Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
29 مرداد 1401

پارچه دورس را بشناسید!

پارچه دورس را بهتر بشناسید؟

پارچه های دورس مخصوص سوییشرت، هودی و اسلش دارای یک بخش داخلی نرم و لطیف می باشند، که مهمترین شاخص این پارچه ها به حساب می آید. کیفیت از مهمترین ارکان این پارچه بوده، تا آنجا که حتی با گذشت زمان و استفاده، پارچه لباس همچنان فرم اصلی خود را حفظ می نماید. این پارچه ها همیشه برای ما حس نوستالژیک شروع فصل سرما را دارند. در سال های قدیم بیشتر حالت ساده ای از این پارچه ها در تولید لباس های پاییزه و زمستانی استفاده می شد ولی امروزه انواع چاپ خورده از این پارچه ها در تولید انواع بلوز، سوئیشرت و هودی استفاده می شود، ضمن آنکه طرفداران خاص خود را نیز دارا می باشند. پارچه دورس پنبه و پارچه دورس ملانژ از محبوب ترین انواع این پارچه به حساب می آیند.

پلی استر

  • عدم جذب رطوبت و در برخی موارد انتقال رطوبت به سمت خارج از بدن
  • براقیت بیشتر نسبت به الیاف طبیعی
  • علاقه پایین به آبرفت

اگر بالاترین سطح کارایی و کیفیت را می خواهید پارچه ای انتخاب کنید که درصد بالایی از آن پلی استر باشد(تا 60 درصدر)، بیش از 30 درصد پنبه باشد و بقیه آن الیاف لاکرا باشد.

پنبه

  • تهیه شده از الیاف طبیعی
  • با گذشت زمان ظاهر خود را همچنان حفظ می کند(مخصوصا در رنگ ها طوسی و ملانژ)
  • جاذب عرق بسیار خوبی است
  • ریسک آبرفت دارند

اگر قصد دارید از پارچه های 100 درصد پنبه ای استفاده کنید، در نظر داشته باشید که میزان ارتجاع آن به نسب انواع دیگر پایین تر است. پس در انتخاب و طراحی مدل مورد نظر دقت لازم را اعمال داشته باشید.

ویسکوز

  • زیر دست نرمتری دارند
  • میزان چروک پذیری پایین تر است
  • قیمت تمام شده بالا تر است

پارچه هایی که ترکیب بالایی از ویسکوز داشته باشند به جهت راحتی و کیفیتی بالاتری دارا خواهند بود.

اسپاندکش(لاکرا)

این الیاف به تنهایی در ساختار پارچه دورس کاربردی ندارند، بلکه به صورت ترکیبی در کنار دیگر الیاف جهت تولید محصول با کیفیت تر استفاده می شوند. بازگشت پذیری و انعطاف شاخصی است که این نوع الیاف باعث به وجود آمد آن در بافت پارچه ها می شود.

مشخصات پارچه دورس کدام است؟

ظاهر بیرونی پارچه های دورس همانند دیگر پارچه های گردباف است. این پارچه ها ضخامت بیشتری نسبت به دیگر پارچه های گردباف پودی دارند. اما در بخش داخلی این پارچه ها کرکی شکل هستند . این حالت کرکی شکل دقیقا همام چیزی است که پارچه های دورس را از انواع پارچه های فرنچ تری که دارای یک سری حلقه در بخش داخلی می باشد، مثتثنی می کند.

با خار زدن در راستای خواب پارچه و برش زدن، ساختار پرزی شکل در پارچه های دورس ایجاد می شود. این فرایند معمولا توسط سیم های خار زنی و یا سندبلاست بر روی پارچه اعمال می شود. این نوع پارچه ها معمولا از پنبه، پلی استر، ترکیب این دو و به همراه مقدار کمی لاکرا برای انعطاف پذیری و همینطور بازگشت پذیری پارچه تولید می شوند. برخی شاخص های اصلی در پارچه های دورس با توجه به جنس شامل موارد زیر می شوند:

کاربرد پارچه دورس در کجا ها است

استفاده از این پارچه هیچ‌گونه محدودیتی ندارد. اما معمولاً به‌دلیل بافت نرم، لطیف و ضخیمی که دارد، یک انتخاب عالی برای دوخت هودی، سوییشرت، اسلش، شلوار مردانه ، لباس و گرمکن ورزشی است. با این‌حال استفاده از این پارچه محدود به این مدل‌ها نمی‌شود، اما عمدتاً برای لباس‌های پاییزی و زمستانی به‌کار می‌رود. یکی از ویژگی‌های بارز این پارچه حفظ کیفیت اولیه با گذشت زمان است. در حقیقت استفاده از این پارچه در لباس‌های پاییزه و زمستانی باعث می‌شود افراد بدون نگرانی هودی، اسلش یا سوییشرت خود را با تغییر فصل از بقچه بیرون بیاورند و بدون هیچ‌گونه تغییری (البته اگر سایزتان تغییر نکرده باشد) و با خیال راحت آن را بپوشند. پارچه‌های دورس اولیه بدون طرح و ساده با رنگ‌های محدودی تولید می‌شدند اما امروزه با پیشرفت صنعت نساجی این پارچه علاوه بر این‌که بدون هیچ‌محدودیتی در رنگ‌های گوناگون تولید می‌شوند قابلیت چاپ طرح‌های مختلف را نیز دارند.

روش مراقبت و نگه‌داری از پارچه دورس را بدانید!

به‌ دلیل این‌ که قسمت رویه این پارچه از تنوع گسترده‌ای برخوردار است باید در هنگام شست‌ و شو و نگه‎‌داری از آن برخی از نکات را رعایت کنید که عبارتند از: – با توجه به نوع بافت رویه این پارچه، احتمال پرزدهی آن متغیر خواهد بود. بنابراین در اولین شست‌وشو سعی کنید، آن‌ها را به‌ تنهایی بشویید. – اگر لباس شما از جنس دورس پنبه باید توجه داشته باشید که احتمال آبرفت آن بعد از شست‌وشو وجود خواهد داشت. – هرگز بعد از شست‌وشو لباس با این جنس را آویزان نکنید. زیرا به‌ دلیل جذب آب و سنگین شدن وزن احتمال کش و دفرمه شدن لباس وجود خواهد داشت. – برای خشک کردن لباس‌هایی با این پارچه، آن‌ها را حتماً در یک سطح صاف قرار دهید. – لباس‌های تهیه شده از این پارچه ویسکوز نسبت به دیگر مدل‌ها کمتر چروک می‌شوند و مراقبت از آن‌ها نیز راحت‌تر است. – اگر قصد خرید لباسی با کارکرد طولانی مانند هودی، سوییشرت، گرمکن ورزشی و… را دارید، بهتر است نوع دورس پلی‌استر یا لاکرا را انتخاب کنید. که از جنس دورس را دارید، عالی‌ترین نوع این پارچه ترکیب  پلی استر یا لاکرا است. نوع پنبه لاکرا آن از کشسانی زیادی برخوردار هستند که بعد از شست‌وشو نیز کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کنند. – سعی کنید لباس‌ با این جنس پارچه از هر نوع را به پشت برگردانید و در آب سرد آن را بشویید. – با این‌که این پارچه از ماندگاری بالایی برخوردار است، اما شستن آن با دست بهتر از ماشین‌لباس‌شویی خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست