Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 شهریور 1401

پوشاک استوک چیست؟ + خصوصیات لباس های استوک را بدانید!

لباس استوک را بشناسید! 

استوک یک کلمه خارجی است و به معنای کالای ذخیره و انبار شده می‌باشد. کالاهای برندی که به فروش نرفته‌اند و در انبار می‌مانند، معمولاً با قیمت پایین‌تر از قیمت اصلی به کشورهای دیگر فروخته می‌شوند و به آن‌ها استوک گفته می‌شود. لباس استوک یک فرصت خوب برای شیک و خوش استایل بنظر رسیدن با لباس‌های مارک، بدون پرداخت هزینه‌های هنگفت است. این لباس‌ها معمولاً شامل ویژگی‌های زیر می‌باشند:

  • کاملاً نو و در زمینه‌های زنانه، مردانه و بچه گانه می‌باشند.
  • توسط برندها و مارک‌های معروف دنیا تولید شده‌اند.
  • دارای کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه هستند

منابع لباس استوک از کجا هستند ؟

این لباس‌ها دارای منابع متفاوتی هستند و شامل موارد زیر می‌باشند:

تولید بیش از اندازه کارخانه: بعضی از برندهای معتبر دنیا بیش از حد نیاز پوشاک تولید می‌کنند و بعضی از آنها هیچ وقت به مغازه‌ها و یا بوتیک‌ها راه پیدا نمی‌کنند.

 موجودی اضافی کارخانه‌ها: از بعضی لباس‌های باطله برای تولید آن دسته از لباسهایی استفاده می‌شود که به عمده‌فروشان سهام فروخته می‌شود. این گروه علاوه بر این از طرف خرده‌فروشان نیز رد شدند. به همین دلیل برای صرفه جویی در فضای انبار و… به عمده‌فروشان فروخته می‌شوند.

 سهام دلال عمده فروشی: این دسته از لباس‌ها، آن‌هایی هستند که به وسیله عمده‌فروشان خریداری شده و به دلایل مختلف هیچ وقت به خرده‌فروشان عرضه نشده‌اند.

سالم و بهداشتی بودن این لباس ها

به عبارتی پوشاک استوک با لباس و پوشاک تاناکورا فرق دارد، اجناس تاناکورا دست دوم می باشند و مورد استفاده قرار گرفته اند بنابراین احتمال ایجاد حساسیت های پوستی در صورت استفاده از این لباس ها وجود دارد.

عواملی که باعث تحول لباس استوک شد؟!

  1. پوشاک استوک لباس­ هایی هستند که در خط تولید دارای ایرادات بسیار جزئی بودند چون نمی ­توانستند در مراکز فروش و نمایندگی­ ها فروخته شوند بنابراین به انبارها به عنوان اجناس مرجوعی روانه می شدند.
  2. بسیاری از فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای اروپایی و آمریکایی سیاست های جالبی برای جلب مشتری اتخاذ می کنند. به عنوان مثال در فروشگاه بزرگ “آرگوس”(Argos) در انگلیس مشتریان می توانند کالاهای خریداری شده را بعد از 30 روز به هر دلیلی یا بهتر بگوییم بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند و به اختیار خود مبلغ را بازپس گیرند یا معادل آن خرید نمایند. آن ها هم این محصول را به عنوان پوشاک استوک در نظر می گیرند.
  3. برندهای معتبر برای مد لباس یک تاریخ انقضا در نظر می گیرند، چنانچه این تاریخ بگذرد این لباس ها با قیمت ارزان ارائه می شوند. در واقع آن را با عنوان پوشاک استوک ارائه می دهند.
  4. برندها ابتدا در فروشگاه حراج اعلام می کنند و اگر در تاریخ حراج بازهم لباس به فروش نرسد لباس ها به انبار مرجوع داده می شود.
  5. لباسی که به تعداد خیلی زیاد تولید می شوند.
  6. اختلاف نظر و سلیقه مشتریان در انتخاب پوشاک ( با توجه به تنوع مدها و طراحی­ های مختلف و به روز پوشاک مردانه، زنانه و بچه گانه)
  7. از مد افتادن یک محصول در بازه ­های زمانی
  8. با توجه به تخفیف اعمال شده به مناسبت­ های مختلف جنس­ های پرطرفدار فروخته می شوند و بقیه کالاها در انبار فروشگاه­ های بزرگ باقی می­ مانند و به پوشاک استوک تحویل داده می شود.

البته اجناس تاناکورا علی الخصوص پوشاک فرم و ظاهر اولیه خود را تا حد زیادی از دست داده اند و گاها دارای زدگی و پارگی هستند.

پوشاک استوک کاملا نو و تازه بوده و کاملا بهداشتی است و هیچ گونه خطری برای سلامتی افراد ندارد.  پوشاک استوک در اصل به دلیل فروش نرفتن، از سطح تمام فروشگاه­ های لباس اروپایی جمع ­آوری شده ­اند و به نام پوشاک استوک مارک دار اروپایی نیز وارد بازارهای جهانی می شوند.

فرق لباس استوک و تاناکورا در چیست

لباسهای تاناکورا، لباس های دست دومی هستند که اغلب بدلایل مختلفی وارد بازار فروش می شوند. بدلیل شرایط بد اقتصادی این نوع لباسها از قدیم طرفداران خود را دارد. تاناکورا اجناس دست دومی از قبیل لباس، کفش و کیف هستند که معمولا بوی نامطبوعی دارند و گاها با رعایت نکردن بهداشت مشکلاتی از قبیل مشکلات پوستی ایجاد می کنند.

آشنایی با لباس استوک اروپایی

نخستین نکته که باید به آن اشاره کرد، وضعیت این لباس ها از نظر نو یا دسته دوم بودن می باشد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که این لباس ها دسته دوم می باشند. در صورتی که این لباس ها نو هستند و فرق زیادی بین آنها با لباس های دسته دوم و تاناکورا است.

کشورهای مختلف مانند چین، آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، انواع لباس های استوک را به بازارهای کشورهای مختلف در جهان صادر می کنند. اما قطب صادرکننده و فروشنده این لباس ها در کشورهای مختلف آسیایی و خاورمیانه، کشورهای اروپایی مانند آلمان می باشند.

لباس های استوک این کشورها، نو و دارای ظاهری آراسته و با برندهای معتبر هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد رغبت زیادی به خرید آنها دارند.

مزیت های انواع لباس استوک را بدانید 

افراد با خرید انواع لباس های استوک اروپایی و آمریکایی می توانند از مزیت های زیادی بهره مند شوند که ما در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

افراد در هنگام خریداری یک لباس همیشه به قیمت، کیفیت، ماندگاری، دوخت، مطابقت با مد روز و … آن دقت می کنند و با توجه به این فاکتورها لباس مورد نظر خود را خریداری می کنند.

لباس های استوک می توانند انتخاب مناسبی باشند، چون با توجه به شرایط ویژه خود از قیمت پایین تری برخوردار هستند.

این لباس ها از کیفیت، دوام و ماندگاری بالایی برخوردار می باشند و می توانند به مدت طولانی مورد استفاده افراد مختلف قرار گیرند.

این لباس ها از تنوع وسیعی برخوردار هستند و تمام اعضای خانواده در هر سن و سالی و با هر سلیقه ای می توانند لباس های مورد نظر خود را خریداری کنند.

شرکت های اروپایی سعی می کنند از بهترین مواد اولیه برای تولید لباس های خود بهره بگیرند و لباس هایی با طرح های مختلف را روانه بازار کنند.

انواع این لباس ها دارای دوخت های مناسبی می باشند. دوخت های محکمی که به راحتی از هم گسیخته نمی شوند.

آیا پوشاک استوک کاملا نو هستند؟

بسیاری تصور می کنند منظور از پوشاک استوک، به معنای دست دوم بودن آن ها است. باید بدانید که این محصولات کاملا نو و استفاده نشده هستند. برای نمونه کت یا پیراهنی که به عنوان کالای استوک خریداری کرده اید، به صورت آکبند به دست شما می رسد. و این محصول تفاوتی با لباسی که در اروپا هم می توانید بخرید نخواهد داشت. مقایسه کردن استوک با تاناکورا کاملا اشتباه. پوشاک تاناکورا از برند های خارجی هستند اما غالبا استفاده شده، دست دوم و حتی کهنه هستند. در صورتی که استوک بر خلاف آن و کاملا شایسته و  بی نقص خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست