Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
29 مهر 1401

چرا باید سوتین بپوشیم؟ + انواع سوتین زنانه چیست؟

همه چی دررابطه با سوتین!

سوتین لباس زیر زنانه‌ای است که خانم‌ها از ابتدای سن بلوغ و بزرگ شدن سینه‌ها، آن را می‌پوشند. این لباس حالا یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پوشش خانم‌هاست. جدا از بحث پوشش، در حیطه زیبایی شناسی نیز، سوتین در کمک به حفظ فرم سینه‌ها و حالت زیبای آن‌ها در لباس نیز نقش مهمی دارد. در سال‌های اخیر و به دلایل مختلف، چالش‌های بسیاری در مورد پوشیدن یا نپوشیدن سوتین به راه افتاده است. موافقان و مخالفان، هر کدام با ارائه دلایل مختلف، سعی در نگهداری یا حذف این لباس دارند! می توانید با متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .

چرا باید سوتین برتن کنیم؟

آیا نبستن سوتین اشکال دارد؟ پاسخ طرفدارن بستن سوتین به این سوال این است : “بله”

سینه خانم‌ها بخشی متشکل از چربی و عضله است که حالت آن توسط رگ‌های نگهدارنده حفظ می‌شود. سینه‌ها با توجه به سایز، چه کوچک و چه بزرگ، وزن خاص خودش را دارد که تحمل آن بر عهده شانه و گردن است. فشار جاذبه زمین باعث پایین کشیده شدن سینه‌ها می‌شود و از طرف دیگر عضلات گردن، سعی در حفظ فرم سینه‌ها دارند.

این موضوع باعث فشار به عضلات گردن، شانه و ستون فقرات می‌شود. پوشیدن سوتین کمک بزرگی برای این بخش از بدن است. اهمیت پوشیدن سوتین، به‌خصوص در مورد زنانی که سینه‌های بزرگ دارند، بیشتر خودش را نشان می‌دهد. در عین حال، پوشیدن سوتین از افتادگی سینه‌های جلوگیری کرده و به حفظ فرم زیبای آن‌ها کمک خواهد کرد

تاریخچه سوتین را بدانید!

پوشیدن لباس‌زیر برای حمایت از سینه به یونان باستان باز می‌گردد. زنان آپودسموس (به معنی بند سینه) می‌پوشیدند. آپودسموس نواری از پشم یا کتان بود که روی سینه‌ها پیچیده می‌شد و در پشت سنجاق می‌شد. زنان رومی نیز در طول ورزش از نوارهای سینه استفاده می‌کردند.

همچنین تکه‌های پارچه‌های کتانی در قلعه لنگبرگ در تیرول شرقی در اتریش یافت شده که گمان می‌رود به عنوان سینه‌بند استفاده می‌شده.

از قرن شانزدهم تا قرن نوزدهم، زیرپوش زنان ثروتمند در دنیای غرب کرست بود که سینه‌ها را به سمت بالا می‌برد.

اما در اواخر قرن نوزدهم، طراحان لباس شروع به تغییر کرست با لباس‌های جایگزین کردند و کرست را به چند قسمت تقسیم کردند: یک وسیله بازدارنده کمربند مانند برای پایین تنه و لباسی که سینه‌ها را از شانه به بالاتنه آویزان می‌کرد.

هرمینی کادوله ، مخترع فرانسوی، اولین مخترعی بود که حق اختراع «سوتین» مدرن به نام «کورسلت-گورج» را ثبت کرد، لباس زیر زنانه‌ای که قسمت بالایی سوتین را از کرست پایینی جدا می‌کرد و اولین گام به سمت سوتین مدرن بود..

یک شهروند نیویورکی به نام «مری پلی فلپس جیکوب» بود که طرح اصلی سوتین را بهبود بخشید و در سال 1914 سوتین را به شکلی که امروز می‌شناسیم به ثبت رساند.

تولید انبوه سوتین در اوایل قرن بیستم باعث شد که این لباس به طور گسترده‌ای در دسترس زنان در ایالات متحده، انگلستان، اروپای غربی و سایر کشورهای تحت تأثیر مد غربی قرار گیرد.

نحوه اندازه گیری سایز سوتین در خانه چگونه است

هرکسی که سوتین نامناسب یا اندازه سوتین نامناسبی پوشیده است، می‌داند که انجام این کار می‌تواند یک لباس بی‌عیب و نقص یا بدتر از آن، یک روز کامل را خراب کند. درد سینه و کمردردی که می‌تواند ناشی از  سینه‌های بزرگ باشد جای شوخی ندارد.) راه حل این است که مجموعه‌ای از لباس‌های زیر مناسب را پیدا کنید که برش، تناسب و اندازه مناسب داشته باشند.

اندازه سوتین بین برندهای مختلف لباس زیر زنانه بسیار متغیر است. یک سوتین سایز متوسط در یک برند می‌تواند یک سوتین سایز بزرگ برای برند دیگری باشد. بهترین راه این است که اندازه سوتین خود را با اندازه‌گیری سینه با استفاده از این دستورالعمل‌های ساده اندازه‌گیری کنید.

یادگیری نحوه اندازه‌گیری سایز سوتین کارآمد است و نوشتن آن‌ها در یادداشتی روی تلفن یا جای دیگری که هنگام خرید سوتین در دسترس باشد، خرید سوتین را بسیار آسان‌تر می‌کند، مخصوصاً برای خریداران آنلاین. . تجهیزات زیادی برای اندازه گیری سایز سوتین نیاز نیست: تنها چیزی که نیاز دارید یک متر نواری و کمی وقت آزاد است. بهتر از همه، دانستن نحوه اندازه‌گیری سینه‌تان، باعث می‌شود که تغییرات ایجاد شده در سینه‌ها (از کاهش یا افزایش وزن، نوسانات هورمونی، افزایش سن، بارداری و موارد دیگر) استرس کمتری داشته باشید.

نکات مهم برای انتخاب سوتین

اگر ترجیح می‌دهید سوتین بپوشید، این مهم است که لباسی را پیدا کنید که با سایز و فرم سینه شما هماهنگ باشد. پوشیدن سوتینی که در آن راحت نیستید، می‌تواند بر سلامت جسمانی شما تأثیر بگذارد.

برای مثال، بند و سیم‌های نامناسب می‌توانند در پوست شما نفوذ کنند.

پوشیدن سوتین بدون حمایت ونگهداری کافی از سینه می‌تواند به وضعیت بدن شما آسیب برساند و باعث درد در گردن، کمر و شانه‌های شما شود.

دور از منطق نیست که یک سینه بند نامناسب افراد را از فعالیت بدنی منصرف کند.

سوتین شما بر ظاهر شما و نحوه نشستن لباس بر تن شما تاثیرگذار است که قطعا این موضوع بر میزان اعتماد به نفس شما موثر خواهد بود.

برای پیدا کردن سوتین مناسب برای اینکه بدانید چه نوع سوتینی مناسب شما خواهد بود ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید. در ادامه مقاله به معرفی انواع سوتین خواهیم پرداخت

انواع سوتین زنانه را بشناسید!

سوتین های مجلسی

این نوع سوتین‌ها برای استفاده در میهمانی‌ها و مجالس کاربرد دارند. در این نوع سوتین‌ها از فنر، جک، اسفنج و… برای زیباتر نشان دادن سینه‌ها استفاده می‌شود.

این مدل از انواع سوتین های پر کاربرد است که طراحی بسیار گوناگونی دارند. همچنین آنها را بر اساس نوع لباسی که قرار است بپوشید طراحی می‌کنند. به عنوان نمونه در برخی لباس‌ها(مانند لباس عروسی) که فاقد پشت هستند، این نوع سوتین‌ها دارای بند نامرئی شیشه‌ای هستند یا اینکه اصلا بند ندارند.

یا در برخی مدل‌ها طراحی لباس جلو باز است که به شکل U یا V طراحی شده است. به دلیل همین طراحی و قرارگیری سوتین معمولی بر روی سینه، استفاده از سوتین‌های دیگر زمخت خواهد بود و برای همین باید از سوتین مخصوص لباس جلو باز استفاده کرد.

در سوتین‌هایی که به صورت مجلسی تولید می‌شوند معمولا از اسفنج، فنر و جک برای فرم دهی و بزرگ‌تر نشان دادن سینه‌ها استفاده می‌شود.

سوتین های شیردهی

این سوتین‌ها نیز همانطور که از نامشان مشخص است برای دوران شیردهی مادران کاربرد دارد. این سوتین‌ها با نام سوتین بارداری و سوتین زایمان نیز شناخته می‌شوند. باید دقت کنید که این مدل سوتین به دلیل اینکه کاپ‌ها به صورت بازشونده هستند تا بتوان به نوزادان شیر داد برخلاف سوتین جک دار فاقد جک هستند.

سوتین مخصوص فرم دهی به سینه چگونه است

این نوع سوتین نیز به نوعی جزو دسته مجلسی هستند، اما از آنجایی که برای خانم‌هایی که احساس می‌کنند سینه‌های خوش فرمی ندارند یا سینه‌های آنها کوچک است طراحی شده‌اند، در دسته بندی جدایی قرار می‌گیرند.

در این نوع سوتین‌ها از اجزای مختلفی همچون اسفنج، فنر، جک و حتی بندهای سوتین، به شکل هوشمندانه استفاده شده تا فرم دلخواه را به سینه‌ها بدهند.

خانم‌هایی که دارای سینه افتاده هستند نیز می‌توانند از این نوع سوتین‌ها استفاده کنند تا با جمع کردن سینه و فرم دهی به آن ظاهر جذاب و زیبایی داشته باشند. این نوع سوتین بیشتر در مراسم و مکان‌هایی که جنبه رسمی و مهمانی دارند کاربرد دارد و بهتر است که به صورت روزانه و در خانه از آنها استفاده نکنید.

سوتین توری

یکی از پر فروش‌ترین نوع سوتین این مدل است که همانطور که از نامش مشخص شده به صورت توری است. این سوتین از سه جهت به یکی از محبوب‌ترین سوتین‌ها برای خانم‌ها تبدیل شده که عبارتند از:

  1. ساختار توری و پارچه‌ای که این سوتین‌ها دارند این امکان را فراهم کرده تا در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع‌تری در دسترس باشند. همین موضوع باعث شده تا طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش دهند.
  2. به دلیل ساختار توری که دارد و از اسفنج در آنها استفاده نمی‌شود احساس بسیار راحتی درون آنها خواهید داشت. سینه‌ها در فصل گرما عرق نمی‌کند و در طول روز مدت زمان بیشتری هم می‌توانید آنها را به تن کنید.
  3. ساختار توری این امکان را داده تا بر روی کاپ، زیر کاپ و حتی بند پشتی از نقش‌های برجسته برای طراحی شکل‌های متنوعی همچون گل، پروانه و… استفاده شود. برای همین زیبایی آنها دوچندان است.

سوتین های روزمره

این نوع سوتین‌ها برای استفاده روزمره مناسب هستند که بیشتر در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. خانم‌هایی که زیاد علاقه ندارند سوتین مدت طولانی به تن داشته باشند به دنبال چنین سوتین‌هایی هستند.

این نوع سوتین‌ها برای اینکه با هدف راحتی در منزل و مکان‌هایی خصوصی طراحی شده‌اند دارای مشخصه‌های زیر هستند.

نظرات کاربران

  • ممنون از توضیح مفید و کاربردی شما

  • توضیح بسیار خوب بود و مرا کمک کرد در امر انتخاب سوتین روزمره

  • دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

     

    کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

    محصول به سبد خرید اضافه شد

    هیچ محصولی در سبد نیست