Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
21 مرداد 1401

چگونه پارچه نخی اصل را تشخیص دهیم؟

نحوه تشخیص پارچه نخی اصل را یاد بگیرید

یکی از موارد مهم برای اینکه لباس های بادوام و ماندگار داشته باشیم، این است که لباس هایی با کیفیت انتخاب کنیم. برای اینکه کمد لباسمان از لباس های با کفیت پر شود، باید هنگام خرید لباس به جنس پارچه توجه کنیم. تفاوت های زیادی بین لباس های خوش دوخت که ماندگاری طولانی دارند و  لباس هایی که به سرعت شکل خود را از دست می دهند وجود دارد. بنابراین خوب است بدانید که چگونه کیفیت و جنس پارچه را تشخیص بدهید. پارچه نخی یکی از پرطرفدارترین و پر کاربردترین انواع پارچه است، اما اگر اصل نباشد ممکن است دوام زیادی برای لباس ما نداشته باشد. در این مطلب با نحوه تشخیص پارچه نخی اصل آشنا خواهید شد

تست سوختگی

  • یکی از ساده‌ ترین روش ها برای تشخیص اینکه آیا لباس شما از پارچه نخی اصل است یا ترکیبات دیگری هم در آن وجود دارد، این است که بدانید پنبه با شعله، شمع، فندک یا کبریت ذوب نمی‌ شود یا فر نمی‌ خورد.

 تست سوختگی پنبه

یک تکه پارچه را به کمک کبریت با فندک آتش بزنید.
پس از خاموش شدن شعله باید به سه چیز توجه کنید؛ بو، چگونگی سوختن، و خاکستر.

  • پنبه بوی کاغذ روی آتش می‌ دهد و وقتی شعله را خاموش می‌ کنید درخشش نارنجی رنگی خواهد داشت.
  • پنبه ذوب نمی شود.
  • سریع می سوزد.
  • وقتی پارچه تا آخرین میلیمتر سوخت، بگذارید خنک شود و به خاکستر آن توجه کنید.
  • خاکستر پنبه سوخته نرم است.
  • بسیار شکننده است. با یک لمس و تبدیل به گرد و غبار می شود.
  • احساس چسبندگی نخواهد داشت و مانند توده به نظر نمی رسد.
  • اگر خاکستر را نیشگون بگیرید، به هم می‌ چسبند.
  • در آب حل خواهد شد.

تشخیص پارچه نخی اصل

اگر قصد خرید لباس کاملا نخی دارید مهم است که مطمئن شوید پیراهن یا لباس شما واقعاً از 100٪ نخ یا پنبه ساخته شده است. چند روش وجود دارد تا بتوانید پارچه نخی اصل را تشخیص دهید:

همه انواع پشم و ابریشم به دلیل دارا بودن مواد مصنوعی از شعله جدا می شوند اما ذوب نمی شوند. وقتی پنبه خالص را می سوزانید باید بویی شبیه کاغذ یا همان بویی که از سوختن برگ ها یا چوب می آید حس کنید. ابریشم و پشم بوی سنگینی دارند که مانند بوی سوختن مو است.

چند نخ یا مقداری پارچه ضایعاتی بردارید و روی شعله بگذارید. اگر مواد از پلی پنبه ساخته شده باشد، باید شاهد پیچش یا ذوب شدن الیاف آن باشید.

پنبه و نخ خم نمی شود، همانطور که با شعله برخورد می کند صاف می ماند. بعد مثل کاغذ یا چوب می سوزد و بویی شبیه به آنها دارد و وقتی کاملاً در آتش سوخت خاکستری از آن باقی می ماند.

پارچه نخی اصل به اندازه پلی پنبه بادوام نیست. سعی کنید یک تکه از آنرا پاره کنید. پارگی آن راحت تر از پلی پنبه است.

پارچه نخی اصل از پنبه و محصولات مشابه از گیاهان و پشم و ابریشم از حیوانات یا حشرات به دست می آیند. این دو نوع مواد طبیعی ترکیبات متفاوتی دارند و واکنش های متفاوتی نسبت به آتش نشان می دهند.

خیس و مرطوب کردن پارچه

پارچه نخی اصل آب بیشتری را برای مدت طولانی تر در خود نگه می دارد و به سرعت پلی استر یا ابریشم خشک نمی شود. اگر پارچه نخی و پنبه ای را با آب داغ بشویید، پنبه جمع می شود، به خصوص اگر اولین بار باشد.

اگر یک لباس با پارچه مرغوب بخرید، می توانید به راحتی برچسب “100٪ پنبه” را روی برچسب آن بخوانید. همه برندهای با کیفیت و خوب باید برچسب روی پارچه خود داشته باشند. روش های بالا را فقط در صورتی امتحان کنید که پارچه هیچ برچسبی نداشته باشد.

لمس کردن پارچه، یکی دیگر از راه های تشخیص جنس پارچه

 یکی دیگر از راه های تشخیص پارچه نخی اصل، استفاده نکردن از دست است. پارچه را به آرامی روی گونه خود بمالید. نخ یا پنبه باید نرمتر از مواد دیگر به نظر برسد و همچنین بافت بیشتری نسبت به پلی استر داشته باشد. پلی استر و سایر پارچه های مصنوعی حسی مصنوعی دارند و ممکن است زبرتر از پنبه باشند.

پنبه نخ خالص می تواند کاملا سفت باشد. اگر پارچه نخی را بردارید و قسمت کمی از آن را فشار دهید، چین و چروک ماندگاری خواهد داشت. اگر آن را تا کنید و در امتداد چین فشار دهید، یک خط ماندگار ایجاد می کند.

همچنین پارچه 100٪ نخ اجازه می دهد تا هوا به راحتی از آن عبور کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست