Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1 آذر 1401

چمدان چیست؟ + انواع چمدان کدامند !

همه چی درباره چمدان!

قطعا یک چمدان با‌کیفیت باید دارای دسته ترالی ضخیم به همراه آبکاری تمیز و یکدست استیل باشد تا هم بتواند مقاومت بالایی داشته باشد و هم در مقابل بارندگی و رطوبت دچار زنگ زدگی نشود. معمولا در چمدان‌های قیمت مناسب و ارزان به جای دسته استیل از دسته‌های آلمینیومی یا پلاستیکی استفاده می‌شودکه این امر باعث می‌شود تا در حین جا به جایی چمدان، دسته آن خم شود و دچار آسیب دیدگی شود.

 

نوع اتصال دسته‌ها در چمدان

خب در چمدان‌های پارچه‌ای دو دسته اصلی، یکی در قسمت بالایی و دیگری در کناره چمدان طراحی می‌شود. توسط این دو دسته شما می‌توانید چمدان را به راحتی از سطح زمین بلند کنید و آن را جا به جا کنید. در چمدان‌های پارچه‌ای به دو روش دسته‌ها به دیواره چمدان متصل می‌شوند، روش اول با دوخت انجام می‌شود و روش دوم به وسیله پرچ کردن دسته‌ها به چمدان صورت می‌گیرد.

 

لازم به ذکر است که بهترین روش برای اتصال دسته‌ها به چمدان روش اتصال پرچ و دوخت با هم است، به محوی که دسته چمدان به کلاف آن به صورت یک تکه متصل باشد. در چمدان‌های بدنه سخت به دلیل نوع ماده سازنده اتصال دسته‌ها به چمدان فقط از روش پرچ کردن ممکن است.

 

یکی از دغدغه های مهمی که برای بسیاری از گردشگران در سفرهای مختلف شان پیش می آید این است که چطور و چگونه باروبندیل سفر خود را در یک چمدان جا بدهند؟ و مدام درگیر این هستند که از کدام چمدان استفاده کنند و کدام یک از لوازمشان ضروری تر است. چمدان به قدری برای ما ایرانی ها اهمیت دارد که حتی در خرید های عروس و داماد نیز جزو وسایل اصلی به شمار می رود و معمولاً با حساسیت بسیار بالایی انتخاب و خریداری می شود.

 

آشنایی با انواع چمدان ها

در بازار انواع گوناگون چمدان ها مثل چمدان های باکسی یا کپسولی، فلزی، چرمی، برزنتی و… موجود است. شکل ظاهری چمدان ها که برخی بدون چرخ و برخی چرخ دار، ساک و کیف مسافرتی هستند معیار دیگری برای تقسیم بندی چمدان ها در نظر گرفته شده است.

 

حجم و گنجایش چمدان تقسیم بندی دیگری است که در خرید چمدان با اهمیت و مهم می باشد. همانطور که اشاره شد به طور کلی چمدان ها را می‌توان در چهار نوع برزنتی، فلزی، کیف های دستی سبک سامسونت و چرمی دسته بندی کرد که هر کدام از آن ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه این مطلب به ارائه چند مورد از آنها خواهیم پرداخت.

 

 

 

چمدان های برزنتی

چمدان های برزنتی از معمولی ترین چمدان هایی هستند که امروزه از آنها استفاده می شود و وزن کم شان مهمترین ویژگی آنهاست این نوع چمدان ها استحکام بسیار بالایی دارند و یکی از بهترین گزینه ها برای سفر هستند اما به یاد داشته باشید که برای سفر به یک منطقه مرطوب و بارانی به هیچ عنوان از این چمدان ها استفاده نکنید چرا که نفوذ رطوبت به آن باعث ایجاد بوی بسیار نامطبوعی خواهد شد و در نهایت لوازم و لباس های شما نیز بوی بدی به خود می گیرد.

 

چمدان های تیتانیوم – پلاستیک

چمدان های تیتانیوم – پلاستیک که جزو بادوام ترین نوع چمدان ها به شمار می روند، مدت زیادی نیست که وارد چرخه زندگی ما شده اند. پیشنهاد می کنیم چنانچه دائماً در حال سفر هستید چمدان های تیتانیومی را انتخاب کنید چرا که به خاطر مقاومت بالایی که دارند بیش از 10 سال عمر مفید خواهند داشت. فقط تنها مشکلی که این چمدان ها دارند این است که بدنه آن در مقابل خط و خش ناشی از حمل و نقل در طول سفر مقاومتی ندارد.

 

چمدان های چرمی

چمدان های چرمی جزو چمدان های گران قیمت و قدیمی به شمار می روند که جایگاه بسیار ویژه و مشخصی بین گردشگران در سرتاسر جهان دارند. این چمدان ها به خاطر تمام محاسن و پرستیژشان در میان مسافران شیک پوش بسیار بااهمیت هستند. وزن و قیمت بالای این چمدان ها باعث شده است که مسافران عادی و کم برخوردار از خرید آنها چشم پوشی کنند و به سراغ چمدان های ارزان قیمت بروند.

 

سایز کوچک:

سایز کوچک چمدان مناسب ترین گزینه برای مسافرت های انفرادی یا برای افرادی که قرار نیست بار همراه خود را به داخل جعبه بار هواپیما یا اتوبوس ببرند و می خواهند در طول سفر بارشان را در دسترس داشته باشند؛ می باشد. سایز کوچک قابلیت تحمل وزن 10 کیلوگرم را دارد و از آنجایی که طبق استانداردهای بین المللی نمی توان بار بیش از ده کیلو گرم را مخصوصاً در هواپیما داخل کابین برد بنابراین این گزینه مناسب ترین پیشنهاد ما برای سفرهای انفرادی شما می باشد.

 

سایز متوسط:

سایز متوسط بهترین گزینه برای سفر های میان مدت و خانواده های کم جمعیت می باشد بسیاری از تولید کننده ها این سایز را استاندارد ترین سایز در بازار فروش معرفی کردند. این چمدان قابلیت حمل بار با وزن 22 کیلوگرم را دارد.

 

انواع چمدان از نظر جنس بدنه

  • چمدان برزنتی: معمولی ترین نوع چمدان است، معمولا وزن زیادی ندارند، اگر می خواهید به مناطق شمالی کشور سفر کنید این مدل را نخرید چون، هنگام خیس شدن، بوی بدی می دهد .

 

  • چمدان تیتانیوم – پلاستیک: جنس این چمدان، بادوام است. اگر می خواهید با توجه به هزینه تان، چمدان مناسب و باکیفیتی را خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما خرید این نوع چمدان می باشد. عمر طولانی این نوع چمدان، باعث برتری آن نسبت به سایر چمدان ها شده است. تنها ایرادی که این نوع چمدان ها دارند این است که نسبت به خط و خش حساس اند.

 

  • چمدان چرمی: این چمدان ها یکی از همراهان قدیمی مسافران است. اگر به استایل سفر خود اهمیت می دهید، این چمدان ها بسیار زیبا و شکیل خواهند بود. تنها ایرادی که دارند، گران بودن آنها و سنگین بودنشان است.

 

  • سامسونت سفری: این نوع از چمدان ها برای مسافرت های کوتاه مدت و یک نفره مناسب است. خیلی از افراد برای سفرهای خود از این مدل استفاده می کنند.

 

مشخصات یک چمدان خوب چیست؟

چمدان دلخواه و مناسب شما یا خانواده تان با دیگری متفاوت است و رابطه مستقیم با نوع سفری که می روید دارد. طرح و رنگ های بی شماری برای انتخاب وجود دارند، اما هوشمندانه است قبل از ولخرجی کردن این عوامل را هنگام انتخاب چمدان در نظر بگیرید:

 

دوام

برای داشتن یک چمدان باکیفیت لزوماً نیازی نیست چندین میلیون تومان هزینه کنید. اما بااین حال، داشتن چمدان باکیفیت بالا یک ضرورت است. زمانی که در ترمینال باعجله در حال دویدن باشید و ناگهان دسته چمدانتان بشکند، از خرید یک چمدان “نسبتاً خوب” پشیمان خواهید شد. بنابراین انتخاب جنس بدنه باکیفیت عامل مهمی است زیرا در صورت نگهداری مناسب حتی گاهی بیشتر از ده سال عمر مفید خواهند داشت.

 

ابعاد چمدان

در انتخاب چمدان، اندازه یک عامل مهم است؛ چمدان نباید آن قدر بزرگ و سنگین باشد که نتوانید آن را بلند کنید. هیچ کس چنین چیزی را دوست ندارد. در ادامه این راهنمای خرید چمدان چند دستورالعمل کلی برای در نظر گرفتن آورده ایم.

 

  • ابعاد چمدان را متناسب با جثه و میزان وزنی که می توانید تحمل کنید انتخاب نمایید. زیرا ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که هیچ کس در اطرافتان نباشد تا به شما در بلند کردن و حمل آن کمک کند.

 

  • حتماً میزان ابعاد استاندارد چمدان مسافرتی در شرکت هواپیمایی که از آن بلیت تهیه کرده اید را چک کنید. زیرا شرکت های هواپیمایی مختلف محدودیت های اندازه و وزن متفاوتی دارند، بنابراین حواستان به این فاکتور باشد تا گرفتار پرداخت هزینه اضافه بار نشوید.

 

  • به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می کنیم که چمدان داخل کابین با ابعاد کم تر از ۱۱۵ سانتی متر و چمدان داخل بار با ابعاد کم تر از ۱۵۸ سانتی متر را انتخاب کنید که ابعاد قابل قبول در اکثر شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی است

 

وزن

چمدان های باکیفیت بسیار سبک هستند و بلند کردنشان باعث زحمتتان نمی شود. بنابراین خوب است سراغ اجناس سبک بروید. کارشناسان توصیه می کنند که وزن چمدان های بدون چرخ بین ۹۰۰ گرم تا ۱.۸ کیلوگرم و وزن چمدان های چرخ دار بیش از ۳.۵ کیلوگرم نباشد. برای سفرهای هوایی، بیشتر وزنی که با خود می کشید باید وزن وسایلتان باشد نه چمدان.

 

جنس بدنه چمدان

راهنمای خرید چمدان می گوید در حالت کلی چمدان ها ازلحاظ جنس به دو نوع تقسیم می شوند، چمدان هارد یا سافت که می توانید بر اساس نیاز و سلیقه تان سراغ یکی از این دو بروید.

 

جنس چرخ‌ها در چمدان

یکی دیگر از ویژگی های چمدان خوب، داشتن چرخ‌هایی با کیفیت است. چرخ هم مثل تمامی قطعات هم با جنس پلاستیک انعطاف‌پذیر و بلبرینگ کیفیت بالا در بازار وجود دارد و هم با جنس‌های نامرغوب عرضه می‌شود.

 

چمدان‌های سال‌های قبل‌تر معمولا دو چرخ بودند و به دلیل نحوه قرار‌گیری چرخ‌ها در بدنه چمدان امکان آسیب‌پذیری آن‌ها کمتر بود. یکی از شکلات این چمدان‌های دو چرخ دشواری در حمل و نقل آن‌ها بود به ویژه زمانی که آن‌ها را پر می‌کردید. امروزه اغلب چمدان‌ها به صورت چهار‌چرخ ساخته می‌شوند زیرا حما و نقل آن راحت‌تر است.

 

وجود چهار چرخ در چمدان به دلیل بیرون آمدن چرخ‌ها از بدنه چمدان باعث آسیب‌پذیر شدن چرخ‌ها می‌شود. تشخیص کیفیت چرخ‌ها کار آسانی نیست اما می‌توانید با حرکت دادن چمدان و جا به جایی چرخ‌ها به صورت 360 درجه به کیفیت نسبی آن‌ها پی ببرید.

 

جنس دسته ترالی در چمدان

قطعا یک چمدان با‌کیفیت باید دارای دسته ترالی ضخیم به همراه آبکاری تمیز و یکدست استیل باشد تا هم بتواند مقاومت بالایی داشته باشد و هم در مقابل بارندگی و رطوبت دچار زنگ زدگی نشود. معمولا در چمدان‌های قیمت مناسب و ارزان به جای دسته استیل از دسته‌های آلمینیومی یا پلاستیکی استفاده می‌شودکه این امر باعث می‌شود تا در حین جا به جایی چمدان، دسته آن خم شود و دچار آسیب دیدگی شود.

 

نوع اتصال دسته‌ها در چمدان

خب در چمدان‌های پارچه‌ای دو دسته اصلی، یکی در قسمت بالایی و دیگری در کناره چمدان طراحی می‌شود. توسط این دو دسته شما می‌توانید چمدان را به راحتی از سطح زمین بلند کنید و آن را جا به جا کنید.

 

در چمدان‌های پارچه‌ای به دو روش دسته‌ها به دیواره چمدان متصل می‌شوند، روش اول با دوخت انجام می‌شود و روش دوم به وسیله پرچ کردن دسته‌ها به چمدان صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که بهترین روش برای اتصال دسته‌ها به چمدان روش اتصال پرچ و دوخت با هم است، به محوی که دسته چمدان به کلاف آن به صورت یک تکه متصل باشد. در چمدان‌های بدنه سخت به دلیل نوع ماده سازنده اتصال دسته‌ها به چمدان فقط از روش پرچ کردن ممکن است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست