Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 شهریور 1401

چگونه چروک لباس را برطرف کنیم؟ + جلوگیری از چروک شدن لباس!

همه چیز در رابطه با رفع کردن چروک لباس

تا به حال هیچ روش قطعی برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها شناخته نشده، اما راه حل هایی وجود دارد که بتوانیم از چروک های بسیار عمقی در لباس ها جلوگیری کنیم. همچنین راه حل های بسیاری برای از بین بردن ساده ی چروک ها پیشنهاد شده است که تا پایان مقاله با همه ی این راه ها آشنا می شوید.

پیشگیری از چروک شدن لباس نخی با چند روش ساده

  • برای جلوگیری از چروک شدن لباس های نخی، آنها را با آب سرد شستشو دهید. یا ماشین لباسشویی را در حالت cold تنظیم کرده و از پودر مخصوص شسشتو با اب سرد استفاده کنید.
  • لباسشویی را روی حالت delicate یا شستشوی لباس های ظریف قرار دهید تا فرم طبیعی لباس ها حفظ شود. با اینکار لباسشویی حین شستشو از حرکات آهسته استفاده می کند که لباس ها را کمتر چروک می کند.
  • روی لباس های نخی خود ننشینید. بهتر است لباس هایی که قابلیت چروک پذیری بیشتری دارند را قبل از نشستن جمع کنید و در تا کردن اینگونه لباس دقت کنید زیرا به هر شکل که آنها را تا کنید به همان صورت می مانند.
  • برای چلوگیری از چروک شدن لباس نخی، می توانید لباس های نخی، کتان و ابریشم خود را با دست بشویید و از چلاندن لباس ها خودداری نمایید. با اینکار از چروک شدن لباس هایتان جلوگیری کرده اید.
  • می توانید از مواد شوینده ضد چروک استفاده کنید. بهتر است قبل از استفاده حتما اطمینان حاصل کنید که ترکیبشان با مواد شوینده دیگر به ماشین لیاسشویی آسیب نرساند. اگر با دست لباس ها را می شویید بهتر از دستکش استفاد کنید.
  • جیب هایتان را پر نکنید. بهتر است بدانید اگر لوازم زیادی داخل جیب هایتان بگذارید باعث میشود که لباس شما در آن قسمت زود چروک شود. جیب ها برای تحمل مقدار مشخصی از فشار طراحی شده اند و هر چقدر بار داخل جیب ها بیشتر شود، لباس شما بیشتر چروک می شود.
  • به منظور پیشگیری از چروک شدن لباس های نخی، بگذارید لباس های نخی تان خشک شوند. قبل از خشک شدن کامل لباس ها آنها را نپوشید. پوشیدن لباس های نمدار و خیس، احتمال چروک شدن آنها را زیاد می کند.

برای جلوگیری از چروک شدن لباس نخی چکار کنیم

از مهمترین مواردی که برای شیک پوشی لازم است لباس های صاف و اتو شده می باشد و لباس های نخی چروک ظاهر خوشایندی و زیبایی در انظار عمومی ندارند. روش های مختلفی برای پیشگیری از چروک شدن لباس نخی هست که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

  • لباس‌هایتان را آویزان کنید

بهتر است لباس‌هایتان را به جای تا کردن داخل کمد یا کشو،‌ آویزان کنید. امروزه آویزهایی مناسب با فضاهای کوچک بیشتر منازل طراحی شده است. کشوها را به لباس‌های زیر و تی‌شرت‌ها اختصاص دهید. بهتر است همه لباس‌ها را چه داخل کمد چه روی جارختی آویزان کنید. آویزان شدن لباس، باعث می‌شود در طول زمان دیرتر چروک شود. نکته اینجاست که آویزان کردن لباس‌ها، باعث می‌شود چروک‌های ریزی که روی پارچه ایجاد شده در اثر وزن خود لباس رفته رفته برطرف شود.

چگونه لباس را تا کنیم که کمتر جا بگیرد؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در هنگام بستن چمدان، روش تا کردن و جا دادن لباس‌ها و جلوگیری از چروک شدن لباس در چمدان است. در این قسمت به شما می‌گوییم چطور لباس‌هایتان را بدون نگرانی بابت چروک شدن تا کنید و در چمدان بگذارید.

  • شلوارها را با دقت تا کنید

بعد از قرار دادن لباس‌های بزرگ سراغ شلوارها بروید. شلوارها را از وسط و به درازا تا بزنید. سپس از قسمت پایین آن شروع به لوله کردنش کنید.

اگر می‌پرسید چگونه شلوار را تا کنیم که چروک نشود؟ باید در جوابتان بگوییم یک روش عالی وجود دارد!

قبل از چیدن هر لباسی در چمدان، اول از همه قسمت بالای شلوار را توی چمدان بگذارید سپس لباس‌های بزرگ را به همان روشی که گفتیم تا بزنید و روی شلوار قرار دهید. در نهایت پای شلوار را روی لباس‌های چیده‌شده برگردانید.

  • لباس مناسب بخرید

در هنگام خرید لباس، به جنس آن دقت بیشتری داشته باشید. بعضی از پارچه‌ها ممکن است جنس محکمی داشته باشند اما در عین حال در مقابل چروک شدن مقاوم نباشند. این پارچه‌ها با هیچ روشی در مقابل چروک شدن مقاوم نخواهند بود و به هر حال با آن‌ها مشکل خواهید داشت.

هرچه درصد کتان و نخ موجود در یک لباس کم‌تر باشد، دیرتر چروک می‌شود. علاوه بر آن پارچه‌هایی همچون ابریشم، ویسکوز و پلی‌استر از کم چروک‌ترین پارچه‌ها هستند و پوشیدنشان بسیار آسان است.

  • درست اتو بزنید

بهترین کار این است که لباس‌ها را قبل از اتو زدن پشت و رو کنید. اتو زدن را در امتداد خط اتو انجام دهید. این دو کار به ظاهر ساده، تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از چروک شدن لباس‌های شما خواهد داشت. به این نکته هم توجه داشته باشید که اتو کردن لباس‌ها با اتوی بسیار داغ، علاوه بر اینکه به پارچه آسیب می‌رساند، احتمال چروک شدن مجدد  آن را هم افزایش می‌دهد.

  • از مواد ضد چروک استفاده کنید

اولین کاری که می‌توانید انجام دهید، استفاده از مواد ضد چروک در مرحله شست‌وشو است. این مواد را از فروشگاه‌های مواد بهداشتی بخواهید. قبل از استفاده از این مواد، حتما دفترچه‌ راهنمای ماشین لباسشویی خود را ببینید و مطمئن شوید استفاده از آن‌ها یا ترکیب‌شان با مواد شوینده، مشکلی برای ماشین شما ایجاد نخواهد کرد. اگر با دست لباس می‌شویید، حتما از دستکش استفاده کنید.

  • حواستان به چیدن کت‌ها و مانتوها باشد

تا فراموش نکرده‌ایم باید بگوییم کت، مانتو و پیراهن‌های مردانه را بهتر است آخر سر روی لباس‌های داخل چمدان بچینید. لوله کردن این لباس‌ها باعث از شکل افتادنشان می‌شود، بنابراین باید این لباس‌ها را با دقت تا کنید تا چروک و بدشکل نشوند.

اگر سوالتان این است که چگونه مانتو را تا کنیم؟ باید بگوییم تصویر زیر آموزش تا زدن مانتو و پیراهن مردانه را به شما نشان می‌دهد.

در نهایت بگذارید برای جلوگیری از چروک شدن لباس در چمدان از یک ترفند برایتان بگوییم!

اگر می‌خواهید روی لباس‌هایتان هیچ خط تایی نیفتد در محل تا یک کیسه فریزر و یا یک تکه دستمال بگذارید. با این کار دیگر خبری از چروک و خط تا نخواهد بود.

  • سرکه را به جان چروک‌ها بیاندازید

شاید تعجب کنید اما سرکه یک ماده‌ی ضدچروک عالی است. نگران بوی سرکه هم نباشید چون قرار نیست سرکه‌ی خالص را به لباس‌هایتان اسپری کنید. کافی است مقداری سرکه‌ی سفید را با سه برابر آن مقدار با آب مخلوط و به چروک لباس‌ها اسپری کنید.

در آخر لباس‌ها را در حالت آویزان قرار دهید تا خشک شوند و شاهد ناپدید شدن چروک‌ها شوید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست