Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
15 مهر 1401

چگونه بوی عطر روی لباس را رفع کنیم؟ + از بین بردن بوی عطر و ادکلن روی لباس‌!

همه چیز در رابطه با از بین بردن بوی عطر از روی لباس

تا به حال با این اتفاق مواجه شده‌اید، که بوی عطر از چند روز بر روی لباس‌تان باقی مانده باشد و این بوی مانده از عطر، مشام شما را آزار بدهد؟ یا حتی بعد از شستن لباس‌تان باز هم متوجه شده باشید، که اثر رایحه عطرها بر روی لباس‌تان هنوز هم باقی مانده است؟ ممکن است، از آن دسته افرادی باشید، که در هنگام استفاده از عطر جدید، دوست داشته باشید، اثری از بوی عطر قبلی در لباس‌تان باقی نمانده باشد. تا حالا پیش خودتان فکر کرده‌اید، که چرا این موضوع آن‌قدر مهم است؟ زیرا وقتی عطر جدیدی را بر روی لباس‌تان اسپری می‌کنید، با وجود اثر عطر باقی مانده از قبل، ممکن است بوی اصلی عطر جدید با بوی عطر مانده ترکیب شود و رایحه حاصل از ترکیب این دو عطر با هم، رایحه خوشایندی ایجاد نکند.

معمولا توصیه می‌شود، زمانی‌ که برای خرید عطر و ادکلن به فروشگاه می‌روید، چند رایحه مختلف را بر روی لباس‌تان تست نکنید. زیرا بعد از چند دقیقه لباس‌تان بوی تند چند عطر را  به خود می‌گیرد و ممکن است، تا روزها نتوانید؛ بوی ناخوشایند حاصل از ترکیب چند عطر را از روی لباس‌تان پاک کنید. به خصوص زمانی که یک لباس غیر قابل شستشو دارید. در بعضی مواقع نیز، وقتی لباس‌‌تان را بر روی لباس افراد دیگر آویزان کرده باشید، به طور ناخودآگاه لباس‌تان بوی عطر فرد دیگری را به خود جذب می‌کند. در این شرایط احتمال دارد، که رایحه عطرجذب شده فرد دیگر بر روی لباس‌تان مورد پسندتان قرار نگیرد، یا حتی باعث حساسیت شما شود. در این شرایط مجبور می‌شوید، به هر روشی پناه ببرید تا بوی عطر غریبه را از روی لباس‌تان پاک کنید.

روش هایی برای از بین بردن بوی عطرباقی مانده برروی لباس‌ را بدانید

به این نکته دقت داشته باشید، روش‌هایی که در ادامه برای از بین بردن بوی عطر مانده بر روی لباس به شما توضیح داده‌ایم، ممکن است برای همه لباس‌ها مناسب نباشد. قبل از انجام هر کدام از این کارها برای لباس‌تان، حتما ابتدا برچسب مراقبت را در روی لباس خود بخوانید و سپس این مراحل را انجام دهید. همچنین قبل از انجام دادن هر کدام از مراحل مورد نظرتان، مواد را بر روی قسمت پنهانی از لباس امتحان کنید تا مطمئن شوید، رنگ لباس تغییرنمی‌کند یا از بین نمی‌رود. اگر مشکلی به وجود نیامد، با خیال راحت روش را بر روی تمام لباس‌تان ادامه دهید.

از بخار برای از بین بردن بوی عطر استفاده کنید

شاید باورش برای‌تان سخت باشد، ولی بخار یکی از روش‌های کارآمد و سریع برای از بین بردن بوی عطر مانده در الیاف لباس است. برای انجام  این کار می‌توانید از بخار تمیز کننده مانند بخار اتو، بخاردوش آّب حمام و بخار آّب جوش یا بخارشور استفاده کنید.  برای از بین بردن بوی عطر باقی مانده در لباس، می‌توانید لباس‌تان را در فضای حمام حاوی بخار در مدت زمان کوتاهی قرار دهید، تا به خنثی کردن بوی عطر مانده در الیاف لباس کمک کند.

راه حل آسان‌تر آن است، که آب را در کتری بجوشانید و سپس لباس را چند سانت بالاتر از دهانه کتری قرار بدهید تا بخار آب جوش از الیاف لباس عبور کند، این روش به از بین بردن بوی عطر مانده در لباس کمک بسیاری می‌کند. حتما در هنگام انجام این کار مراقب دستان خود باشید زیرا ممکن است بخار آب دست‌تان را بسوزاند.

 اسپری پاک کننده روشی مناسب تر برای بردن بوی عطر

اگر زمان کافی برای از بین بردن بوی عطر باقی مانده روی لباس خود را ندارید، یا با شستن لباس‌تان بازهم بوی عطر از روی لباس پاک نشد، می‌توانید از اسپری‌های خوشبو کننده مخصوص برای خنثی کردن بوی عطر در لباس استفاده کنید. این روش بسیار آسان و سریع برای از بین بردن بوی باقی مانده عطر در لباس‌های تمیز و شسته شده است.

این نکته را درنظر بگیرید، که در هنگام خرید اسپری خوشبو کننده رایحه آن را استشمام کنید، تا اسپری بوی ناخوشایندی نداشته باشد و بدتر دچار سردرد نشوید. برای استفاده از اسپری خوشبو کننده، ابتدا قسمت‌هایی از لباس را استشمام کنید، که بوی عطر می‌دهند. سپس بر روی آن قسمت‌های مورد نظر لباس خود اسپری کنید. به این ترتیب، بوی باقی مانده عطر در لباس خنثی می‌شود.

از تاثیر الکل برای نابودی بوی عطر مانده غافل نشوید

اگر وقت و حوصله شستن لباس خود را ندارید و می‌‌خواهید به سرعت بوی آزار دهنده عطر در لباس‌تان را پاک کنید، می‌توانید ازالکل که یک پاک کننده قوی و ارزان است، استفاده کنید. الکل این خاصیت را دارد، که به سرعت بو را به خود جذب می‌کند وسریع تبخیر ‌می‌شود. علاوه براین‌ها، اگر بوی عطر باقی مانده در لباس‌تان قوی است و با شستشو هم پاک نمی‌شود، استفاده از الکل، بهترین روش برای از بین بردن بوهای قوی است.

با انجام دادن این روش، تاثیر فوق العاده الکل را در ناپدید شدن بوی مانده عطر در لباس‌‌تان، با چشمان خود می‌بینید.  برای انجام این کار، مقداری الکل را در یک بطری اسپری بریزید و با دقت الکل را در قسمت‌های معطر لباس اسپری کنید. طبق معمول برای انجام دادن این روش، ابتدا در ناحیه‌ای مخفی از لباس‌ الکل اسپری کنید، تا مطمئن شوید رنگ لباس‌تان تغییر نمی‌کند.

لباس ها را فضای باز قرار دهید:

لباس های معطر و حتی لباس های تازه خریداری شده را در هوای آزاد نگه دارید. اگر نمی توانید لباس را بیرون آویزان کنید، آن را مقابل پنکه قرار دهید اگر داخل منزل گیاه دارید، گل و گیاه به جذب بوها کمک خواهد کرد. طول زمانی که لباس نیاز به هوای آزاد دارد، بستگی به میزان بو و حساسیت فرد دارد و ممکن است به اندازه چند ساعت تا چند هفته زمان نیاز داشته باشد.

بر روی لباس معطر بوراکس و جوش شیرین بپاشید

این روش بسیار عالی و کارآمد برای پاک کردن رایحه‌ها از روی لباس است. برای انجام این روش، ابتدا باید بوراکس (یک ماده شیمیایی و خانگی است) را با بی کربنات سدیم یا همان جوش شیرین به مقادیر مساوی با هم مخلوط کنید. سپس پودر حاصل از این دو ماده را به قسمت‌هایی از لباس که بوی عطر مانده می‌دهند، بپاشید و بگذارید حددود ۲۵ دقیقه باقی بماند. درآخر لباس را تکان دهید، تا ردی از پودر سفید بر روی لباس باقی نماند. همچنین این روش به از بین بردن بوی تنباکوی مانده نیز کمک می‌‌کند.

شستن لباس ها:

بعد از خیساندن، لباس ها را طبق دستورالعمل برچسب، یا در یک ماشین لباس شویی یا با استفاده از دست و پاک کننده بدون بو بشویید. یک فنجان سرکه سفید را به چرخه آبکشی اضافه کنید و این چرخه را متوقف کنید. بگذارید لباس های یک ساعت قبل از تکمیل چرخه شستشو خیس شوند. سرکه به رفع بوی عطر لباس کمک خواهد کرد. برای اطمینان از اینکه تمام مواد شوینده از لباس هایتان پاک شود، یک چرخه آب آبکشی دیگر اضافه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست