Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
21 شهریور 1401

پارچه های مناسب دوخت مانتو بارانی چیست؟ + انواع پارچه بارانی کدامند؟

همه چیز در رابطه با پارچه بارانی!

یکی از رایج ترین پوشش ها در فصل پاییز و زمستانی بارانی است. بارانی ها علاوه بر خاصیت ضد آبی که دارند، می توانند یک استایل شیک و زیبا برای زنان و مردان ایجاد کنند. همانطور که اشاره کردیم، بارانی خاصیت ضد آب دارد، پس این لباس را با هر پارچه ای نمی توان دوخت. پارچه های مناسب بارانی، پارچه هایی هستند که به طور خاص برای جلوگیری از نفوذ آب ساخته شده است.

پارچه بسیاری از بارانی ها از ترکیبی از دو یا چند ماده مانند: پنبه، پلی استر، نایلون یا ابریشم مصنوعی ساخته شده است. این پارچه ها بسته به نوع پارچه با مواد شیمیایی و ترکیبات شیمیایی تکمیل می شوند تا خاصیت ضدآب پیدا کنند.

انواع پارچه های مناسب بارانی کدامند

اکثر پارچه های ضد آب موجود در بازار برای دوخت بارانی مناسب هستند. در این بین برخی پارچه ها علاوه بر اینکه مانع از عبور آب می شوند ظاهر شیک و زیبایی هم برای دوخت بارانی دارند.

پارچه شمعی از رایج ترین نوع پارچه

پارچه های شمعی جزو رایج ترین نوع پارچه ها در دوخت بارانی هستند. این پارچه ها معمولا از موم اندود کردن پارچه های کتان، ضد آب می شوند. پارچه های شمعی می توانند سال ها بدون شستشو استفاده شوند. از ویژگی های قابل توجه پارچه شمعی می توان به دوام بسیار بالا، قابلیت تمیز کردن پارچه به صورت خشک و مقاومت بالا در برابر آب اشاره کرد.

پارچه چرم 

پارچه های چرم طبیعی و مصنوعی نیز برای دوخت بارانی مناسب هستند. این نوع پارچه ها به دلیل مقاومت و دوام بالا، طرفداران بسیار زیادی دارند. یکی دیگر از دلایلی که سبب شده تا از پارچه های چرمی در دوخت بارانی استفاده شود، زیبایی، شیک بودن و خاص بودن این نوع پارچه ها است. پارچه های چرم خاصیت ضد آب خوبی دارند، نیاز به شستشو با مواد شوینده قوی ندارند و با پاک کننده های مخصوص به راحتی تمیز می شوند.

پارچه پلی استر ضدآب یکی از مناسب ترین ها

یکی از مناسب ترین انواع پارچه برای دوخت بارانی، پارچه پلی استر با پوشش پلاستیکی با پوشش نازک ضد آب / مقاوم در برابر آب است. بهترین چیز در مورد این پارچه ها این است که کاملا ضد آب، بسیار بادوام، قابل تنفس با مقداری قابلیت کشسانی می باشد و همچنین نرم، انعطاف پذیر و راحت است.

پارچ TPU

TPU مخفف Thermoplastic polyurethane (ترموپلاستیک پلی اورتان) است. در ساخت این نوع پارچه از روکش TPU استفاده می شود. پارچه TPU در مقایسه با pul نرم تر، انعطاف پذیر تر و با محیط زیست سازگارتر است. تنها عیب آن این است که ممکن است دوام کمتری نسبت به PUL داشته باشد.

پارچه گاباردین

گاباردین نوعی پارچه ضخیم و مناسب برای دوخت بارانی است که از الیاف طبیعی و مصنوعی برای تولید آن استفاده شده و تنوع طرح و رنگ آن زیاد است. بویژه اگر تصمیم به دوخت بارانی مجلسی و رسمی دارید، پارچه گاباردین انتخاب مناسبی می باشد.

پارچه پشمی برای بارانی

پارچه های پشمی از پرکاربردترین پارچه ها برای فصول سرد سال به شمار می روند. از الیاف پشمی برای بافت پارچه برای بارانی نیز استفاده می شود. پارچه های پشمی، به طور کلی در برابر نفوذ آب و رطوبت، به نسبت مقاوم اند.
پارچه های پشمی، هوا را به خوبی از خود عبور می دهند؛ به همین دلیل، از عرق کردن بدنتان جلوگیری می کنند و در نهایت، هیچ حس بدی از پوشیدن بارانی دوخته شده از پارچه های پشمی نخواهید داشت.
البته این پارچه ها، باد و هوای سرد را از خود عبور نمی دهند؛ به همین دلیل، شما را گرم نگه می دارند. در هوای سرد، با پوشیدن این لباس ها می توانید گرمای خوشایندی را تجربه کنید.

در تولید پارچۀ بارانی از چه چیز هایی استفاده می‌شود

در تولید پارچه های ضد آب، از الیاف مختلف استفاده می شود: طبیعی و مصنوعی!
پشم، ابریشم، پلی استر و پنبه، از پارچه های پرکاربرد برای تولید پارچۀ ضد آب به شمار می روند. هر کدام از این پارچه ها، ویژگی های مختص به خودشان را دارند؛ اما بیشتر آن ها بسیار بادوام اند و همان طور که گفتیم، خیلی زود هم تمیز می شوند. انواع باکیفیت این پارچه، هوا را خیلی خوب از خود عبور می دهند و نمی گذارند بدنتان عرق کند و اذیت شوید.

برخی ویژگی های جنس پارچهء بارانی را بدانید 

• در برابر نفوذ آب مقاوم هستند.
• در برابر رطوبت بادوام¬اند.
• هوا را از خود عبور می دهند و اجازه نمی دهند عرق کنید.
• به راحتی چروک نمی شوند.
• آب نمی روند؛ از این رو، نیازی نیست آن ها را قبل از دوخت بشویید.
• بادوام هستند.
• خیلی زود تمیز می شوند.
• باد را از خود عبور نمی هند.
نحوه شست و شوی پارچه بارانی

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست