Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1 آذر 1401

چمدان چرخ دار چیست؟ + مزایا و معایب چمدان چرخ دار!

همه چی درباره چندان چرخ دار!

چندین هزار سال پیش دو اختراع مهم چرخ ها و کیسه ها بودند که در آن زمان ها افرادی که با مرکب ها به مسافرت می رفتند از ساک هایی که همسرانشان برای آنها آماده می کردند برای حمل آذوقه های خود از آن استفاده می کردند که بعدها چمدان ها اختراع شدند .
اولین چمدان ها بسیار سنگین بودند ، حتی افرادی که سرمایه دار بودند برای حمل چمدان های خود ، افرادی را استخدام می کردند تا چمدان های آنها را حمل کند که چندین دهه بعد از اولین چمدان ها ، سرانجام در سال 1970 شخصی به نام برنارد سادو (Bernard Sadow) اولین چمدان های چرخدار را معرفی کرد که در زمان حال ایشان 85 ساله هستند که در یک کمپانی تولید چمدان و کت بود.
این اختراع به نحوی بود که برنارد در خانه اش بود و به چمدان نگاهی کرد و به همسرش گفت : چمدان چیزی کم ندارد؟که در ادامه این بحث او توانست این ایده را بدست آورد که می تواند برای سهولت حمل چمدان تعدادی چرخ را به آن اضافه کند .
این اختراع که با شماره ثبت 3653474 در ایالات متحده به اسم “Rolling Luggage” یا همان چمدان چرخدار ثبت شد که یک اختراع جهانی شد و در فرودگاه ها و ترمینال ها و راه آهن ها جایگزین شد و تمام افراد از این چمدان ها استفاده کردند چرا که حمل آنها بسیار راحت بود .

مزایا و معایب چمدان های چرخ دار

جنبه های مثبت

  • یکی از خوبی های چمدان های چرخ دار این است که می توانید آن را روی زمین بکشید و اگر جایی هم زمین طوری بود که نمی توانستید آن را بکشید، دسته ی آن را جمع می کنید و روی پشت تان قرار می دهید. این موضوع فقط مختص وقتی که بخواهید به طبیعت گردی بروید نیست بلکه در آب و هوای بارانی، وقتی زمین گلی و ناصاف است، وقتی تعداد زیادی پله در جلوی راهتان است یا در خیابان های سنگ فرش شده هم کاربرد دارد.

 

  • چمدان های چرخ دار بسیار کارآمد هستند و می توانید به راحتی هر آنچه که لازم دارید را در آن ها جای داده و در مواقع مورد نیاز به راحتی پیدا کنید (دسترسی خوبی دارند).

 

  • کیفیت و تنوع این نوع چمدان های در سال های اخیر بسیار بیشتر شده است، انواع مدل هایی که امروزه در فروشگاه ها به چشم می خورند، بسیار سبک و راحت هستند و جابه جایی آسانی دارند و در نتیجه رنج انتخاب وسیعی در پیش رو دارید.

 

جنبه های منفی

  • وقتی وسایل زیادی نداشته باشید و بخواهید از آن به عنوان چمدان استفاده کنید، فضای منفی زیادی در آن وجود دارد که بی دلیل باعث بیشتر شدن وزن چمدان می شود.

 

  • اگر هم بخواهید از آن به عنوان کوله استفاده کنید، مجبورید وزن اضافه ی دسته و چرخ ها را هم تحمل کنید و علاوه بر این از آنجاییکه چرخ ها عمودی هستند، حین راه رفتن بعد از مدتی مدام در کمرتان فرو می روند.

 

دوچرخ

به چمدان‌های دوچرخ «رُلِر» (roller) می‌گویند. چرخ‌های این مدل چمدان‌ مانند اسکیتِ خطی فقط به جلو و عقب حرکت می‌کنند. یعنی قادر به حرکت به طرفین نیستند.

 

مزایا

  • چمدان‌های دوچرخ روی سطوح ناصاف (مثلا پیاده‌روی سنگ‌فرش) در مقایسه با مدل‌های چهارچرخ بهتر می‌کنند.

 

  • با این مدل چمدان‌ها، اگر نیاز شد (مثلا وقتی دیرتان شده باشد)، راحت‌تر می‌توانید تند حرکت کنید.

 

  • آسیب‌پذیری چرخ‌ها در این مدل چمدان‌ها کمتر است.

 

معایب

  • بازه حرکتی محدودی دارند. فقط باید بکشیدشان. به این معنی که برای هُل‌دادن ساخته نشده‌اند.

 

  • چون باید از پشت سر بکشیدشان، خصوصا اگر چمدان سنگین باشد، ممکن است در ناحیه کمر و شانه احساس خستگی کنید.

 

  • هم‌زمان بیش از یک چمدان را به‌سختی می‌توانید پشت سرتان بکشید. اما هدایت هم‌زمان دو چمدان چهارچرخ راحت‌تر است.

 

  • اگر لوازم‌تان را به‌نحو مناسبی داخل این مدل چمدان توزیع نکنید، در حالت ایستاده ممکن است از جلو بیفتند.

 

چهارچرخ

به چمدان‌های چهارچرخ «اِسپینِر» (spinner) هم می‌گویند. چراکه هر چهار چرخ‌شان از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه برخوردار است. یعنی درست مثل سبدهای چرخ‌دار فروشگاه‌ها.

 

مزایا

  • در همه جهات حرکت می‌کنند. می‌توانید کنار خودتان بکشید، به جلو هُل دهید یا به هر طرفی بچرخانید. حتی می‌توانید کمی کج‌شان کنید، طوری که تنها چرخ‌های عقب‌شان روی زمین‌باشد، و مانند چمدان‌های دوچرخ از پشت سر بکشید.

 

  • اسپینرها از لحاظ ارگونومیکی مناسب‌ترند. حرکت با این مدل چمدان‌ها فشار کمتری به شانه‌ها وارد می‌کند. درکل حرکت‌دادن‌شان به‌نسبت چمدان‌های دو چرخ انرژی کمتری می‌برد.
  • تعادل خوبی دارند و کله‌پا نمی‌شوند.

 

معایب

  • در سطح شیب‌دار ساکن نمی‌ایستند. برای اینکه اسپینرها در مکان‌های شیب‌دار حرکت نکنند باید چمدان را به پهلو بخوابانید.

 

  • روی سطوح ناصاف به‌راحتیِ چمدان‌های دوچرخ حرکت نمی‌کنند.

 

  • برخی برندها ارتفاع چرخ اسپینرها را در ارتفاع مذکور برای چمدان لحاظ نمی‌کنند. پس اگر ابعاد دقیق چمدان برایتان فاکتور مهمی است، حتما دقت کنید که آیا ارتفاع مذکور در مشخصات، چرخ‌ها را هم شامل می‌شود یا نه.

 

  • برای عبور از پله و لبه پیاده‌رو چندان راحت نیستند.

 

اینکه چمدان دوچرخ بخرید یا چهارچرخ درنهایت به انتخاب خودتان بستگی دارد. فقط این را هم بدانید که هرچه تعداد چرخ‌ها بیشتر باشد، به وزن کل چمدان اضافه می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست