Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
31 مرداد 1401

پارچه گیپور چه پارچه ایی است؟+مشخصات پارچه گیپور را بشناسید!

تاریخچه ایی کوتاه از پارچه گیپور

گیپور اسم فرانسوی می باشد و در فرانسه نیز تولید شده است، سپس در کشورهایی مثل انگستان توسعه یافته شد و در حال حاضر در سراسر کشور پخش گردیده است.

پارچه گیپور نوعی ظریف از تور است که با میله و تخته به هم متصل شده و در نتیجه طرح های زیبا ایجاد می کند، این پارچه، زنانه است، که برای هر دو لباس شب و روز، مناسب می باشد و اغلب از پنبه، ابریشم یا ریون ساخته می شود.

همانطور که گفته شد این پارچه به روز می باشد و به همین دلیل از مد نمی افتد، بنابراین نیازی به اکسسوری اضافه نیست، اما هر فردی نسبت به سلیقه اش می تواند در کنار این پیراهن ها” کفش های پاشنه بلند، کیف ، و چکمه ی مناسب را ست نمایند تا به شکل و ظاهرشان جلوه های ویژه داده بشود.

این پارچه ها در صنعت فشن شوها نیز مورد استقبال زیادی قرار گرفته شده است،

 پارچه گیپور را بشناسید!

پارچه گیپور یکی از پرطرفدار‌ترین پارچه‌ها برای دوخت‌های مختلف می‌باشد که در صنعت مد و لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد. گستردگی استفاده از پارچه‌های گیپور بسیار بالا بوده و تقریباً در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیپور یک کلمه فرانسوی بوده و اولین پارچه‌های گیپور نیز در کشور فرانسه تولید شده است و ریشه در این کشور دارد.

اما برخی از پارچه‌های گیپوری هستند که با طرح‌های خاص در کشور انگلستان تولید می‌شوند. پارچه‌های گیپور با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود. به طوری که از پایین‌ترین رده‌های قیمتی شروع شده و تا قیمت‌های رده بالا و گران‌ قیمت نیز عرضه می‌شوند. پارچه‌های گیپور شباهت زیادی با پارچه‌های دانتل دارند.

پارچه های گیپور توری هستند، با طرح های گل و به صورت سه بعدی نیز بافت میگردند و جزو پارچه هایی هستند که برای  لباس های عروس، میهمانی ها، مراسمها، و… مناسب می باشد.

جنس پارچه گیپور از چه چیزی است؟

پارچه‌های گیپور از الیاف‌های ابریشم مصنوعی و پنبه و نخ تولید می‌شوند و بیشتر آن‌ها نیاز به آستر دارند.

راه شناختن پارچه گیپور چیست؟

شاید یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت پارچه‌های گیپور، وجود حفره و جای خالی‌ زیاد در دوخت و بافت پارچه باشد. به طوری که با یکبار مشاهده آن، می‌توان به جنس پارچه پی برد

پارچه گیپور برای دوختن چه لباس هایی مناسب است؟

خوشبختانه به دلیل داشتن طرح‌های مختلف در پارچه‌های گیپور، محدودیت سنی در استفاده از این نوع پارچه وجود ندارد. به صورتی که از سنین کوچک تا افراد مسن، می‌توانند از این نوع پارچه برای دوخت لباس استفاده کنند.

استفاده از پارچه‌های گیپور بیشتر برای لباس‌های مجلسی و رسمی متداول می‌باشد. اما بعضاً مشاهده می‌شود که برای خرجکاری، زیباسازی پرده‌ها و… نیز از آن استفاده می‌گردد.

با این حال ابتدا نوع طرح گیپور و سپس سلیقه افراد، تعیین کننده استفاده از آن می‌باشد.

پارچه گیپور چگونه تولید میشود؟

توری (Guipure) هم با روش های سنتی و هم مدرن تولید می شود:

بیرون کشیدن: الگویی بر روی پارچه اعمال می شود و الیاف اضافی را از آن خارج می کنند، برای از بین بردن قابلیت شکنندگی و به طور کلی ماندگاری بیشتر پارچه ، نخ های اضافی را برای بافت اعمال می کنند، سپس قلاب دوزی روی پارچه انجام می شود ،

و در آخر با دستگاه های نخ ریسی الگویی تنظیم می کنند و با کمک این روش، پارچه های طبیعی (توری سفت و متراکم با الگوی برجسته) و مصنوعی (ارائه پارچه ای ظریف) تولید می گردد.

عیب های پارچه گیپور چیست؟

شاید بتوان گفت مهمترین عیب این پارچه این است که نمی‎توان از آن به تنهایی استفاده کرد. لباس‎های گیپور اگر به درستی نگهداری شوند، طول عمر بسیار خوبی خواهند داشت. با این حال با گذشت زمان دچار فرسودگی شده و موتیف‎های آن از هم جدا می‎شوند.

فواید و ویژگی های پارچه گیپور را بدانید!

  • از دوام و استحکام خوبی برخوردار هستند.
  • با استفاده از آنها به راحتی می‎توانید ساده‎ترین لباس‎ها را به لباس‎های شیک و مجلسی تبدیل کرد.
  • از مدل‎پذیری بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • طرح و رنگ‎های بسیار متنوعی دارند و بنابراین پاسخگوی هر سلیقه‎ایی خواهند بود.
  • در برابر چروک مقاومت خوبی دارند.
  • از مد نمی‎افتند.
  • به دلیل فضاهای خالی که در پارچه وجود دارد، دم و رطوبت بدن به راحتی خارج می‎شود. البته این پارچه به تنهایی بکار نمی‎رود و برای پوشش مناسب، همواره از پارچه‎های دیگر به عنوان آستر استفاده خواهد شد.
  • استفاده از آن محدودیت سنی ندارد. اگر مایل باشید می‎توانید از ست‎های زیبای مادر و دختری در مراسم مختلف بهره ببرید.

انواع پارچه گیپور را بشناسید

  • گیپور ساده
  • گیپور مجلسی
  • گیپور مروارید دوزی شده و پرس شده
  • گیپور نگین‌دار
  • گیپور کلاسیک: پارچه ای باز و بدون مواد افزودنی
  • گیپور چرمی: پارچه ای متراکم و بادوام
  • گیپور کششی: پارچه ی کششی با افزودن الیاف مصنوعی
  • گیپور فلزی: پارچه ای متراکم با درخشش فلزی
  • گیپور گرید: پارچه ای نازک با درصد کمی از گلدوزی
  • گیپور لورکس: پارچه ای زیبا با زرق و برق
  • گیپور بافتنی: کششی و کشسان

تن خوری پارچه گیپور چه طور است؟

با توجه به کاربردهای گیپور، تن خوری این پارچه برای هر شخصی و با هر اندامی ، مناسب خواهد بود. گیپور در طرح های بلند، کوتاه، و با رنگ های مختلف تولید می گردد و به خاطر تزئینی بودنشان نماد زیبایی نامیده می شوند، از این پارچه ها بیشتر در مجالس و مهمانی ها استفاده می کنند، دلیل این موضوع، تن خوری زیبای این پارچه ها است که افراد را شیک پوش و شادتر نشان می دهد.

نحوه پوشش پارچه گیپور در افراد چگونه است؟

افرادی که احساس می کنند اندام درشتی دارند، طرح گیپور بلند با رنگ تیره توصیه می شود، به افرادی که قدکوتاهی دارند، گیپور بلند با هر رنگی توصیه می شود، همچنین این افراد، در کنار این لباس ها ،با پوشیدن کفش پاشنه بلند، می توانند زیباییشان را دو چندان بکنند، در مورد افراد باریک اندام یا معمولی نیز طرح گیپور کوتاه یا بلند با هر رنگی توصیه می شود، برای دختران زیر 20 سال گیپورهایی با طرح کوتاه و رنگ های شاد توصیه می شود. در حالت کلی می توان گفت که این پارچه ها به دلیل طرح ها و رنگ های مختلفی که دارند محدودیتی در نحوه ی پوشش بین افراد ایجاد نمی کند و هر شخصی نسبت به سلیقه ی خود می تواند از این طرح ها و پارچه ها استفاده نمایند.

نحوه شستن لباس گیپور؟

برای شستشوی لباس گیپور، پیشنهاد می‎شود از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. این امر به بافت لباس آسیب وارد خواهد کرد.

هنگام شستشو با دست از شوینده‎های ملایم و آب سرد استفاده کنید. از فشردن بیش از حد لباس اجتناب کنید. به طور کلی اگر می‎خواهید این نوع لباس‎ها از دوام و زیبایی خوبی برخوردار باشند، بهتر است شستشوی آنها را بر عهده خشکشویی قرار دهید.

امیدواریم با خواندن این پست، با پارچه گیپور آشنا شده باشید و در خریدتان موفق باشید….

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست