Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
6 مهر 1401

پیراهن یقه فراک چیست؟ + یقه فراک چه ویژگی دارد؟

همه چیز در رابطه با پیراهن یقه فراک!

این نوع یقه رو معمولا با استایل یقه گلدستون مقایسه می کنند که بخاطر رئیس جمهور بریتانیا که این نوع یقه رو باب کرده بود، این طور نام گرفت. دوران شکوه یقه فراک رو میشه دهه 1900 دونست که در واقع دوران طلایی پوشاک رسمی مردانه بود و بعدها که یقه های رو به پایین رایجتری معرفی شدن، محبوبیت خودش رو از دست داد. این نوع یقه در خارج به اسم Winged Collar یا یقه بالدار معروف هستش که البته تو ایران یقه فراک، پاپوینی و حتی از اون مدل ها که تن اون مانکن هست، هم خونده میشه.

این نوع یقه معمولا با tuxedo (که یک نوع کت و شلوار رسمی هستش) و پاپیون پوشیده میشه و باید بال های پیراهن پشت پاپیون بره.

یقه فراک یا همان بال‌های مثلثی شکل؟

یقه فراک یا همان یقه‌ی بالدار را می‌توان  از سایر یقه‌های پیراهن مردانه فانتزی‌تر و لوکس‌تر دانست و شاید هیچ مدل کت و شلواری به اندازه‌ی تاکسیدو را نتوان یافت که هم قد و قواره‌ی این مدل یقه‌ی لباس مردانه باشد. مدل یقه‌ی فراک، یک یقه‌ی کوتاه یا بسیار کوچک است که از دو بال یا مثلث کوچک تشکیل شده که بسیار محکم و آهار خورده هستند و تقریبا می‌توان گفت روی هوا می‌ایستند!

به علت شکل ظاهری این مدل یقه مردانه که شبیه دو بال کوچک است به همین نام یعنی ( wing collar ) شناخته می‌شود. این مدل یقه برای بیشتر موقعیت‌های رسمی و به اصطلاح فرمال، گزینه‌ی بسیار جادویی است. در واقع مدل یقه فراک در سال‌های ۱۹۰۰ وارد صنعت مد و پوشاک مردانه شد و به یکی از گزینه‌های اصلی لباس‌های رسمی تبدیل شد، چراکه این دوران را عصر طلایی لباس‌های رسمی مثل تاکسیدو و … می‌دانستند. اگر چه این مدل یقه در طول تاریخ و با مدرن شدن صنعت لباس مردانه جای خودش را به مدل یقه‌های راحت‌تر و شاید بتوان گفت مینیمال‌تری داد،  اما هنوز هم یقه فراک را به عنوان یقه کلاسیک رسمی مردانه می‌شناسند و بسیاری از مردان خوش‌پوش هنوز هم از این پیراهن‌های مردانه استفاده می‌کنند.

پیراهن یقه فراک را چه زمانی بپوشیم؟

به طور کلی در موقعیتها و مناسبتهای رسمی به ویژه به هنگام پوشیدن کت تاکسیدو، پیراهن یقه فراک انتخاب مناسبی است. دیگر سبکهای یقه نیز مناسب هستند. اما یقه فراک، فردیت و خاص بودن شما را نشان میدهد. در عین حال استایل کلاسیک شما را بیان میکند.

با یقه فراک چه بپوشیم تا لوکس‌تر و خوش‌ پوش‌ تر به نظر برسیم؟

این مدل یقه لباس فقط و فقط برای موقعیت‌های رسمی و فرمال مناسب خواهد بود. پس بهترین گزینه برای ست کردن با پیراهن‌های مردانه که این مدل یقه را دارند، آیتم‌هایی است که خود، نماد لباس‌های رسمی و فرمال باشند؛ مثل کت‌های تاکسیدو و یا سایر لباس‌های مجلسی. اگر می‌خواهید تیپ و استایل مجلسیتان را کامل کنید، پس باید بین پاپیون و یا کروات یکی را انتخاب کنید که ما به شما قطعاً پاپیون را پیشنهاد می‌کنیم.

نظر شما چیست؟ پیراهن یقه فراک با تاکسیدو و یک پاپیون مشکی فوق‌العاده نمی‌شود؟ البته به شرطی که حواستان باشد دو بال یقه فراک را پشت پاپیونتان بگذارید تا شیک‌تر و مرتب‌تر به نظر برسید. اگر به کروات بیشتر از پاپیون علاقه دارید بهتر است روی پیراهن مردانه با یقه فراکتان یک کت مجلسی که از تاکسیدو کمتر رسمی باشد بپوشید تا تعادل استایلتان به هم نخورد. اگر این ست را برای پوشیدن انتخاب کردید دیگر لازم نیست که بال‌های یقه‌ی پیراهن مردانه‌تان را به پایین بکشید و یا زیر کروات قرار دهید.

نکات مهم ست کردن پیراهن یقه فراک

  1. پیراهن های یقه فراک چون با کت های تاکسیدو باهم وارد عرصه مد شدند ترکیب خوبی برای بالا بردن لول استایل شماهستند.
  2. یکی از بهترین ست ها بی شک پاپیون مشکی و پیراهن یقه فراک سفید است اما باید در بستن پاپیون توجه داشته باشید که نوک باله های یقه فراک را پشت پاپیونتان بچسبانید.
  3. اگر می خواهید از کروات استفاده کنید، از کت ساده تر استفاده نمایید.
  4. بهتر است پیراهن یقه فراک را فقط در مکان های رسمی بپوشید.
  5. همراه پیراهن یقه فراک بهتر است کت و شلوار مشکی کلاسیک و کفش های دربی چرم بپوشید و استایل بی نظیری برای خود ایجاد نمایید.

چه زمانی پیراهن یقه فراک بپوشید
پیراهن یقه فراک فقط برای رسمی ترین مناسبت ها – به ویژه هنگام پوشیدن کت و شلوار مناسب است – انتخابی مناسب برای مراسم، کراوات مشکی است. سایر مدل های یقه مطمئناً مناسب تلقی می شوند، با این حال یقه فراک یک ویژگی فردی را ارائه می دهد و نشان می دهد شما مردی هستید که از پیروی کردن از جمعیت امتناع می کنید.
در حالی که می تواند برای یک مهمانی کاری شیک یا برای جشن کریسمس/شب سال نو (بسته به میزان رسمی بودن) استفاده شود، هرگز نباید در دفتر کار و یا یک جلسه ی کاری از آن استفاده کرد. از طرف دیگر، ممکن است در مورد موضوع کراوات سفید برای عروسی خود تصمیم بگیرید. اگر چنین است، پیراهن یقه فراک بخشی ضروری از لباس های شما می شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست