Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها
  • نویسنده تحریریه
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 6 دقیقه
23 آذر 1401

چاکرا درمانی چیست ؟ + سنگ های چاکرا چه هستند؟

بسیاری از مردم بر این باورند که سنگ ها می توانند مقدار زیادی انرژی و قدرت درمانی را در خود نگه دارند زیرا میلیون ها سال طول می کشد تا کریستال ها و سنگ های قیمتی در زیر زمین شکل بگیرند.

 

اگرچه هیچ شواهد علمی مبنی بر اینکه کریستال تراپی به عنوان یک روش درمانی عمل می کند وجود ندارد ، اما افراد بیشتری به دنبال مزایای بالقوه ای هستند که بلورها ارائه می دهند. این دیدگاه گسترده ای وجود دارد که کریستال ها و سنگ های خاص دارای انرژی ارتعاشی بالا هستند

 

، که می تواند به شما منتقل شود و تعادل انرژی شما را بازگرداند. چاکرا ها به عنوان مهمترین مراکز انرژی شما در نظر گرفته می شوند و سنگ های قیمتی می توانند به شما در بازگرداندن انرژی های معنوی خود در این گرداب های انرژی کمک کنند. در این مقاله قصد داریم بگوییم که سنگ های هفت چاکرا کدامند و چگونه باید از آنها استفاده کنیم؟

 

نمودار سنگ های چاکرا

چاکراها سیستم انرژی باستانی هستند که در هند سرچشمه گرفته اند. آنها جزء اصلی آموزه های یوگا، آیورودا و هندو هستند. به گفته پزشکان، چاکراها مراکز انرژی در بدن شما هستند

 

. چاکراها چرخ های انرژی هستند که در امتداد ستون فقرات شما قرار دارند. آنها همچنین به عنوان میدان های زیستی یا گرداب های انرژی شناخته می شوند. چاکراها انرژی را دریافت و ارسال می کنند که بر اندام های مجاور تأثیر می گذارد. با این حال، هنگامی که یک چاکرا نامتعادل یا مسدود شود، جریان انرژی مختل می شود.

 

این می تواند منجر به بروز مشکلاتی در مناطق اطراف آن چاکرا شود. هر چاکرا با سنگ های خاصی مرتبط است. اعتقاد بر این است که انرژی سنگ می تواند چاکرای خاص را تثبیت کند. سنگ های چاکرا به عنوان کریستال های شفابخش یا سنگ های شفابخش نیز شناخته می شوند.

 

بیایید با نگاهی به این نمودار سنگ های رنگارنگ چاکرا را بشناسیم:

اگر تازه در حال یادگیری چاکراها هستید، این نمودار ممکن است به شما کمک کند، زیرا به شما امکان می دهد هر چاکرا و تناسب رنگ آن را بهتر تجسم کنید:

 

  1. چاکرای اول – چاکرای ریشه” Root Chakra”  – Muladhara – قرمز
  2. چاکرای دوم – چاکرای مقدس  “Sacral Chakra” – Svadhishthana – نارنجی
  3. چاکرای سوم – چاکرای شبکه خورشیدی ” Solar Plexus Chakra” – Manipura – زرد
  4. چاکرای چهارم – چاکرای قلب  “Heart Chakra “ – Anahata – سبز
  5. چاکرای پنجم – چاکرای گلو ” Throat Chakra” – Vishuddha – آبی روشن تا فیروزه ای
  6. چاکرای ششم – چاکرای چشم سوم” Third Eye Chakra “ – Ajna – نیلی
  7. چاکرای هفتم – چاکرای تاج ” Crown Chakra” – Sahasrara – بنفش یا سفید

 

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که، چه ارتباطی بین رنگ های چاکرا و سنگ های چاکرا وجود دارد؟ پاسخ صریح است: اکثریت قریب به اتفاق سنگ های این لیست دارای رنگی مشابه مرکز چاکرای مربوطه هستند! بدیهی است که برخی استثنائات وجود دارد

 

(برای مثال، برخی از سنگ های چاکرای ریشه سیاه هستند، و رز کوارتز یکی از بهترین کریستال هایی است که چاکرای سبز و قلب شما را متعادل می کند)، اما در بیشتر مواقع می توانید از این قانون ساده پیروی کنید.

 

چاکرا کجاست و نحوه کار چاکرا ها در بدن چگونه است؟

در بدن هرموجود زنده مناطقی برای دریافت انرژی الهی (پرانا) وجود دارد که به این مناطق چاکرا می گویند. چاکرا ها در بدن انسان در واقع چرخه های انرژی هستند و انرژی از طریق این چاکراها به درون ما جریان می یابد و بین ما و جهان هستی در گردش و تبادل است.

 

انرژی موجود در هر چاکرا بر قسمت خاصی از بدن تأثیر می گذارد و در صورت انسداد یا به هم خوردن تعادل انرژی در یک چاکرا همان قسمت خاص از بدن تحت تأثیر قرار میگیرد و این انسداد یا آشفتگی به صورت مشکل و بیماری در کالبد فیزیکی آشکار می شود.

 

بنابراین چاکراهایی باز، متعادل، قوی و پر انرژی باعث به جریان در آمدن انرژی حیات در بدن و احساس سلامت و شفا میگردد به عبارتی از دیدگاه جریان و تاثیرات انرژی حیاتی چاکراها مسئولیت درست کار کردن کالبد جسمانی و اعضای مختلف آن را برعهده دارند

 

چاکراهای اصلی

چاکراهای اصلی مراکز انرژی در حال چرخش هستند که به طور معمول ۳ تا ۴ اینچ قطر دارند و اعضای اصلی و حیاتی کالبد فیزیکی را کنترل می‌کنند و به آنها انرژی می‌دهند. چاکراهای اصلی درست مانند نیروگاه‌هایی هستند که انرژی حیاتی را برای اعضای حیاتی و اصلی تامین می‌کنند.

 

اگر این نیروگاه‌ها به خوبی کار نکنند اعضای حیاتی ضعیف یا بیمار می‌شوند، زیرا برای درست کارکردن، انرژی حیاتی کافی ندارند.

چاکراهای فرعی

قطر چاکراهای فرعی یک تا دو اینچ است و چاکراهای بسیار کوچک، بخش‌های کم اهمیت تر کالبد جسمانی را کنترل کرده و به آنها انرژی می‌دهند. چاکراها در داخل کالبد فیزیکی نفوذ می‌کنند و در ورای آن نیز امتداد می‌یابند. چاکراها از دو طریق غدد درون ریز و سیستم عصبی بر جسم اثر متقابل دارند.

 

چاکراهای فرعی

 

چاکرای دوم:

تمامی سنگ‌های نارنجی که شامل: اوپال آتشین، عقیق آتشین، یشم نارنجی، کهربا، سیترین، توپاز

 

چاکرای سوم:

تمامی سنگ‌های زرد طلایی که شامل: توپاز، یاقوت زرد، عقیق زرد، سیترین، کهربا

 

چاکرای چهارم:

تمامی سنگ‌های سبز که شامل: یشم سبز، عقیق سبز، زمرد، فیروزه

 

چاکرای پنجم:

تمامی سنگ‌های آبی که شامل: یاقوت آبی، آکوامارین، فیروزه آبی، عقیق آبی، لاجورد، امازونیت

 

چاکرای ششم:

لاجورد، عقیق آبی، کلسیت آبی، امازونیت، چشم ببر

چاکرای هفتم:

 

اماتیست، امیترین، الماس، کوارتز، جید

سنگ‌ها باعث می‌شوند تا تعادل چاکراها بالاتر رود

خواص سنگ هفت چاکرا بر اساس نوع سنگ و سایز آن متفاوت است. شما باید قبل از خرید این محصول بدانید که برای چه می‌خواهید سنگ چاکرا خریداری کنید.

 

معمولاً وقتی که صحبت از طیف‌های رنگی می‌شود، منظورمان همان رنگ‌های نوری هفت‌گانه رنگین‌کمان است. سنگ هفت چاکرا از ناب‌ترین سنگ‌ها هستند که باعث می‌شوند قلب را به تسخیر خود در بیاورد.

 

وقتی که شما از یک سنگ انرژی دریافت کنید مانند یک ابریشم است که پوست را پوشانده و احساسات را نمایان می‌کند یک سنگ هفت چاکرا رازآلود، خاص، مدرن، طبیعی و استثنایی است.

 

رنگ‌های نوری که از آن‌ها صحبت می‌کنیم به‌صورت یک انرژی تمام‌نشدنی در کره زمین، کیهان و حتی ماورا وجود دارند و همیشه در حال ارتعاش هستند. این رنگ‌ها به درون زمین نیز نفوذ می‌کنند و انرژی‌های مثبت کیهانی را به بدن ما می‌رسانند. به این صورت تعادل و توازن را ایجاد می‌کنند.

 

به‌این‌ترتیب بیماری‌ها از ما دور خواهد شد. زمانی که شما بخواهید از چاکرا تراپی یا چاکرا درمانی استفاده کنید، باید از بهترین سنگ‌ها بهره ببرید. معمولاً انرژی ساطع شده از سنگ‌های شفاف‌تر و خالص‌تر بهتر است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست