آنهایی که خز متراکم دارند: مانند سگ‌آبی ، راسو ، چینچیلا – از حیث گرمای خود بسیار ارزشمند هستند. سگ‌آبی ، اوپاسوم و راکون به دلیل قیمت مناسب تر و دوام بسیار بالا ارزشمندند. از جهت قیمت ، خرگوش قیمت مناسب‌تر و حیواناتی چون راسو‌ها ، سمور و چینچلا گران‌ترین پوست ها را دارند.

خز طبیعی

حیوان‌هایی مثل روباه، خرگوش، سمور، راسو، سگ، راکون، موش آبی، سگ آبی، سمور دریایی، سمور سیاه، گرگ صحرایی ، گربه‌ها، سگ‌ها، گرگ‌ها، چینچیلا (نوعی حیوان شبیه سنجاب) و نژادهای خاصی از گوسفند و بز منابع معمول برای استفاده از پوست آن‌ها به عنوان خز طبیعی هستند. پوست برخی از این‌ حیوان‌ها نسبت به بقیه به دلیل بالاتر بودن کیفیت رنگ و لطافت و کمیاب بودن نوع پوست آن‌ها دارای امتیاز بیشتری برای خرید و فروش می باشد.

انواع خز طبیعی کدامند:

پارچه خز سمور

زیبا، مخملی، سبک و بادوام است و از آن برای دوخت لباس‌های رسمی استفاده می‌شود.
خز سمور روسی مرغوب‌ترین و گران‌ترین نوع خز در سراسر جهان است.

پارچه خز خرگوش

این پارچه فوق العاده ابریشمی ونرم، سبکوزن و در عین حال بسیار گرم است. از آن برای دوخت لباس‌های اسپرت نیز استفاده می‌شود.

پارچه خز روباه

موهای این نوع خز بلند و براق است.
حالت کرکی و مخملی دارد.
دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌های طبیعی است.

پارچه خز سگ آبی

گرم و بادوام است.
برّاق بودن آن بی‌نظیر است.
موهای ضخیم و بلند دارد.

پوست چینچیلا

خر این حیوان با رنگ ویژه آبی-نقره‌ای شناخته می‌شود و لوکس‌ترین نوع خز به‌حساب می‌آید . پوست این حیوان بشدت سبک است درعین حال تراکم بالایی دارد و در نگهداری گرما درون پوست بی‌نظیر است.
چینچیلا در بین خزها هیچ رقیبی ندارد و مدال لوکس‌ترین ، گرم‌ترین و گران‌ترین خز را به گردن آویخته است. قیمت آن از ۳۰ هزار دلار شروع شده و به اعدادی سرسام‌آور می‌رسد.

پارچه خز راکون

خز این پارچه بلند، متراکم، نرم، کرکی و گرم است.
ترکیب رنگ‌ آن بسیار زیبا است.

پارچه خز گرگ صحرایی

رنگهای طبیعی و زیبای آن یکی از ویژگی‌های خاص این پارچه خز می‌باشد.
مقرون به صرفهتر از خزهای دیگر است.
انتخابی گرم برای کت، کلاه و پتو می‌باشد.

پوست راسو

تقریبا همیشه یک زن اولین کت خز خود را راسو خریداری می کند. مینک یا راسو به دلیل سبک بودن ، بافت نرم لطیف ، براق بودن منحصر به فرد و عمر فوق العاده طولانی ، رسما بالاترین فروش خز را در سراسر جهان دارد. کتهای ساخته شده از پوست راسو ماده (کوچکتر ، سبک تر و ملایم تر) مطلوب تر هستند. این خز با رنگی غنی و شکلاتی از قهوه ای تیره قابل تشخیص است. قیمت این دسته از خز‌ها متفاوت و ۱۰ هزار دلار تا ۵۰ هزار دلار را شامل می‌شوند ، اما نباید انتظار داشته باشید که برای یک لباس با کیفیت پوست و خز طبیعی کمتر از قیمتی پنج رقمی بپردازید.

پارچه خز برّه (نژاد‌های خاص)

خزهای این پارچه بلند، مجعد و فوق العاده گرم است.
سنگین‌ تر از سایر خزها است.

قبل از خرید پارچه خز و پوست طبیعی به چه نکاتی باید توجه کنیم تا خرید خوبی داشته باشیم؟

حتما قبل از اینکه هزینه گزافی برای یک خز طبیعی بپردازید، همه جوانب مالکیت پوست یک حیوان را بسنجید تا به درست‌ترین انتخاب برسید. خز مانند هرچیز لوکس و گران‌بهایی بلافاصله پس از خرید با افت قیمت مواجه می‌شود اما جز‌‌و میراث شما خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست