Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
17 شهریور 1401

چیکار کنیم لباس مشکی شوره نزند؟ + نحوه شستشوی لباس مشکی چگونه است؟

شوره زدن لباس مشکی

اگر روی لباس‌ های تیره شما لکه‌ های سفید ایجاد می‌ شود، دلایل مختلفی می‌ تواند وجود داشته باشد. بر خلاف لباس‌ های روشن‌ که لکه های سیاه را بیشتر نشان می دهند، لباس‌ های مشکی لکه‌ های تیره را پنهان می کنند، اما لکه هایی به رنگ سفید مانند شوره و عرق، بر روی آنها به جا می ماند که با به کار بردن برخی روش ها، می توان مانع از ایجاد چنین لکه هایی شد. پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چیکار کنیم لباس مشکی شوره نزنه.

جلوگیری از شوره زدن لباس مشکی را یاد بگیرید

برخی عوامل باعث شوره زدن لباس های مشکی می شود و ظاهر لباس شما را خراب می کند. عرق حاوی غلظت بالایی از نمک است. همانطور که نمک حاصل از ضد تعریق می تواند لباس های تیره را لکه دار کند، تعریق بیش از حد می تواند حلقه ای از شوره را روی لباس های تیره ایجاد کند. اغلب بعد از تعریق زیاد متوجه لکه شوره بر روی پیراهن های تیره رنگ می شوید. برای جلوگیری از انتقال عرق به لباس و ایجاد شوره، می توانید از پدهای ضد تعریق زیر بغل استفاده کنید، اما با به کار بردن چند ترفند به راحتی می توانید این مشکل را حل کنید.

شست وشوی لباس های مشکی چگونه باید باشد 

باید تمام تلاش تان را بکنید تا لباس مشکی تان بور نشود. برای این کار در اولین شست وشوی لباس تان، از یک فنجان سرکه به همراه آبی که لباس را با آن می شویید استفاده کنید، این کار باعث می شود تا حدی رنگ لباس ثابت شود. همیشه از آب سرد برای شستن این لباس ها استفاده کنید و هیچ وقت لباس های مشکی تان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، چه زمانی که قرار است خشک شوند و چه زمانی که آن ها را بیرون از منزل پوشیده اید، سایه گزینه ای مناسب برای پارچه های مشکی است.

شستشوی لباس با خمیردندان

شستشو با خمیر دندان میتواند راه حلی برای جلوگیری از شوره زدن لباس مشکی باشد اما بعد از شستشو باز هم لکه‌هایی روی لباس باقی خواهد ماند. برای رفع این مشکل بهتر است بعد از شستشو با خمیردندان و پس از خشک شدن لباس یکبار دیگر آن را با شوینده بشورید. حتی گاهی این لکه‌ها با آب خالی نیز از بین خواهند رفت

شستشوی لباس با پودرشوینده عالی

مواد شوینده پودری روش خوبی برای تمیز کردن لباس‌های مشکی می‌باشد. اما گاهی اوقات لکه‌های سفید پودرشوینده روی لباس باقی می‌ماند که بدلیل سختی آب به وجود می‎آیند. از آنجا که آب دارای مواد معدنی متفاوتی می‌باشد گاهی اوقات مواد شوینده پودری به راحتی در آن حل نمی‌شود و باعث به وجود آمدن لکه‌های سفید بر روی لباس می‌شوند. می‌توان لباس را در آب با درجه حرارت بالا شستشو کرد تا اینکه پودر به راحتی در آن حل شود.

استفاده از مام یا اسپری ضد تعریق مناسب

ضد تعریق ها حاوی نمک‌های آلومینیوم هستند که از تعریق شما جلوگیری می‌کنند، اما متاسفانه این ماده باعث ایجاد لکه‌های سفید روی لباس‌های تیره نیز می‌شود. نمک‌هایی مانند کلرید آلومینیوم، کلروهیدرات آلومینیوم یا زیرکونیوم آلومینیوم با الکترولیت‌های موجود در عرق ترکیب می‌شوند و به شکل ژل در می‌آیند. این ژل منافذ محل ترشح عرق را مسدود می‌کند و برای مدتی مانع از رسیدن عرق به سطح پوست می‌شود. نمک موجود در عرق و ضد تعریق می‌تواند لکه‌های سفید رنگی را روی لباس تیره که در تماس است باقی بگذارد.

نتیجه و حرف پایانی…

راه قطعی برای جلوگیری از شوره زدن لباس مشکی وجود ندارد اما بهتر است بعد از استحمام بلافاصله لباس مشکی خود را نپوشید. اگر دور گردن شما عرق کرد بهتر است سریعا با دستمال عرق را تمیز کرده تا به لباس برخورد نکند. تا آخرین لحظه لباس مشکی خود را نپوشید تا با عرق کردن شوره بر لباس شما نمایان نشود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست